Call nowWhatsapp

ResV Adalah Vivix Dalam Bentuk Liquigel, 30% Lebih Berkesan

Vivix Res-V Shaklee

Rasanya hampir 2 tahun Shaklee Malaysia maklumkan Vivix dalam bentuk gel akan memasuki pasaran Malaysia.

We all selaku pengedar memang sukalah kan, sebab bila dalam bentuk liquigel, lebih mudahla nak dibawa ke mana-mana terutama travel.

Satu lagi bagi saya mudah sebab mungkin tak perlulah simpan dalam peti sejuk. Cara ni mudah bagi mak ayah kita yang kadang lupa nak makan sebab simpan dalam peti.

Dan bagi tahun 2020, insyaAllah Vivix dalam bentuk liquigel akan memasuki pasaran Malaysia. Saya rasa khabarnya dalam bulan Februari 2020 insyaAllah.

Kalau anda ingin jadi antara orang pertama yang mendapatkan Vivix dalam bentuk liquigel, bolehlah isikan form di bawah supaya saya boleh wasap anda segera bila ianya telah berada di pasaran Malaysia:

https://forms.gle/DHZmE3ThGJXrktzF6

ResV adalah Vivix dalam bentuk Liquigel!

Jangan keliru ya.

Vivix adalah dalam bentuk cecair

ResV pula adalah bahan yang sama dalam Vivix, tetapi dibuat dalam bentuk liquigel.

2 produk berbeza, tapi sama, cuma yang ResV tu 30% lebih berkuasa berbanding Vivix. Kenapa dan bagaimana? Saya explain seperti dibawah.

Res-V adalah versi Vivix dalam liquigel
Res-V adalah versi Vivix dalam liquigel. Yang 2 biji bawah tu

ResV Membantu Melambatkan Penuaan Di Tahap Selular

Para saintis percaya bahawa kerosakan DNA selular setiap hari mungkin merupakan faktor utama dalam pelbagai jenis masalah yang berkaitan dengan usia biasa.

Disokong oleh enam paten, ResV mengandungi proprietary, semua campuran semulajadi dari spektrum polifenol yang luas berdasarkan anggur muscadine yang kaya dengan kepekatan asid ellagic dan ellagitannins yang lebih baik berbanding anggur lain yang, apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang besar.

Khasiat utama ResV:

  • Melindungi dan membaiki DNA
  • Melindungi mata dan menyokong kesihatan mata
  • Tuntas tindak balas keradangan orang yang sihat kepada makanan yang tidak sihat
  • Impak secara positif pengeluaran tenaga selular

Rujukan:

1Fisher, L., T. Ianiro, F. Lau, H. Wang and B. Daggy: Synergistic effects of phenolic mixtures in human cell models of aging. Experimental Biology 2015, Boston, Massachusetts, March 28-April 1, 2015. FASEB Journal 29:608.36, 2015.

2Jang YP, Zhou J, Nakanishi K, Sparrow JR. Anthocyanins protect against A2E photooxidation and membrane permeabilization in retinal pigment epithelial cells. Photochem Photobiol. 2005 May-Jun;81(3):529-36.

3Ghanim, H. et al. A resveratrol and polyphenol preparation suppresses oxidative and inflammatory stress response to a high-fat, high-carbohydrate meal. J Clin Endocrinol Metab 96(5):1409-1414, 2011

4Harley, CB et. al. (2014) Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 years of Age: Effects of Dietary Supplementation.  55th Annual Conference, JACN, Vol. 33 (5) p. 414.

Fakta Menarik Tentang ResV

Disokong oleh enam paten, ResV sama seperti Vivix merupakan terobosan saintifik yang direka untuk membantu melindungi dan membaiki DNA di peringkat selular.

Bahan utama dalam ResV telah ditunjukkan dalam kajian makmal untuk mengaktifkan pertahanan selular, meneutralkan radikal bebas, dan melambatkan perkembangan protein AGE yang boleh mengumpul dan membawa kepada penuaan sel.

ResV mengandungi gabungan semulajadi spektrum polifenol yang luas, dengan ramuan utama yang direka untuk membantu melindungi dan membaiki DNA selular untuk Mengurangkan Penuaan pada Tahap Selular.

