Call nowWhatsapp

Sakit Kulit Jadi Lebih Baik Dengan ResV Shaklee

Cara Selamat dan Berkesan Rawat Psoriasis

Sebulan lebih dah selepas ResV diperkenalkan (pada Mac 2020), semakin banyak hasil yang kita terima positif. Yang saya nak khabarkan dalam artikel ni ialah dari sudut kesihatan kulit.

Polifenol Rahsia Kulit Sihat

Polifenol adalah kompaun yang banyak ditemui di dalam tumbuhan semulajadi yang mempunyai sidat anti-oksidan. Terdapat lebih 8,000 polifenol yang di kenal pasti di dalam makanan seperti teah, wine, coklat, buah, sayuran dan minyak zaitun asli.

Ini hanyalah sebahagian daripada yang ditemui dari 8,000 tadi. Adalah penting untuk kita tahu bahawa polifenol memainkan peranan penting dalam memberi kesihatan optimum terhadap tubuh manusia.

Anti-oksidan bertindak sebagai kumpulan yang membantu melindungi sel badan dari terganggu dengan radikal bebas yang rosak, serta sekaligus mengawal kadar tindak balas tubuh mengikut keadaan umur seseorang.

Sekiranya tubuh badan kita gagal mendapatkan perlindungan secukupnya, radikal bebas ini boleh menyebabkan berlakunya kegagalan sistem fungsi badan dengan baik. Perkara ini akan membawa kepada penurunan degradasi tisu dan meletakkan kita kepada risiko penyakit seperti penyakit jantung, kanser dan Alzheimer sebagai contoh. Anti-oksidan boleh dibahagikan dalam tiga kumpulan utama iaitu

  1. Karotenoids
  2. Sulfida Allyl; Banyak ditemui di dalam bawang putih & bawang
  3. Polifenol; Juga dikenali sebagai phenolics

Jenis Polifenol

Polifenol yang terdapat di dalam ResV Shaklee ini, boleh dipecahkan kepada 4 kategori dengan penambahan kategori kecil (subkategori) berdasarkan jumlah phenol ring yang mereka ada dan berdasar pada asas elemen yang mencantumkan ring ini antara satu sama lain.

Seperti yang kita sedia maklum, syarat asas, makanan yang mempunyai kandungan kompleks polifenol, dengan kadar tinggi ditemui di bahagian lapisan luar mereka berbanding kawasan dalaman makanan tersebut.

4 Jenis Polifenol

  1. Flavonoids; Mempunyai dua ciri utama iaitu anti-oksidan dan anti-radang. Sering ditemui di dalam buah, sayuran, kekacang, red wine dan teh hijau.
    • Flavones
    • Flavonol
    • Isoflavone
    • Anthocyanidins
    • Chalcones
    • Catechins
  2. Stilbenes; Resveratrol adalah yang paling terkanal
  3. Lignans; Ditemui di dalam bijian seperti kekacang, makanan bijirin, algae dan sayuran tertentu
  4. Asid Fenolik 
    • Asid hidrobenzoik, ditemui di dalam teh
    • Asid hidrocinnamik, ditemui di dalam kayu manis dan juga dalam kopi, bluberi, buah kiwi, plum, epal dan ceri.

Bagaimana Polifenol Bantu Sihatkan Kulit?

Polifenol sangat membantu untuk mendapatkan kulit yang sihat.

Apa yang polifenol buat? Mereka membantu dalam penghasilan kolagen untuk memberi kulit yang anjal serta mengelakkan kedutan dan kulit muka yang tidak anjal terutama sebelum waktunya. Selain itu, ia juga membantu menghasilkan tisu kulit yang lebih sihat supaya kita dapat memiliki kulit yang bebas cela dan flawless!

4 Fungsi Polifenol Untuk Kesihatan Kulit

  1. Melindungi kulit dari kerosakan sinaran UV
  2. Mengurangkan tanda penuaan awal dan kedutan
  3. Menyokong penghasilan kolagen
Polifenol bantu sihatkan kulit, pulih dari masalah kulit
Polifenol bantu sihatkan kulit, pulih dari masalah kulit

Bagi yang ada masalah kulit seperti ekzema, psoriasis dan lain-lain, sebenarnya ia bukan sahaja masalah kulit, tapi ia merupakan masalah sistem imun.

Sistem imun yang tak betul, menyebabkan sel kulit jadi lebih aktif (bagi kes psoriasis umpamanya). Bagi kes ekzema, pula sistem imun lemah menyebabkan kulit jadi bermasalah.

Jadi, nak perbaiki keadaan kulit dengan masalah sebegitu, kena perbaiki kekuatan pertahanan badan dulu.

Fungsi Polifenol Untuk Tingkatkan Sistem Imun

Untuk bantu sistem imun, polifenol dapat bantu:

Tingkatkan sistem imun untuk bantu kesihatan kulit
Tingkatkan sistem imun untuk bantu kesihatan kulit
  • Memperbaiki respon sistem imun terhadap jangkitan
  • Menyekat replikasi virus dalam badan dan mengurangkan tempoh jangkitan
  • Meningkatkan respon sistem imun dan membantu mempercepatkan tempoh penyembuhan

Testimoni ResV Shaklee Bantu Kesihatan Kulit

Baru-baru ni ada yang kongsikan hasil beliau amalkan ResV untuk tempoh sebulan. Saya pun jadi teruja nak share kisah beliau sebab saya tahu memang sukar nak pulih kalau ada masalah psoriasis.

Psoriasis Dapat Jadi lebih baik dengan amalkan ResV Shaklee
Psoriasis Dapat Jadi lebih baik dengan amalkan ResV Shaklee

Ada banyak sebenarnya saya share tentang ekzema dan psoriasis ni, boleh refer artikel sebelum ini:

Bottom Line

Ada beberapa artikel saya tuliskan tentang ResV, anda boleh baca di pautan berikut:

Anda Berminat? Dapatkan Vivix atau ResV Sekarang!

Nak tahu bagaimana saya buang 21kg dalam masa 6 bulan sahaja? Atau anda ada masalah kesihatan yang memerlukan anda ubah gaya hidup? Ayuh sertai saya di program #JomDetoxJutawan, boleh wasap saya ya.

Bagaimana Nak Beli ResV?

Sila hubungi 012-2195919 atau klik link di bawah

Klik untuk Beli ResV Shaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Beauty Consultant
Shaklee Gombak

5 thoughts on “Sakit Kulit Jadi Lebih Baik Dengan ResV Shaklee

  1. Sis Lin says:

    Oo bagus ni, nanti boleh Sis rekemen kat adik tu, anaknya ada enzema tapi tak laa serius, mana tau dia nak cuba kan…thanks sharing..

  2. adianiez AIDA says:

    molek la bila suplemen tu bebetul menjadik, kan.
    berbaloi investment kita. kena pastikan suplemen tu elok, kan.
    shaklee is trusted so far. boleh pair kan dgn nasihat doktor.

  3. Mimi Azirah says:

    suplimen pun boleh untuk mereka yang mengalami masalah kulit ya. baguslah suplimen macam ni banyajk khasiatnya. boleh rekemen dekat kawan yang ada masalah kulit ni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge