Call nowWhatsapp

Tag Archives: detox shaklee

Kuruskan Badan Sekaligus Bantu Rawat Kencing Manis

7 Cara Resveratrol Penawar Kencing Manis Diabetes

Sekarang ni ramai doktor yang dah kongsikan bahawa dengan amalan pemakanan sihat dan senaman, dapat bantu reverse penyakit kencing manis. Ada kajian terbaru membuktikan bahawa menurunkan berat badan juga sangat penting. Kuruskan Badan, Dapat Reverse Diabetes Dalam kajian terbaru diterbitkan pada 2017 dari kajian yang dilakukan oleh Universiti Newcastle dan University Glasgow mendapati bahawa 45.6% […]

3 Sebab Anda Craving Karbohidrat

Karbo Kompleks lebih mengenyangkan dan berikan tenaga untuk tempoh lebih lama

Kita sebagai masyarakat Malaysia dan Asia memang sedari dulu makan banyak karbo. Memang diajar, sebab piramid makanan pun menyarankan makan karbohidrat paling banyak. Namun hasil kajian saintifik terbaharu mendapati, karbohidrat lebih bermanfaat kepada mereka yang sedang membesar (kanak-kanak dan remaja), manakala orang dewasa kita perlu minimakan pengambilan karbohidrat. Kitaran Ganas Karbohidrat Ramai orang akan mendapati, […]

Makan 2 Kali Sehari Lebih Baik Berbanding Makan Kerap

makan kurang dapat autophagy

Kenapa saya pilih makan 2 kali sehari berbanding makan 5 kali sehari kira kalori? Saya dah pernah tulis berkenaan Mitos Kira Kalori dalam pautan berikut, mungkin untuk dapat berikan anda penjelasan lebih mendalam berkenaan masalah kira kalori. Makan Kurang Kerap Dapat Jana Autophagy Autophagy ialah keadaan di mana badan mencuci sel-sel yang rosak. Ia diaktifkan […]

Amalan Fitrah Siang dan Malam Jaga Kesihatan Diri

amalan fitrah body clock

Kembali kepada fitrah badan kita perlu berehat waktu malam Fitrah badan kita siang ada matahari, malam ada bulan. Fitrahnya siang kita bekerja/aktifMalam kita sepatutnya tidur Tapi lifestyle kita ada yang menyebabkan: Ada yang kena bekerja (terutama mereka yang bekerja shif) Bersukan Makan-makan (ye la mamak kan buka sampai pagi) sambil borak-borak dan puh puh asap […]

Ustaz Turun 8.8kg Dalam Masa 12 Hari Dengan Jom Detox

suplemen untuk hati

Alhamdulillah batch terakhir #JomDetoxJutawan bagi tahun 2019 telah melabuhkan tirainya pada 15 Disember 2019 yang lalu. Artikel ini mungkin ringkas sahaja sebab saya cuma nak tunjukkan hasil dan feedback peserta sahaja. 12 Hari Bantu Turunkan Berat Sehingga 8.8kg Dari segi average, kami masih mengekalkan penurunan berat minima 3 kg, manakala dalam batch 20.0 kali ini […]

Cara Tangani Krisis Penyembuhan Detox (Healing Crisis)

detox krisis penyembuhan

Detox adalah diet detoksifikasi, direka untuk menghilangkan toksin dari badan anda. Selalunya detox ini disasarkan untuk menghapuskan item tertentu dari rutin harian anda, seperti: kafein, seperti minuman kopi atau tenaga makanan / minuman manis makanan diproses dll Krisis Penyembuhan Detox Apabila anda membuat detox, biasanya akan ada masalah krisis penyembuhan, contohnya sakit kepala. Sakit kepala […]

Perlukah Saya Amalkan Suplemen Untuk Hati?

suplemen untuk hati

Hati adalah salah satu organ terbesar dan paling penting. Selain menyimpan dan melepaskan tenaga daripada makanan, ia berfungsi sebagai penapis semula jadi badan anda. Hati menangkap “gunk” dalam darah anda, mengeluarkan toksin dan sisa dari sistem anda. Bagaimana hati berfungsi Dengan berat badan kira-kira 3 paun, hati mempunyai banyak tugas penting. Hati anda memproses semua […]

26 Tips Kuruskan Badan Untuk Tahun Baru 2020

Sekarang tiada masalah lagi dengan duduk bersilang kaki, duduk pun tak lenguh even lama-lama

Industri penurunan berat badan penuh dengan mitos. Ikutkan pengalaman saya selama setahun ini yang membantu saya turun 23kg dalam masa 8 bulan, ada beberapa bukti yang saya nak kongsikan dalam artikel berikut. 26 Tips Kuruskan Badan Untuk Tahun Baru 2020 Berikut adalah 26 tips penurunan berat badan yang sebenarnya berasaskan pengalaman saya selama setahun ini. […]

Pulihkan Ekzema, Kulit Lebih Sihat Dengan Detox

kulit cantik shaklee

Salah satu daripada hasil detox yang kami anjurkan #JomDetoxJutawan adalah mendapat kulit yang lebih sihat. Antara hasil mereka adalah: pulih dari masalah ekzema yang kulit bersisik, tiada lagi kulit kusam, kembali glowing awet muda Testimoni Jom Detox Shaklee Kulit Lebih Sihat, Pulihkan Ekzema Macam-macam hasilnya. Cuba tengok gambar berikut: Detox bagus juga untuk kesihatan kulit. […]

6 Cara Gula Menggemukkan Anda

Kadar gula dalam beberapa produk minuman yang didapati dari kedai 24jam

Mengambil makanan yang tinggi gula tambahan, seperti yang terdapat dalam minuman manis, gula-gula, barangan bakar dan bijirin manis, merupakan faktor penyumbang kepada peningkatan berat badan dan keadaan kesihatan kronik, termasuk obesiti, penyakit jantung dan diabetes. Berikut adalah 6 cara bagaimana gula boleh menggemukkan anda. 6 Cara Gula Menggemukkan Anda 1. Tinggi kalori Gula ditambah kepada […]