Call nowWhatsapp

Pulihkan Ekzema, Kulit Lebih Sihat Dengan Detox

kulit cantik shaklee

Salah satu daripada hasil detox yang kami anjurkan #JomDetoxJutawan adalah mendapat kulit yang lebih sihat.

Antara hasil mereka adalah:

  • pulih dari masalah ekzema
  • yang kulit bersisik, tiada lagi
  • kulit kusam, kembali glowing
  • awet muda

Testimoni Jom Detox Shaklee Kulit Lebih Sihat, Pulihkan Ekzema

Macam-macam hasilnya. Cuba tengok gambar berikut:

Kalau ada masalah ekzema pun jadi semakin baik. Hasil detox Shaklee
Kalau ada masalah ekzema pun jadi semakin baik. Hasil detox Shaklee
Kulit lebih cerah dan glowing dengan Jom Detox Jutawan
Kulit lebih cerah dan glowing dengan Jom Detox Jutawan
Selepas detox 3.0 kulit jadi semakin baik
Selepas detox 3.0 kulit jadi semakin baik
Masalah Ekzema hilang Puan Elly
Masalah Ekzema hilang Puan Elly
Masalah Ekzema hilang Puan Elly
Masalah Ekzema hilang Puan Elly
Kulit makin berseri, dengan Jom Detox Jutawan
Kulit makin berseri, dengan Jom Detox Jutawan

Detox bagus juga untuk kesihatan kulit. Detox bermakna mengeluarkan racun dari badan. Ini boleh datang dari alam sekitar, dari diet anda, dan dari pilihan gaya hidup seperti merokok dll.

Paru-paru, hati, buah pinggang, dan kolon anda mempunyai keupayaan untuk membuang bahan-bahan berbahaya dengan sendirinya. (Substansi dalam alkohol dan rokok pun boleh, bagaimanapun, ia akan menyebabkan kerosakan yang berkekalan.)

Tetapi dengan penambahan usia kita, organ ni perlu diservis. Umpama kereta lah, setiap beberapa tahun perlu juga kita servis major kan. Sama juga dengan organ kita. Ia perlukan proses pembersihan juga.

Kaitan Detox Dengan Kulit

Kulit adalah organ terbesar dalam tubuh dan oleh itu boleh mengambil kotoran demi kotoran. Apa yang anda boleh lakukan walaupun melindunginya daripada toksin yang berpotensi alam sekitar, seperti pencemaran dan sinaran UV.

Kaedah detox yang kami lakukan di #JomDetoxJutawan adalah lebih kepada kawalan pemakanan di samping pengajaran tentang gaya hidup yang sihat.

Disebabkan pemakanan adalah paling penting, sekaligus kulit akan mendapat manfaat kerana pemakanan yang kami sarankan mencakupi pemakanan semulajadi ditambah dengan suplemen yang berkesan dan selamat.

Selain jaga pemakanan, untuk detox kulit kita memerlukan penjagaan luaran.

Cara Detox Bantu Kulit Jadi Sihat

Secara ringkas, gejala ekzema atau penyakit kulit yang lain menjadi tanda bahawa tubuh anda meradang. Oleh itu, penyelesaiannya adalah untuk mengetahui apa yang salah di dalam badan anda dan mengurangkan keradangan itu, TIDAK membuang barang yang berpotensi berbahaya ke kulit anda.

Penyebab utama ekzema adalah gangguan dalam sistem imun anda. Badan anda berlebihan terhadap sesuatu yang menyerang anda atau di dalam anda.

2 Punca utama Ekzema:

1. Leaky gut

Secara perubatan dipanggil “kebolehtelapan usus meningkat”. Ini adalah tanda usus baik yang jadi buruk. Leaky gut mencipta keradangan rendah pada reaksi terhadap zat makanan (disifatkan sebagai asing oleh sistem imun anda) yang secara literal bocor melalui dinding usus anda.

Ini menyebabkan sensitiviti makanan, terutamanya kepada gluten dan tenusu, yang merupakan penyebab makanan utama ekzema. Leaky gut juga mencetuskan banyak masalah kesihatan yang lain termasuk keletihan, kabut otak, sakit kepala, kemurungan, alergi, masalah sinus, usus besar, refluks, sakit sendi, penyakit kulit seperti jerawat dan ekzema, penyakit autoimun dan banyak lagi.

Keradangan juga menyebabkan kenaikan berat badan yang disebabkan oleh ketahanan insulin, sensitiviti makanan dan alahan makanan.

2. Flora usus yang tidak normal

Menyingkirkan terlalu banyak bug dan ragi yang buruk boleh membuat perbezaan yang besar untuk menghilangkan ekzema. Ini dipanggil dysbiosis.

Ia adalah apabila 3 paun pepijat dalam usus anda menjadi tidak seimbang justeru menyebabkan keradangan. Kelebihan ragi adalah penyebab biasa ekzema.

Ia boleh disebabkan oleh gula tinggi, karbohidrat yang halus, serat rendah, diet yang diproses. Ragi terlalu banyak juga boleh dicetuskan oleh penggunaan antibiotik, steroid, hormon dan juga pil kawalan kelahiran.

Sekarang, ada penyebab lain. Bahan kimia dan barangan pelik lain dalam krim, losyen dan detergen pastinya boleh mencetuskan ekzema. Tetapi saya dapati apabila badan anda tidak seimbang, bahan-bahan topikal ini menyebabkan reaksi yang lebih buruk.

Persoalannya benar-benar menjadi, mengapa anda begitu reaktif? Kenapa sistem kekebalan tubuh anda jadi teruk?

