Call nowWhatsapp

Diet Keto dan Kuruskan Badan Dengan Pantas

Diet Keto dan Kuruskan Badan Dengan Pantas

Kini, anda mungkin pernah mendengar tentang diet keto dan banyak testimoni yang bantu ramai orang kuruskan badan dengan cepat. Saya sendiri memang pengamal diet keto, rasa sudah 3 bulan. Tapi sebelum anda nak buat, lebih elok ambil tahu apakah diet keto. Apakah Diet Keto? Diet ketogenik adalah diet rendah karbohidrat dan memerlukan pengambilan lemak dan […]

Intermittent Fasting Bantu Kuruskan Badan, #IFKetoGenitMAF

keto - IF by #reverseaging

“Anda adalah apa yang anda makan,” biasa kita dengar bidalan ni sejak dulu lagi kan? Tapi memang ada banyak kebenarannya sebab pemakanan kitalah yang akan tentukan kesihatan kita di masa akan datang. Pastinya kualiti dan kuantiti adalah faktor pemakanan yang sangat penting. Cuma sekarang, faktor masa pun menjadi sama penting. Bila kita makan penting juga. […]

#JomDetox Ada Coaches Berpengalaman dan Certified

Mungkin ada yang bertanya, kami ada ramai sangat Coach yan berpengalaman dalam program #JomDetox. Adakah mereka ini certified Coach? #JomDetox Certified Coaches Ya memang kami semua adalah certified coaches. Mendapat latihan berterusan daripada Nutritionist Shaklee Mendapat latihan daripada GLC Team Jadi janganlah risau bab coaches, insyaAllah masing-masing walaupun dengan pengalaman dan ilmu berbeza, kami tetap […]

Resveratrol Bantu Perkasakan Intermittent Fasting, Kuruskan Badan Cepat

Resveratrol bantu kuruskan badan dengan intermittent fasting

Ha, ni topik hot kan. Ramai orang yang fikir nak buat intermittent fasting (IF), tapi ada sesetengahnya tak sanggup berlapar dalam tempoh yang lama, jadi nak tahu cara yang boleh cepatkan hasil. Saya ada caranya. Ramai orang tahu saya memang pengamal suplemen Shaklee. Jadi program kuruskan badan saya dah tentu ada mengandungi pengamalan suplemen yang […]

Kisah JomDetox – Part 1

Turunkan 20kg dalam masa 5 bulan

Ringkas sahaja posting saya hari ni. Jom saksikan video berikut. Bagaimana proses transformation peserta detox kami. Ada bersiri tau. Nanti saya share lagi. Anda Berminat? Sertai Jom Detox Sekarang! Nak tahu bagaimana saya buang 21kg dalam masa 6 bulan sahaja? Atau anda ada masalah kesihatan yang memerlukan anda ubah gaya hidup? Ayuh sertai saya di program #JomDetox, boleh wasap […]

3 Langkah Untuk Atasi Craving Sugar

Pencuci mulut - pelbagai jenis kek. Yang gulung tu paling sedap

Ramai orang kerap mengalami kecanduan gula. Kecanduan = craving. Pakar-pakar kesihatan percaya bahawa ini adalah salah satu sebab utama ia boleh menjadi sangat sukar untuk mengekalkan diet yang sihat. Cravings didorong oleh keperluan otak anda untuk dapat “hadiah” – bukan keperluan tubuh anda untuk makanan. Ia juga menandakan anda alami kekurangan sesetengah jenis nutrisi. Kalau […]

5 Sebab Anda Kena Kurus – Bukan Sebab Kesihatan Atau Nak Cantik

gemuk tak kurus-kurus

Selalunya orang nak kurus ni mesti alasan dia sebab kesihatan atau sebab nak jadi cantik. Sebenarnya kuruskan badan dan pastikan badan kurus bukan sebab kedua-dua alasan di atas, ada 5 perkara lain yang saya nak kongsikan dengan anda alasan yang munasabah untuk anda kuruskan badan. Cuba lupakan seketika tentang imej badan. Nak cantik, nak nampak […]

Berapa banyak protein yang perlu saya makan?

esp kiwi smoothie

Adakah protein membantu saya mengurangkan berat badan? Sekiranya saya makan pada setiap hidangan? Adakah terlalu banyak protein akan merosakkan buah pinggang saya? Begitulah antara soalan yang akan ditanya sesetengah orang pada saya. Sebab mungkin anda pernah mendengar perkara tak best. Seperti: Protein akan merosakkan buah pinggang anda. Protein akan menyebabkan anda dapat kanser, fibroid, cysts […]

Tips Untuk Buang Lemak Visceral dan Lemak Subcutanous

Bila berlebihan lemak, maksudnya anda ada lemak dari 2 kategori iaitu lemak subcutanous (lemak bawah kulit) atau lemak visceral (lemak pada abdomen). Macamana nak buang kedua-duanya? Memang takde cara lain melainkan kena buat perubahan kepada gaya hidup kita seperti mengurus tekanan, kurangkan makan, bersenam atau menjadi aktif secara fizikal. Apakah lemak subcutanous dan lemak visceral? […]

Kuruskan Badan, Perlukah Ambil Suplemen?

kenapa perlu ambil suplemen untuk detox

Ada la yang tanya saya, kenapa saya kena ambil suplemen kalau nak kuruskan badan, atau kalau nak sertai program JomDetox? Cara terbukti untuk menurunkan berat badan adalah memakan makanan yang sihat, kurangkan kalori, dan aktif secara fizikal. Tetapi membuat perubahan gaya hidup ini tidak mudah, jadi adakah suplemen dapat membantu disepanjang proses penurunan berat badan? […]