Call nowWhatsapp

Tag Archives: intermittent fasting

7 Cara Tingkatkan Metabolism Supaya Mudah Kuruskan Badan

cara tingkatkan metabolism untuk kuruskan badan

Tak kiralah buat apa, berat macam tak turun je. Komen begini selalu je kedengaran. Makan dah jaga, senaman dah buat, jadi apa lagi? Selaku Coach saya banyak dengar keluhan macam ni, samada di kalangan peserta saya atau di medsoc. Memang kalau kita amalkan kawalan diet, efek yang dialami adalah metabolism jadi perlahan. Ini berlaku bagi […]

10 Tanda Anda Alami Fasa Ketosis

Suka melawa adalah satu kesukaan saya. Gambar saya dulu dan terkini

Diet ketogenik adalah cara yang berkesan untuk mengurangkan berat badan dan meningkatkan kesihatan anda. Apabila dibuat dengan betul, diet karbohidrat yang rendah ini akan meningkatkan tahap keton darah. Apabila berada dalam tahap ketosis, ini menyediakan sumber bahan bakar baru untuk sel-sel anda dan menyebabkan kebanyakan manfaat kesihatan yang unik dalam diet ini. Dalam diet ketogenik, […]

Detox, IF dan Keto Jadi Pilihan Kuruskan Badan

Kuruskan badan dengan detox, IF dan keto diet

Saya ada buat 3jenis diet. Detox, Intermittent Fasting (IF) dan juga ketogenik diet. Ada yang tanya saya apa beza ketiga-tiganya? Dan sepatutnya nak pilih yang mana? Apakah Detox? Setiap hari, badan kita terdedah kepada toksin dari persekitaran, pemakanan yang tidak sihat, dan tekanan hidup. Pendedahan yang kerap dan berterusan melemahkan keupayaan semulajadi badan untuk menyingkirkan […]

Diet Keto dan Kuruskan Badan Dengan Pantas

Diet Keto dan Kuruskan Badan Dengan Pantas

Kini, anda mungkin pernah mendengar tentang diet keto dan banyak testimoni yang bantu ramai orang kuruskan badan dengan cepat. Saya sendiri memang pengamal diet keto, rasa sudah 3 bulan. Tapi sebelum anda nak buat, lebih elok ambil tahu apakah diet keto. Apakah Diet Keto? Diet ketogenik adalah diet rendah karbohidrat dan memerlukan pengambilan lemak dan […]

Intermittent Fasting Bantu Kuruskan Badan, #IFKetoGenitMAF

keto - IF by #reverseaging

“Anda adalah apa yang anda makan,” biasa kita dengar bidalan ni sejak dulu lagi kan? Tapi memang ada banyak kebenarannya sebab pemakanan kitalah yang akan tentukan kesihatan kita di masa akan datang. Pastinya kualiti dan kuantiti adalah faktor pemakanan yang sangat penting. Cuma sekarang, faktor masa pun menjadi sama penting. Bila kita makan penting juga. […]

Resveratrol Bantu Perkasakan Intermittent Fasting, Kuruskan Badan Cepat

Resveratrol bantu kuruskan badan dengan intermittent fasting

Ha, ni topik hot kan. Ramai orang yang fikir nak buat intermittent fasting (IF), tapi ada sesetengahnya tak sanggup berlapar dalam tempoh yang lama, jadi nak tahu cara yang boleh cepatkan hasil. Saya ada caranya. Ramai orang tahu saya memang pengamal suplemen Shaklee. Jadi program kuruskan badan saya dah tentu ada mengandungi pengamalan suplemen yang […]

Kuruskan Badan, Perlukah Ambil Suplemen?

kenapa perlu ambil suplemen untuk detox

Ada la yang tanya saya, kenapa saya kena ambil suplemen kalau nak kuruskan badan, atau kalau nak sertai program JomDetox? Cara terbukti untuk menurunkan berat badan adalah memakan makanan yang sihat, kurangkan kalori, dan aktif secara fizikal. Tetapi membuat perubahan gaya hidup ini tidak mudah, jadi adakah suplemen dapat membantu disepanjang proses penurunan berat badan? […]