Call nowWhatsapp

Category Archives: Tips Detox Kurus Diet

13 Sebab Anda Gagal Kuruskan Badan

Detox hati untuk turunkan berat badan

1. Jadual Tidur Yang Tak Mencukupi Tidur terlalu banyak (9 jam dan lebih) atau terlalu sedikit – kurang dari 5 jam malam – boleh dikaitkan dengan kenaikan berat badan. Kedua-duanya boleh menjejaskan cara badan anda membuat hormon yang mengawal selera makan dan kelaparan anda. Tidur akan efek hormon kita. Nanti saya tulis berkenaan ini dalam […]

7 Perkara Penting Untuk Turunkan Berat Badan

Saya komited untuk lebih berjaya di tahun 2019

Dalam kita ghairah turunkan berat badan, target kita sepatutnya bukan sekadar turunkan berat, tapi patut perbaiki habit berikut. Tingkatkan tenaga Tidur berkualiti Stress lebih baik Mengurangkan craving Penghadaman lebih baik Mengurangkan inflamasi Mengurangkan saiz pinggang (saiz pinggang berlebihan menunjukkan kadar lemak berlebihan) Setuju? Bagi yang nak sertai saya di program #JomDetox, boleh wasap saya ya. […]

Detox Bantu Tingkatkan Kesihatan

Detox untuk kesihatan

Saya sudah kongsikan dengan anda manfaat detox seperti kuruskan badan, meningkatkan kesuburan, kulit bermasalah dan lain-lain. Kali ini saya ingin kongsikan dengan anda beberapa lagi manfaat kesihatan yang didapati selepas mengikuti program detox. Detox Bantu Tingkatkan Kesihatan 1. Masalah kulit Sebenarnya saya pun bukan tahu sangat setiap masalah kesihatan peserta detox. Kebanyakan mereka hanya mahukan […]

Detox dan Peranan Pencegahan Kanser

toksin penyebab kanser

Kaitan Toksin dan Kanser Seorang pakar onkologi dari Jerman menyatakan bahawa kanser adalah disebabkan oleh toksin dan persekitaran. Walaupun ada faktor lain seperti kulat, virus, genetik, dan lain-lain. Perubahan yang membawa kepada kanser ini sejak 100 tahun lalu adalah pengenalan kepada beratus-ratus jenis bahan kimia di sekeliling kita. Menurut Dr  Ardavan Shahrdar punca kanser adalah agak kompleks. Tapi […]

10 Kebaikan Detox Darah Dengan Shaklee

10 Kebaikan Detox Darah Dengan Shaklee

10 Kebaikan Detox Darah Dengan Shaklee Kita pernah dengar beberapa pemimpin dunia menjalankan rawatan cuci darah untuk mengekalkan kesihatan mereka dan untuk kelihatan sentiasa segar dan bertenaga. Rawatan cuci (detox) darah ialah proses mencuci darah daripada segala toksin yang mencemarkan darah kita. Darah yang penuh toksin akan menyebabkan nutrien dalam darah tidak dapat disalurkan ke seluruh […]

Diet Rendah Karbohidrat vs Diet Seimbang

Diet Rendah Karbohidrat vs Diet Seimbang

Ada beberapa orang yang bertanya saya sekiranya hendak amalkan diet tanpa karbohidrat, adakah berkesan dan apa pandangan saya. Amboi dah macam diet konsultant pulak saya ni. Baru loss berapa kg je ni. Ok terima kasih kepada yang bertanya. Saya cuba sediakan di sini beberapa fakta yang anda perlu tahu berkenaan diet rendah karbohidrat, tinggi protein. […]

Fungsi Pelbagai Jenis Detox Ke Atas Tubuh

Jenis-jenis detox dan fungsinya kepada tubug

Sebelum ini saya ada tuliskan posting berkenaan pelbagai toksin yang ada dalam tubuh kita. Tapi ada juga yang bertanya berkenaan jenis-jenis detox yang saya pun kurang mahir juga. Namun, sebab anda, saya study jugalah berkenaan jenis-jenis detox ni. Dan juga fungsinya ke atas tubuh kita. Jenis-jenis Detox Antara yang saya google, antara jenis-jenis detox yang […]

Turunkan Berat Badan – Detox Hati Anda

turunkan berat dengan detox hati

Turunkan Berat Badan – Detox Hati Anda Menjaga hati anda sihat dan bebas daripada toksin adalah satu langkah penting untuk penurunan berat badan yang berkesan dan secara beransur-ansur. Dalam posting ini, kami akan menerangkan kepada anda beberapa garis panduan mudah untuk detox hati anda dan menurunkan berat badan. Tahukah anda bahawa makan bijirin penuh boleh membantu mengurangkan kesesakan […]

5 Sebab Anda Perlu Detox Dengan Program Detox Shaklee

5 Sebab Anda Perlu Detox Dengan Program Detox Shaklee

Mungkin masih ada yang blur tentang kenapa mesti ikuti program detox Shaklee. Program detox Shaklee diperkenalkan sejak April 2016 yang lalu. Kalau ikutkan program ini selama 3 bulan, jadi hanya ada 1 bulan sahaja lagi peluang untuk anda menyertai program ini. Semua penyertaan dengan cara pembelian Set Detox Shaklee akan membolehkan anda mendapat keahlian percuma […]

Cara Kurangkan Visceral Fat Dengan Mudah dan Selamat

Ada sapa tahu apakah visceral fat? Saya tahu pasal visceral fat ini baru juga tahun lepas. Masa itu dikhabarkan visceral fat ini memang membahayakan kesihatan. Saya pernah cakap kan saya kadang itu ada rasa degupan kuat pada dada yang berlaku jarang, tapi ada. Walaupun saya rajin amalkan suplemen, tapi ia masih berlaku. Menyedarinya tahun lalu, […]