Call nowWhatsapp

Polifenol Rahsia Awet Muda Kulit Cantik Berseri

Rahsia awet muda dengan vivix

Ini paling best bagi wanita, apa lagi kalau boleh jadikan kulit cantik, betul tak? Memang ramai yang gunakan Vivix Shaklee kulitnya jadi cantik berseri dan mereka sendiri awet muda.

Tak percaya? Ayuh tengok gambar-gambar di bawah. Mereka semua ni pengguna Vivix.

Testimoni Vivix Shaklee Awet Muda Kulit Cantik Berseri

Mereka pengguna Shaklee dan Vivix. Memang jadikan mereka awet muda.

1. Puan Ida. 3 botol Vivix dapat bantu beliau mengandung selepas penantian selama 13 tahun. Sambil tu awet muda sekali. Umur beliau 40 tahun. Nampak macam 20an kan?

Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri
Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri

2. Pasangan ibu dan anak ini sama-sama pengguna Vivix. Ibu umur 64 tahun, anaknya 40 tahun. Nampak muda kan?

Tiada lagi masalah kulit kusam dengan pengambilan Vivix
Tiada lagi masalah kulit kusam dengan pengambilan Vivix

3. Puan Zaharah umur 50an. Memang jelas macam 30an je.

Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri
Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri

4. Mereka berdua ni adalah Master dalam Shaklee. Pengguna Shaklee selama 30 tahun. Umur masing-masing 55 dan 64 tahun. Rahsia awet muda dengan Vivix terbongkar.

Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri
Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri

5. Dr Sonhee Park, umur 63 tahun masih cun lagi, dan bertenaga boleh ceramah pelusuk dunia. Pengguna Shaklee selaam 40 tahun juga mengambil Vivix. Awet muda betul.

Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri
Testimoni Vivix awet muda kulit cantik berseri

Jadi bagaimana mereka ini boleh anggun menawan, sihat pada masa yang sama bertenaga walaupun usia sudah lebih 40 tahun? Jawapannya adalah khasiat polifenol.

Polifenol Rahsia Awet Muda Kulit Cantik Berseri

Bagaimana polifenol boleh bantu kulit cantik berseri? Ada beberapa cara yang telah dikaji secara saintifik:

Polifenol rahsia awet muda kulit cantik berseri
Polifenol rahsia awet muda kulit cantik berseri
  1. Melindungi kulit daripada kerosakan UV (2)
  2. Mengurangkan penuaan pra matang dan pembentukan kedutan (2)
  3. Menyokong penghasilan kolagen (2)
  4. Menggalakkan kulit yang tegang dan muda (2)

Apabila polifenol dapat melindungi kulit daripada kerosakan UV, secara automatik tanda-tanda penuaan seperti pigmentasi, kulit kusam dan garisan halus akan berkurangan.

Bagi orang yang suka sunbed (atau selalu terdedah kepada sinaran cahaya matahari), kita akan dapati kulit mereka banyak pigmentasi dan garisan halus sebab UV merosakkan struktur kulit.

Pendedahan kepada sinar uv merosakkan kulit
Pendedahan kepada sinar uv merosakkan kulit

Pendedahan kepada sinaran cahaya matahari merosakkan kulit. UV akan masuk ke dalam struktur kulit kita. Bahagian kedua kulit kita iaitu dermis kaya dengan elastin dan kolagen yang membantu menyokong kulit agar tegang. Tapi sinaran UV akan masuk ke dalam dermis dan rosakkan lapisan elastin dan kolagen.

Apabila amalkan polifenol, ia jaga kolagen dan jauhkan daripada kerosakan UV. Jadi kulit kaya dengan kolagen yang baru akan jadi cantik berseri.

Banyak kajian saintifik berkaitan peranan polifenol ini seperti berikut:

    1. Decreased Collagen Production in Chronologically Aged Skin. Roles of Age-Dependent Alteration in Fibroblast Function and Defective Mechanical Stimulation
  1. Skin photoprotection by natural polyphenols: Anti-inflammatory, anti-oxidant and DNA repair mechanisms

Mana nak dapat polifenol ni?

Peranan terbesar polifenol adalah sebagai antioksidan justeru dapat membantu memerangi radikal bebas, terutama melindungi protein daripada teroksida. Disamping itu polifenol turut mengurangkan tekanan oksidan pada mitokondria.

Ada 10 jenis polifenol telah diadun secara saintifik bersama-sama resveratrol dalam produk popular Shaklee, Vivix. Ada 10 jenis (dan lebih) polifenol dalam Vivix antaranya:

  1. Asid elagic
  2. Anthocyanins
  3. Proantocyanidins
  4. Catechins
  5. Quercetins
  6. Lupeul
  7. Gallic acid
  8. Ellagictannins
  9. Chlorogenic acid
  10. Myricetin
  11. Resveratrol

Antara banyak-banyak polifenol di atas, paling banyak manfaat ke atas kulit adalah Catechin, Quercetin Ellagictannis dan Resveratrol. Tapi bagaimana?

  • Catechin dapat membantu proses depigmentasi kulit dengan proses inhibitasi aktiviti tyrosinase.
  • Quercetin membantu melindungi kulit dari kesan gangguan seperti dermatitis dan fotosensitiviti. Flavonoid seperti blok quercetin membebaskan banyak sitokin pro-radang, seperti IL-8 dan TNF, yang membantu menghentikan gejala-gejala yang berkaitan dengan keradangan kulit.
  • Ellagictannins pula membantu melindungi kulit daripada kerosakan akibat sinaran UV selain meningkatkan aktiviti antioksidan. (Rujuk:  Ellagitannins in Cancer Chemoprevention and Therapy)
  • Resveratrol mempunyai banyak khasiat kepada kulit terutama penuaan kulit dan penyakit berkaitan kulit (seperti psoriasis, ekzema, kulit kusam, sopak, berjerawat, jeragat dll)

Berminat untuk dapatkan Vivix Shaklee? Ayuh hubungi saya sekarang!

Sekiranya anda mencari hidup yang sihat dan berpanjangan, Shaklee telah membuktikan bahawa produk kami boleh memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga, muda pada tahap selular. Pilihan di tangan anda, saya telah pun memilih yang terbaik dan saya yakin anda juga akan memilih yang terbaik. Jadi inilah kenapa #WhyIShaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah  SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Coach Detox Anda
Shaklee Gombak

22 thoughts on “Polifenol Rahsia Awet Muda Kulit Cantik Berseri

    • Raihanah Ahmad says:

      amalkan sepanjang masa. saya ada dos special kalau nak jimat. hahah asalkan takde sakit kronik ok cara camni. kalau ada sakit kronik kena ambik dos standard

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge