Call nowWhatsapp

Tag Archives: resv shaklee

Polifenol Membantu Meningkatkan Kesihatan, Umur Panjang

kajian telomere shaklee

Penyelidikan baru mengenai polifenol menunjukkan ia dapat membantu mikroorganisma dalam sistem pencernaan anda, dan boleh memanjangkan jangka hayat anda juga. Bagaimana anda boleh mendapatkan lebih banyak antioksidan ini ke dalam diet anda? Antioksidan adalah sebatian yang membuat beberapa makanan kegemaran kita baik untuk kita umpamanya coklat gelap dan kopi (tapi makanlah tanpa gula). Polyphenols, adalah […]

ResV Dengan Ramuan Lobak Ungu Menyihatkan Mata

Kebaikan ResV Shaklee

Lobak adalah sayuran yang enak yang datang dalam pelbagai warna. Lobak Ungu sangat menarik dan memberi manfaat kesihatan yang unik kepada buah-buahan dan sayur-sayuran ungu. Semua jenis lobak sangat berkhasiat, tetapi lobak ungu terutamanya kaya dengan antioksidan kuat yang dikenali untuk memerangi keradangan dan memberi manfaat kepada keadaan kesihatan tertentu. Sejarah dan Pemakanan Walaupun kebanyakan […]

Tidur Mencukupi Penting Untuk Wajah Berseri, Badan Sihat Hati Tenang

ResV bantu perbaiki hormon melatonin, anda dapat tidur lena

Bagaimana anda bangun awal pagi? Ceria? Bersemangat? Bersedia untuk hari yang terbaik? Badan rasa segar dan bertenaga mencanak? Bagi lelaki, ehemm mencanak tak? 😉 penting tu.. tanda hormon cukup 😁 Atau.. Serabut dan serabai? Fikiran pun macam-macam dah mula negatif. Rase takde mood lah.. Rasa nak marah kat ayam yang berkokok kat luar tu.. Hari […]

Polifenol Menguatkan Sistem Imun

corona virus shaklee

Sejak awal tahun 2020 ni negara kita tak sunyi daripada penyakit berjangkit. Bermula dengan Influenza A (H1N1) pada awal tahun, kita kita berdepan pula dengan penyakit Corona Virus (Covid-19). Disebabkan virus corona ini berasal daripada haiwan, tiada ubat yang berjaya dihasilkan setakat ini, apa yang kita buat adalah wajib untuk kita pertingkatkan kekuatan sistem imun […]

Shaklee Dedahkan Fakta Saintifik Pembuatan ResV

Parti resv shaklee

Alhamdulillah pada 8 Mac 2020 yang lalu saya berpeluang hadir ke acara saintifik anjuran Shaklee bersempena dengan pelancaran produk terbaharunya iaitu ResV Shaklee. Shaklee Memperkenalkan ResV Vivix dalam Bentuk Liquigel Disokong oleh enam paten, ResV sama seperti Vivix merupakan terobosan saintifik yang direka untuk membantu melindungi dan membaiki DNA di peringkat selular. Bahan utama dalam […]

12 Polifenol Dalam Anggur Muscadine Selain Resveratrol

12 polifenol dalam anggur muscadine

Anggur muscadine (vitis rotundifolia) bukan anggur hijau dan merah yang biasanya anda lihat di rak-rak kedai runcit. Berasal daripada Amerika Selatan, kerana kulit dan biji tebal mereka, mereka bukan anggur kesukaan semua orang. Tetapi kulit tebal adalah sebahagian daripada apa yang menjadikan anggur ini sihat. Seperti semua anggur, kebanyakan nutrisi ada di dalam kulit – […]

7 Manfaat Suplemen Resveratrol dan Polifenol Berasaskan Kajian Saintifik

zat anggur hitam untuk cegah corona virus

Sekiranya anda pernah mendengar bahawa wain merah boleh membantu menurunkan kolesterol, bermakna anda telah mendengar tentang resveratrol – sebatian tumbuhan yang paling hiper yang terdapat dalam wain merah. Kalau dinegara kita, paling popular tentang resveratrol adalah Vivix. Tapi Vivix pun bukan resveratrol tunggal, sebaliknya ianya adalah satu sebatian polifenol iaitu gabungan pelbagai polifenol (termasuk resveratrol). […]

Tidur Lebih Lena Dengan Pengambilan ResV Shaklee, berita gembira untuk mereka yang bermasalah tidur

tidur lena resv shaklee

Tidur memang satu perkara fitrah untuk manusia. Sebab otak dan badan anda memerlukan banyak tidur. Selain memberi anda perasaan yang baik, tidur mempunyai banyak faedah yang berlainan untuk kedua-dua badan dan minda anda: Detox otak anda: Tidur membolehkan otak anda untuk membuang buangan secara berkesan sel-sel otak anda telah menghasilkan sepanjang hari dengan mengecilkan neuron […]

Makan Buah Delima Elakkan Penyakit Nyanyuk

Khasiat delima merah resv shaklee

Buah delima mengandungi lebih daripada 100 fitokimia. Buah delima telah digunakan untuk beribu-ribu tahun sebagai ubat. Hari ini, buah atau jus delima sedang dipelajari untuk manfaat kesihatannya yang banyak. Ia boleh membantu pencegahan kanser, sokongan imun, dan kesuburan. Faedah Delima Untuk Kesihatan Berikut adalah beberapa manfaat berpotensi delima. 1. Antioksidan Polifenol. Bahan kimia ini adalah […]

Zat Dalam Anggur Hitam Baik Untuk Serangan Virus Seperti Corona

zat anggur hitam untuk cegah corona virus

Blackcurrent bukan asing bagi kita kan. Selalu panggil anggur hitam, dulu-dulu seingat saya blackcurrent ni sinonim dengan Ribena. Tapi lama dah la tak ambil Ribena sejak kes dia rupanya ada alkohol. Untuk masa yang lama, blackcurrants (Ribes nigrum) dipanggil “buah yang dilarang” di Amerika Syarikat. Dulu petani fikir buah blackcurrent menyebabkan kulat tersebar kepada pokok […]