  • Melindungi mata dan menyokong kesihatan mata.
  • Bantu sel-sel anda membaiki dan melindungi daripada kerosakan selular harian.
Ramuan dalam Vivix dan Res-V dapat membantu melambatkan penuaan di peringkat selular
Ramuan dalam Vivix dan ResV dapat membantu melambatkan penuaan di peringkat selular

1. Kajian Makmal dan Kajian Klinikal

Kajian makmal menunjukkan bahawa ramuan utama Vivix dan ResV:

Dalam kajian klinikal, bahan-bahan utama ditunjukkan untuk menimbulkan tindak balas keradangan orang yang sihat kepada makanan yang tidak sihat, yang boleh menyebabkan penuaan selular.

Satu penanda kesihatan keseluruhan adalah panjang telomere. Telomeres adalah penutupan perlindungan yang melindungi kromosom dalam sel. Seperti apabila kita semakin berumur, telomer tumbuh lebih pendek, dan pemendekan yang melampau dikaitkan dengan risiko kesihatan yang lebih tinggi.

Ini bermakna, melambatkan pemendakan telomere dapat menyokong kehidupan yang lebih lama dan sihat.

Dalam satu kajian yang dilakukan, pengguna suplemen Shaklee mempunyai kadar telomere yang berkaitan dengan usia 40% lebih rendah.

Seorang pengguna suplemen Shaklee yang berusia 80 tahun mempunyai panjang telomere yang sama sebagai pengguna bukan-suplemen berusia 41 tahun berdasarkan pada permulaan kajian klinikal.

Berkenaan kajian telomere boleh baca dalam link berikut:

Vivix dan Res-V membantu memperbaiki sel dan telomere
Vivix dan Res-V membantu memperbaiki sel dan telomere

2. Ramuan Hebat ResV

Apa yang menyebabkan Res-V sangat hebat? Ianya adalah disebabkan oleh anggur Muscadine yang merupakan salah satu buah-buahan yang paling hebat, yang paling kuat.

Anggur Muscadine mempunyai kepekatan yang lebih tinggi dari polifenol asid ellagic dan ellagitannins daripada anggur lain.

Melalui proses pengekstrakan yang dipatenkan, spektrum penuh polifenol yang bermanfaat dalam anggur muscadine adalah tertumpu dan dipelihara. Digabungkan dengan resveratrol, polifenol ini menghasilkan kuasa antioksidan yang besar.

Untuk memastikan penggunaan mesra anggur yang mesra, Shaklee telah membangunkan perkongsian jangka panjang dengan ladang kebun milik keluarga, yang komited kepada standard tertinggi pertanian hijau dan lestari.

Untuk maklumat lanjut berkenaan anggur Muscadine, boleh baca dalam link berikut:

Namun ResV bukan sahaja menggunakan anggur muscadine, Shaklee turut menggunakan ramuan tambahan yang terbaik seperti berikut:

ResV mengandungi 7 bahan utama yang kaya dengan polifenol menjadikannya 30% lebih berkuasa berbanding Vivix
ResV mengandungi 7 bahan utama yang kaya dengan polifenol menjadikannya 30% lebih berkuasa berbanding Vivix

a. Japanese Knotweed

Bahan pertama dipilih untuk dimasukkan ke dalam ResV adalah sebatian yang dipanggil resveratrol. Komponen dapat membantu menurunkan kejadian penyakit kardiovaskular.

Resveratrol biasanya terdapat pada anggur yang digunakan untuk membuat wain merah, tetapi tidak semua anggur mengandungi peratusan resveratrol yang sama.

Untuk mengelakkan kepelbagaian potensi, Shaklee menggunakan sumber semula jadi resveratrol yang berbeza sekurang-kurangnya 98% tulen: ia berasal dari tumbuhan yang disebut knotweed Jepun, yang mempunyai nama Latin Polygonum cuspidatum.

Resveratrol dari knotweed Jepun adalah sangat disokong dengan baik dan potensinya tidak tertandingi. Dos harian satu sudu teh (5 mL) Vivix menyampaikan 100 mg resveratrol, yang mana jumlah ini anda tidak akan dapat daripada pemakanan anda.

Manfaat POLYGANUM CUSPIDATUM dalam VIVIX
Manfaat POLYGANUM CUSPIDATUM dalam VIVIX

b. Lobak Ungu

Bahan tumbuhan akhir yang membekalkan antioksidan kepada ResV adalah lobak ungu (Daucus carota sativa). Sayur-sayuran ini adalah ungu di luar tetapi oren di dalamnya, dan mendapatkan pigmen mereka bukan dari beta-karoten seperti lobak oren biasa tetapi dari kelas yang sama sebatian yang terdapat di elderberries Eropah: anthocyanin, yang antioksidan kuat. Lobak ungu juga mengandungi alpha- dan beta-karoten, dua karotenoid yang mempunyai sifat antioksidan yang terkenal.

Lobak Ungu Dijadikan Salah Satu Ramuan Res-V
Lobak Ungu Dijadikan Salah Satu Ramuan Res-V

c. Chebulic Myobalan

Haritaki (Terminalia chebula) adalah pokok yang berasal dari Asia Selatan dan India. Buah kering pokok ini mempunyai sejarah penggunaan yang panjang di Ayurveda, ubat tradisional India. Kadang-kadang disebut sebagai “myrobalan chebulic,” haritaki adalah salah satu daripada tiga buah buah kering yang membentuk Triphala ayurvedic formula.

Terdapat dalam bentuk serbuk atau makanan tambahan, haritaki mempunyai rasa pahit. Ia kaya dengan vitamin C dan bahan-bahan yang didapati mempunyai kesan antioksidan dan anti-radang.

Orang menggunakan haritaki untuk mempromosikan penyembuhan dari beberapa keadaan terutamanya sakit tekak dan alahan kepada sembelit dan gangguan pencernaan. Di Ayurveda, haritaki dikatakan menyokong dosha “Vata”.

Khasiat Chebulic Myobalan dalam ResV Shaklee
Khasiat Chebulic Myobalan dalam ResV Shaklee

Antara manfaat yang diperolehi daripada ramuan ini adalah:

  • Berguna untuk masalah asthma, buasir dan batuk
  • Menggalakkan penyembuhan luka
  • Mencegah jangkitan kulat
  • Menggalakkan kesihatan penghadaman dan pergerakan usus
  • Menggalakkan paras gula darah yang sihat
  • Menggalakkan hati yang sihat
  • Mempunyai kesan laksatif / julap

Sumber:

d. Delima Merah

Buah delima adalah antara buah-buahan yang paling sihat di Bumi.

Mereka mengandungi pelbagai sebatian tumbuhan berfaedah, tidak dapat ditandingi oleh makanan lain.

Kajian telah menunjukkan bahawa mereka mungkin mempunyai beberapa manfaat untuk tubuh anda, mungkin menurunkan risiko pelbagai penyakit

Manfaat delima merah kepada kesihatan
Manfaat delima merah kepada kesihatan

Berikut adalah 12 manfaat kesihatan berasaskan bukti buah delima.

  • Kaya dengan pelbagai nutrisi, termasuk polifenol
  • Mengandungi dua sebatian tumbuhan dengan sifat ubat yang kuat iaitu Punicalagins dan Punicic Acid. Kedua-duanya mempunyai tiga kali ganda fungsi antioksidan berbanding anggur merah dan teh hijau.
  • Sebagai anti radang
  • Delima boleh membantu melawan kanser prostat
  • Delima Juga Berguna Terhadap Kanser Payudara
  • Membantu mengekalkan tekanan darah normal
  • Membantu keselesaan sendi
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Boleh membantu merawat disfungsi erektil
  • Boleh Membantu Menentang Jangkitan Bakteria dan Fungal
  • Boleh Membantu Meningkatkan Memori
  • Boleh Meningkatkan Prestasi Latihan

Sumber:

e. Anggur Hitam

Anggur telah ditanam selama beribu-ribu tahun dan telah dihormati oleh beberapa tamadun kuno untuk kegunaan mereka dalam pembuatan wine.

Terdapat banyak jenis anggur termasuk hijau, merah, hitam, kuning dan merah jambu. Mereka tumbuh dalam kelompok dan datang dalam varieti pilihan dan tidak berbiji.

Anggur ditanam di iklim sederhana di seluruh dunia, termasuk Eropah Selatan, Afrika, Australia dan Amerika Utara dan Selatan. Kebanyakan anggur yang ditanam di Amerika Syarikat adalah dari California.

Anggur menawarkan banyak manfaat kesihatan kerana kandungan nutrien dan antioksidan yang tinggi.

Manfaat anggur hitam  kepada kesihatan
Manfaat anggur hitam kepada kesihatan

Berikut adalah 12 manfaat kesihatan teratas untuk makan anggur.

  • Kaya dengan Nutrien, Terutamanya Vitamin C dan K
  • Kandungan Antioksidan Tinggi Boleh Mencegah Penyakit Kronik
  • Boleh Melindungi Terhadap Jenis-jenis Kanser tertentu
  • Berfaedah untuk Kesihatan Jantung dalam Berbagai Cara Impresif
  • Boleh Kurangkan Tahap Gula Darah dan Lindungi Terhadap Diabetes
  • Mengandungi Beberapa Kompaun yang Memberi Kesihatan Mata
  • Boleh Meningkatkan Memori, Perhatian dan Kesan
  • Mengandungi Banyak Nutrien Penting untuk Kesihatan Tulang
  • Boleh Melindungi Terhadap Jangkitan Bakteria, Virus dan Jangkitan Yeast
  • Melambatkan Penuaan dan Mempromosikan Umur Panjang
  • Mencegah Penyakit Kronik dengan Mengurangkan Keradangan
  • Delicious, serba boleh dan mudah dimasukkan ke dalam diet yang sihat

3. ResV Menyokong Pengeluaran Tenaga Selular

Bahan utama dalam Vivix dapat membantu menyokong pengeluaran tenaga selular.

Mitokondria adalah komponen dalam sel yang menjana tenaga. Apabila kita menua, sel-sel pun akan berumur, mitokondria merosot dalam bilangan dan / atau kecekapan.

Kajian makmal menunjukkan bahawa ramuan utama Vivix meningkatkan massa mitokondria dan pengeluaran tenaga selular. Bab mitokondria boleh baca dalam tulisan saya berikut:

ResV 30% Lebih Hebat Berbanding Vivix

Ini faktanya juga ya. Walaupun sama je Vivix tu dengan ResV, sebenarnya Res-V adalah 30% lebih powerful berbanding Vivix. Sebab apa:

  • Saintis menambahkan ramuan baru di dalam ResV sejajar dengan penemuan sains terbaru.
  • Penambahan polifenol. Dalam Vivix ada 15 jenis polifenol, ResV pula mengandungi lebih daripada itu.

Betullah tu kan, bila ada produk baru, kita tambah baik berbanding produk lama. Jadi tentulah produk baru lebih baik, sebabnya dengan kajian terkini dan feedback pengguna juga.

Spektrum polifenol untuk ResV telah berubah berbanding Vivix, dan jumlah polifenol bagi setiap hidangan juga telah dipertingkatkan. Dalam kajian makmal, formula ResV yang baru ini terbukti 30% lebih berkuasa untuk menghalang pembentukan protein AGE berbanding dengan formula sebelumnya.

Perbezaan potensi seperti yang dikesan oleh ujian AGE adalah semata-mata kerana perubahan dalam spektrum polifenol, kerana perbandingan dibuat pada penghantaran polifenol yang sama. Buktinya ada dalam ujian.

Jadi siapa yang beli ResV yang akan dipasarkan pada Mac 2020 nanti, memang bertuahlah. InsyaAllah doa banyak-banyak ianya dapat membantu meningkatkan kesihatan kita,

Saya memang fokus share tentang Vivix, jadi memang banyaklah artikel berkaitan Vivix dalam blog saya. Memandangkan ResV ni sangat hebat, insyaAllah manfaatnya pun memang lebih banyak berbanding Vivix.

Namun anda boleh baca artikel saya sebelum ni berkaitan Vivix Shaklee:

Maklumat tentang polifenol (ramuan aktif dalam Vivix dan ResV) pula boleh didapati dalam tulisan berikut:

ResV Berperanan Dalam Aspek Kesihatan

Ada beberapa aspek kesihatan yang nampaknya lebih unik bagi ResV:

Ada 8 fungsi ResV yang anda patut amalkan
Ada 8 fungsi ResV yang anda patut amalkan

1. ResV Bantu Proses Detoksifikasi dan Pembersihan

Memang menariklah bab fungsi ResV ni untuk mendorong proses detox. Antara manfaat ResV bagi proses detox adalah:

  • Menyokong kesihatan hati dan meningkatkan fungsi detoksifikasi badan.
  • Membantu badan anda memecahkan lemak.
  • Boleh membantu anda mengurangkan berat badan dengan meniru kesan berpuasa atau sekatan kalori.
ResV mendorong proses detoksifikasi tubuh dan seterusnya membantu menguruskan dan menyihatkan badan
ResV mendorong proses detoksifikasi tubuh dan seterusnya membantu menguruskan dan menyihatkan badan

Seperti yang sedia maklum, dalam program detox Shaklee kita tidaklah fokus sepenuhnya kepada suplemen, tapi ianya program yang lebih daripada itu dan paling penting kita bantu anda adapt kepada new lifestyle.

Anda boleh rujuk kepada link berikut untuk maklumat program:

Saya berjaya turunkan 23kg dalam masa 9 bulan. Program detox Shaklee memang terbaik
Saya berjaya turunkan 23kg dalam masa 9 bulan. Program detox Shaklee memang terbaik

2. Membantu Perbaiki Masalah Kulit dan Jadi Awet Muda

Ada ramai orang mengalami masalah kulit seperti kulit kusam, kulit berjerawat, atau masalah seperti ekzema dan psoriasis. Alhamdulillah kondisi begini dapat dibantu dengan ResV.

Kulit lebih sihat dengan ResV
Kulit lebih sihat dengan ResV

Antara manfaat ResV untuk kesihatan kulit adalah:

  • Mengurangkan garis halus dan kedutan
  • Melindungi kulit anda daripada penuaan dan kerosakan UV
  • Meningkatkan penghasilan kolagen dan elastin untuk tampak lebih muda.
testimoni kulit jerawat
Pengambilan Vivix dapat membantu rawatan kulit jerawat
Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri
Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri
Kulit Jeragat dapat ditangani dengan Vivix
Kulit Jeragat dapat ditangani dengan Vivix

Boleh baca link berikut untuk keterangan lanjut:

3. Vivix Shaklee bantu umur panjang dan sihat

Ada info yang saya update tahun lalu daripada hasil lawatan Shaklee Malaysia ke USA. Ramai sangat orang veteran di sana yang berumur lanjut, tetapi masih sihat dan gagah walaupun di usia senja.

Semua kita berniat nak sihat diusia tua kan? Termasuklah saya. InsyaAllah usaha saya hari ini pun adalah untuk menikmati ketenangan di usia tua, tenang dari segi nak sihat, nak kuat, nak bersemangat, dan nak beribadah dengan sempurna di usia tua.

Kebanyakan orang tua di negara kita, masuk je umur 40an mulalah dapat macam-macam penyakit. Malahan ada yang belum masuk umur 40an pun sudah didiagnos dengan macam-macam penyakit.

Mari kita elakkan. Ambil ResV atau Vivix, dan jom sertai saya di #JomDetoxJutawan.

living proof shaklee #6
Lebih 50 tahun pengguna Shaklee, sihat nenek ni dan masih kelihatan cantik. Tanpa penyakit kronik
living proof shaklee #7
Doktor dan saintis pun amalkan Vivix dan Res-V tau, anda bila lagi?
Shaklee Living Proof Malaysia #3
Master Liaw 30 tahun dalam Shaklee Malaysia, upline kepada Master di Taiwan yang asalnya dari orang susah
Terhutang budi dengan Shaklee, sebab anaknya sihat hasil pengambilan Shaklee

4. ResV Bantu Menggalakkan Kesihatan Peredaran Darah

Untuk kesihatan, memang sangat penting pastikan peredaran darah kita lancar tanpa sekatan, tanpa blockage dan sebagainya.

Apabila peredaran darah lancar, maka semua organ dan sel akan mendapat makanan dan nutrisi yang secukupnya untuk mereka terus bekerja dengan efisien.

Antara fungsi ResV dalam menggalakkan kesihatan peredaran darah adalah:

  • Mengekalkan tekanan darah yang sihat
  • Mengurangkan tahap kolesterol jahat (LDL) dan meningkatkan kolesterol baik (HDL)
  • Membantu mengurangkan keradangan kronik.
ResV bantu kesihatan peredaran darah
ResV bantu kesihatan peredaran darah

Lain-lain keterangan lanjut dalam pautan berikut:

5. ResV Bantu Mengekalkan Paras Gula Dalam Darah Yang Sihat

Masalah diabetes memang merupakan masalah sejagat. Diberitakan bahawa hampir 70% penduduk dunia merupakan penghidap diabetes termasuklah di negara kita.