Ramai orang tidak perasan hubungan antara usus dan imuniti. Lebih dua pertiga daripada sistem imun anda berada di usus anda. Perubahan kecil dalam saluran usus daripada pelbagai bentuk- seperti terlalu banyak antibiotik, aspirin, ubat penyekat asid, ibuprofen, tekanan, jangkitan, sensitiviti makanan atau toksin – membolehkan zarah makanan masuk ke dalam aliran darah anda dan terdedah kepada sistem imun anda, mewujudkan malapetaka sistemik.

Meletakkan cara lain, krim, antibiotik dan penyelesaian konvensional yang lain hanyalah penyelesaian jangka pendek yang gagal untuk menangani punca ekzema. Mereka hanya meliputi gejala.

Ubah Pemakanan Anda, Perbaiki Kulit Anda

Makanan adalah ubat. Makanan yang buruk adalah ubat buruk dan akan membuat kita sakit. Makanan yang baik adalah ubat yang baik yang dapat mencegah, membalikkan dan menyembuhkan penyakit. Keluarkan makanan yang buruk, masukkan makanan yang baik dan ajaib. Ia benar-benar menjadi mudah.

Masalah dengan pemikiran perubatan semasa adalah ia merawat penyakit secara individu, memerlukan diagnosis dan label khusus seperti “anda mempunyai eksim.” Dan kemudian anda mendapat antibiotik, penahan kekebalan tubuh, hal semacam itu.

Bagaimana jika anda tidak perlu merawat penyakit secara khusus atau perlu mengetahui nama mereka? Bagaimana jika anda hanya boleh merawat keseluruhan orang dengan perubahan diet, menaik taraf maklumat yang diberikan setiap hari ke badan anda melalui makanan?

Dengan pendekatan itu, keradangan pun tiada, masalah usus mereda, sistem imun anda akhirnya mendapat rehat yang sangat diperlukan dan keadaan seperti ekzema akhirnya mereda.

Makanan adalah maklumat yang membawa arahan terperinci bagi setiap gen dan setiap sel dalam badan anda, membantu mereka memperbaharui, memperbaiki dan menyembuhkan atau dirugikan dan dilemahkan, bergantung kepada apa yang anda makan.

Bagaimana jika anda boleh menghantar mesej dan arahan untuk menyembuhkan sel-sel anda dan menghidupkan gen penyembuhan? Dan bagaimana jika, dengan beberapa perubahan sederhana dalam diet anda, anda boleh menyingkirkan kebanyakan gejala dan penyakit kronik anda dalam masa 12 hari?

Itu mungkin sepenuhnya. Bahagian terbaik dari pendekatan ini ialah anda tidak perlu mempercayai mana-mana pakar (termasuk saya!). Anda hanya perlu mempercayai badan anda. Ia akan memberitahu anda dengan cepat apa yang disukainya dan tidak suka.

Jika anda sentiasa memasukkan maklumat yang membuat tubuh anda menjadi bahan toksik, gula, tepung, bahan kimia, aditif, MSG, sirap jagung fruktosa tinggi, lemak trans, pemanis tiruan, makanan keradangan, atau Apa yang saya sebut anti-nutrien-ia bertindak seperti racun di dalam badan.

Makanan ini mengetuk usus dan sel anda, membawa kepada keradangan seluruh badan yang anda alami sebagai banyak masalah, termasuk eksim, serta kesuburan dan semua akibatnya.

Jadi penyelesaiannya kami membantu menggantikannya dengan makanan yang sihat. Equationnya mudah sahaja:

Makanan sihat + suplemen selamat + gaya hidup sihat = kesihatan yang mengujakan!

Bottom Line

Untuk kesihatan kita, anda perlukan stretagi, kekuatan mental dan keazaman tinggi. Selain tu sepengalaman saya, kita perlukan coach dan kumpulan sokongan yang saling menyokong niat kita nak kurus.

Sangat penting pilih program yang selamat dan betul, supaya kita bukan sahaja dapat sihatkan badan, bahkan dapat kembalikan kulit kita yang cantik dan berjaya pula kuruskan badan.

Posting berikut mungkin bermanfaat untuk anda, basically perjalanan saya kuruskan badan dan pastikan kesihatan yang baik

Awet muda dengan pengambilan suplemen dan detox
Dulu walaupun umur 20an tapi muka macam makcik. Sekarang umur 40 tahun I look younger

Anda Berminat? Sertai #JomDetoxJutawan Sekarang!

Nak tahu bagaimana saya buang 21kg dalam masa 6 bulan sahaja? Atau anda ada masalah kesihatan yang memerlukan anda ubah gaya hidup? Ayuh sertai saya di program #JomDetoxJutawan, boleh wasap saya ya.

Bagaimana Nak Sertai #JomDetoxJutawan Shaklee?

Sila hubungi 012-2195919 atau klik link di bawah

Klik untuk Sertai JomDetoxJutawan Shaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Beauty Consultant
Shaklee Gombak

26 thoughts on “Pulihkan Ekzema, Kulit Lebih Sihat Dengan Detox

    • Raihanah Ahmad says:

      kadang orang ingat ambik suplemen tu dah bolehlah dia makan main belasah je. dan dia marahkan suplemen sebab tak berkesan. huhu

  1. Mahamahu says:

    Kita baru tahu yang detox mampu untuk mengawal ekzema yer hurmmmm sebab penyakit kulit ni banyak sebab dan punca sekarang baru kita dapat ilmu berguna terima kasih share…

  2. emi says:

    Asalkan ada usaha yang berterusan untuk pulihkan ekzema ni, inshaAllah akan berhasil. CUma tu la, kadang payah jugak nak positifkan diri & terus istiqamah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge