Call nowWhatsapp

Category Archives: JomDetox

Kuruskan Badan Sekaligus Bantu Rawat Kencing Manis

7 Cara Resveratrol Penawar Kencing Manis Diabetes

Sekarang ni ramai doktor yang dah kongsikan bahawa dengan amalan pemakanan sihat dan senaman, dapat bantu reverse penyakit kencing manis. Ada kajian terbaru membuktikan bahawa menurunkan berat badan juga sangat penting. Kuruskan Badan, Dapat Reverse Diabetes Dalam kajian terbaru diterbitkan pada 2017 dari kajian yang dilakukan oleh Universiti Newcastle dan University Glasgow mendapati bahawa 45.6% […]

Amalan Fitrah Siang dan Malam Jaga Kesihatan Diri

amalan fitrah body clock

Kembali kepada fitrah badan kita perlu berehat waktu malam Fitrah badan kita siang ada matahari, malam ada bulan. Fitrahnya siang kita bekerja/aktifMalam kita sepatutnya tidur Tapi lifestyle kita ada yang menyebabkan: Ada yang kena bekerja (terutama mereka yang bekerja shif) Bersukan Makan-makan (ye la mamak kan buka sampai pagi) sambil borak-borak dan puh puh asap […]

Ustaz Turun 8.8kg Dalam Masa 12 Hari Dengan Jom Detox

suplemen untuk hati

Alhamdulillah batch terakhir #JomDetoxJutawan bagi tahun 2019 telah melabuhkan tirainya pada 15 Disember 2019 yang lalu. Artikel ini mungkin ringkas sahaja sebab saya cuma nak tunjukkan hasil dan feedback peserta sahaja. 12 Hari Bantu Turunkan Berat Sehingga 8.8kg Dari segi average, kami masih mengekalkan penurunan berat minima 3 kg, manakala dalam batch 20.0 kali ini […]

Cara Tangani Krisis Penyembuhan Detox (Healing Crisis)

detox krisis penyembuhan

Detox adalah diet detoksifikasi, direka untuk menghilangkan toksin dari badan anda. Selalunya detox ini disasarkan untuk menghapuskan item tertentu dari rutin harian anda, seperti: kafein, seperti minuman kopi atau tenaga makanan / minuman manis makanan diproses dll Krisis Penyembuhan Detox Apabila anda membuat detox, biasanya akan ada masalah krisis penyembuhan, contohnya sakit kepala. Sakit kepala […]

26 Tips Kuruskan Badan Untuk Tahun Baru 2020

Sekarang tiada masalah lagi dengan duduk bersilang kaki, duduk pun tak lenguh even lama-lama

Industri penurunan berat badan penuh dengan mitos. Ikutkan pengalaman saya selama setahun ini yang membantu saya turun 23kg dalam masa 8 bulan, ada beberapa bukti yang saya nak kongsikan dalam artikel berikut. 26 Tips Kuruskan Badan Untuk Tahun Baru 2020 Berikut adalah 26 tips penurunan berat badan yang sebenarnya berasaskan pengalaman saya selama setahun ini. […]

Pulihkan Ekzema, Kulit Lebih Sihat Dengan Detox

kulit cantik shaklee

Salah satu daripada hasil detox yang kami anjurkan #JomDetoxJutawan adalah mendapat kulit yang lebih sihat. Antara hasil mereka adalah: pulih dari masalah ekzema yang kulit bersisik, tiada lagi kulit kusam, kembali glowing awet muda Testimoni Jom Detox Shaklee Kulit Lebih Sihat, Pulihkan Ekzema Macam-macam hasilnya. Cuba tengok gambar berikut: Detox bagus juga untuk kesihatan kulit. […]

6 Cara Gula Menggemukkan Anda

Kadar gula dalam beberapa produk minuman yang didapati dari kedai 24jam

Mengambil makanan yang tinggi gula tambahan, seperti yang terdapat dalam minuman manis, gula-gula, barangan bakar dan bijirin manis, merupakan faktor penyumbang kepada peningkatan berat badan dan keadaan kesihatan kronik, termasuk obesiti, penyakit jantung dan diabetes. Berikut adalah 6 cara bagaimana gula boleh menggemukkan anda. 6 Cara Gula Menggemukkan Anda 1. Tinggi kalori Gula ditambah kepada […]

Ganglion Cyst Hilang Selepas Detox Shaklee

ganglion cyst

Selepas saya bersalin anak ke 4 tahun lalu, saya perasan ada benjolan seperti guli di belakang pergelangan tangan saya. Mula-mula kecil sahaja, lama-lama ia membesar. Disebabkan ia tidak menyakitkan saya (kalau picit memang sakitlah sedikit) dan tidak mengganggu aktiviti harian saya, maka saya tidaklah tergesa-gesa jumpa doktor. Saya biarkan sahaja. Selepas beberapa kali saya buat […]

Kegemukan Boleh Sebabkan Masalah Pernafasan

Obesiti menurunkan jangka hayat kita sehingga 14 tahun

Saya selalu percaya obesiti dan kegemukan akan sebabkan pelbagai masalah kesihatan kepada tubuh kita. Ada banyak kesan kegemukan kepada kesihatan kita antaranya seperti dalam gambar berikut. Sebab itulah bagi saya usahalah untuk kuruskan badan. Ada banyak sebab anda perlu join saya di #JomDetoxJutawan. Ada satu artikel baru yang saya baca berkenaan bagaimana orang yang berlebihan […]

5 Bahan Kimia Yang Membuat Anda Gemuk

Bahan kimia penyebab gemuk

Ada bahan kimia yang digelar Obesogens iaitu, bahan kimia tiruan yang dipercayai menyumbang kepada obesiti. Mereka ditemui dalam pelbagai bekas makanan, botol bayi, mainan, plastik, alat memasak dan kosmetik. Apabila bahan kimia ini masuk ke dalam badan anda, ia boleh mengganggu fungsi normalnya dan mempromosikan penambahan lemak. Lebih 20 bahan kimia telah dikenal pasti sebagai […]