Sebenarnya saya pun ada masalah HBA1C tak normal. Bila test glukos, normal (selalunya bawah 5), tapi sangkut di HBA1C dengan bacaan 6.3 (prediabetes).

Maka masalah termasuk kegemukan dan makan yang tak terkawal menjadi isu kepada saya. Bukan itu sahaja, sukar menurunkan berat badan juga merupakan berpunca daripada paras gula tidak sihat.

Kalau dibiarkan keadaan ini, saya boleh dihinggapi masalah diabetes pula. Dan masalah diabetes merupakan penyakit metabolik, iaitu ia boleh menjadi penyakit lain seperti serangan jantung, kanser, masalah mata, tekanan darah tinggi, kegagalan buah pinggang, sirosis hati dan lain-lain.

Good news ialah, ResV dapat bantu untuk kawal gula dalam darah. Memang sebaiknya dengan pengambilan ResV adalah dengan pemakanan yang sihat. Disinilah peranan program kami #JomDetoxJutawan untuk membantu anda.

ResV dapat bantu kawal gula dalam darah seperti berikut:

  • Mencegah penguraian kanji kepada karbohidrat ringkas
  • Merangsang penghasilan insulin
  • Mengurangkan paras gula dalam darah, meningkatkan toleransi glukosa dan meningkatkan kepekaan insulin.
ResV bantu kawal gula dalam darah
ResV bantu kawal gula dalam darah

Berikut ialah kajian klinikal yang saintis jalankan dengan penggunaan ResV dengan penghidap diabetes:

Resveratrol membantu mempercepatkan pemulihan luka diabetes melalui kajian yang dijalankan pada 2014
Vivix membantu mempercepatkan pemulihan luka diabetes
kajian klinikal vivix diabetes
kajian klinikal penggunaan resveratrol ke atas pesakit diabetes

Keterangan lanjut boleh baca dalam link berikut:

Nota: Vivix dan ResV adalah suplemen. Kesan ke atas individu adalah berbeza. Sila merujuk kepada doktor anda berkaitan untuk diagnosis dan rawatan susulan.

6. ResV Bantu Meningkatkan Tenaga dan Menguatkan Otot

Bukan untuk atlit sahaja ya, tapi fungsi ini memang sangat bagus untuk atlit yang mahukan performance yang hebat. Dan sebab itu juga atlit sangat ramai yang amalkan ResV.

Bagi yang nak kuruskan badan pula, sangat penting untuk kita ada otot yang kuat, disamping kadar metabolisme yang tinggi agar pembakaran lemak dapat berlaku.

Disamping itu dengan tenaga dan otot yang kuat, bolehlah kita buat senaman yang lebih banyak.

ResV bantu meningkatkan tenaga dan menguatkan otot dari segi:

  • Membantu badan anda menghasilkan lebih banyak tenaga dan mengurangkan keletihan
  • Menguatkan otot dan meningkatkan prestasi sukan
  • Meningkatkan jisim otot pada warga emas
ResV bantu tingkatkan tenaga dan otot
ResV bantu tingkatkan tenaga dan otot

Keterangan lanjut boleh baca dalam maklumat berikut:

7. ResV bantu melindungi daripada sel abnormal

Bila bercakap tentang sel yang abnormal, tak boleh lari dengan masalah radikal bebas.

Radikal bebas amat merbahaya kepada manusia. Pelbagai penyakit berpunca dari radikal bebas. Radikal bebas juga memberi kesan penuaan sebelum waktu kepada manusia.

Penyakit-penyakit kronik seperti tekanan darah tinggi, diabetes dan kanser juga berasal dari radikal bebas yang tidak stabil dalam tubuh akibat corak pemakanan yang tidak baik.

Saya ada tuliskan tentang radikal bebas dalam link berikut:

Bila sel-sel diserang, ia akan berupaya menjadi abnormal. Kalau dibiarkan, semakin banyak sel pula akan jadi abnormal, inilah puncanya berlaku kebanyakan penyakit seperti kanser.

Sama juga bagi pesakit kanser yang ada buat kemo, rawatan itu sendiri dapat menyebabkan sel-sel sihat untuk menjadi abnormal. Dalam banyak kajian menunjukkan ResV dapat berfungsi sebagai chemoprotective.

Kita nak cegah kanser, kita juga nak lindungi sel sihat kita.

Dalam hal ini, polifenol boleh memerangi sel-sel kanser:

  • Ia boleh menghalang pertumbuhan sel kanser: Ia boleh menghalang sel-sel kanser daripada mereplikasi dan merebak.
  • Resveratrol boleh mengubah ekspresi gen: Ia boleh mengubah ekspresi gen dalam sel-sel kanser untuk menghalang pertumbuhan mereka.
  • Ia boleh mempunyai kesan hormon: Resveratrol mungkin mengganggu cara hormon tertentu dinyatakan, yang boleh memelihara kanser bergantung kepada hormon.

Boleh cuba baca kajian berikut untuk maklumat lebih lanjut:

Ada banyak lagi kajian, cubalah google.

8. ResV bantu menggalakkan otak sihat

Beberapa kajian menunjukkan bahawa pengambilan polifenol boleh membantu melambatkan penurunan kognitif yang berkaitan dengan usia.

Ini mungkin sebahagiannya disebabkan oleh aktiviti antioksidan dan anti-radang resveratrol.

Polifenol berupaya mengganggu serpihan protein yang dipanggil beta-amyloid, yang penting untuk membentuk plak yang menjadi ciri penyakit Alzheimer.

Di samping itu, polifenol boleh melindungi sel-sel otak daripada kerosakan.

Sumber rujukan:

9. ResV bantu menyokong keselesaan sendi

Arthritis adalah kesakitan biasa yang membawa kepada kesakitan sendi dan kehilangan mobiliti.

Suplemen berasaskan tumbuhan sedang dikaji sebagai cara untuk merawat dan mencegah sakit sendi. Apabila diambil sebagai suplemen, resveratrol dapat membantu melindungi tulang rawan dari memburuk.

Kerosakan rawan boleh menyebabkan kesakitan sendi dan merupakan salah satu daripada gejala utama artritis.

Satu kajian yang dilakukan dengan menyuntik resveratrol ke dalam sendi lutut arnab dengan arthritis dan mendapati bahawa arnab ini mengalami kerosakan kurang pada rawan mereka.

Penyelidikan lain dalam tiub dan haiwan juga telah mencadangkan bahawa polifenol mempunyai potensi untuk mengurangkan keradangan dan mencegah kerosakan pada sendi .

Rujukan:

Bottom Line

Itulah antara yang saya boleh kongsikan. Kalau ikutkan banyak lagi testimoni, kalau saya listkan semua, nanti tak larat baca pula. Hihi

Jadi sempena ada produk baru Vivix yang dinamakan sebagai Res-V ni, apakata anda cuba juga? Kan lebih berkuasa 30x kan, memang insyaAllah lebih power.

Kalau ambil ResV sekali dengan join program #JomDetoxJutawan, lagi best dan power. Sebab dalam program Detox Shaklee, kami ajar anda perkara selain makan suplemen.

Anda Berminat? Dapatkan Vivix atau ResV Sekarang!

Nak tahu bagaimana saya buang 21kg dalam masa 6 bulan sahaja? Atau anda ada masalah kesihatan yang memerlukan anda ubah gaya hidup? Ayuh sertai saya di program #JomDetoxJutawan, boleh wasap saya ya.

Bagaimana Nak Beli ResV?

Sila hubungi 012-2195919 atau klik link di bawah

Klik untuk Beli ResV Shaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Beauty Consultant
Shaklee Gombak

26 thoughts on “ResV Adalah Vivix Dalam Bentuk Liquigel, 30% Lebih Berkesan

  1. Red Linda says:

    Supplement mmg bagus utk badan.lebih2 lagi dgn gaya hidup kurang sihat boleh efek pada badan. In Sha Allah dgn supplement boleh top up atau baiki apa yg patut..

    Baguslah dh ada yg travel friendly.mudah utk dibawa dan xde lah miss rutin makan supplement..

  2. Fas says:

    Ini pertama kali dengar mengenai produk ini. Bagus lah untuk mereka yang sedang mencari produk untuk masalah yang dihadapi… testimoninya pun nampak menyakinkan..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge