Call nowWhatsapp

Tag Archives: set kurus shaklee

Rahsia Cinch Shake Untuk Kuruskan Badan dan Puasa

cinch shake puasa shaklee

Cinch Shake untuk cepat kurus pada bulan puasa. Untuk melangsingkan tubuh, paling penting adalah amalan pemakanan dengan bijak dan bukannya semata-mata senaman. Setuju tak? Kebanyakan kita, walaupun konsisten senaman setiap hari, tapi selepas bersenam, pekena pulak nasik lemak, nasi kandar, burger king atau lain-lain. Tak ke ke laut jadinya senaman uolls? Sebab itulah, pemakanan sihat […]

Makan Lewat Malam Punca Obesiti

Sebelum ni saya ada sebut juga, sebaiknya elakkan makan malam, apatah lagi makan lewat malam. Paling lambat makan, jam 8malam kena stop dah. Kenapa makan lewat malam tidak baik? 1. Menyukarkan proses pengurangan berat badan Makan lewat malam akan menggalakkan kepada penambahan berat badan. Terdapat penyelidikan membuktikan bahawa makan lewat boleh mempengaruhi proses penurunan berat […]

Punca Usus Rosak Menurut Hospital Queen Elizabeth

punca rosak perut

Penting sangat info ni sebab ianya datang daripada pihak Kerajaan sendiri berhubung punca usus rosak. Link seperti berikut: http://hqe2.moh.gov.my/modules/artikel/item.php?itemid=93 Punca Usus Rosak Artikel di tulis dalam Berita Harian bertarikh 12/09/2013 Khamis oleh Nor Hatina Shuib. Usus kecil adalah tempat paling luas pencernaan terjadi manakala usus besar bertanggungjawab bagi penyerapan dan pencernaan bahan sisa pepejal. Menjaga […]

Asid Lemak Omega 3 Untuk Kuruskan Badan

omega 3 untuk kuruskan badan

Asid lemak omega 3 memainkan peranan kritikal dalam pembangunan kognitif dan pembelajaran, pembangunan visual, kekuatan imun, memerangi keradangan, kehamilan, kesihatan otak dan mencegah penyakit Alzheimer, penyakit jantung, kanser, penyakit mental dan banyak lagi. Sekarang ni, kajian terbaru dan paling menyeluruh mengenai omega 3 iaitu ada 19 kajian dari 16 negara (melibatkan 45,637 peserta) yang mana […]

6 Perkara Yang Anda Buat Tapi Masih Tak Kuruskan Badan

cara perbaiki insulin resistance

Mungkin ada antara anda yang dah buat macam-macam perkara untuk kuruskan badan, tapi masih tak berjaya! Samada turun sikit sahaja, atau tak turun langsung atau berat statik (plateu). 6 perkara berikut mungkin jadi masalah pada anda: 6 Perkara Yang Anda Buat Tapi Masih Tak Kuruskan Badan 1. Kira Kalori Saya ada tulis panjang berkenaan kira […]

3 Pemanis Semulajadi Tidak Naikkan Gula Dalam Darah

pemanis semulajadi tak naik gula dalam darah

Orang Malaysia suka manis, jualan gula di negara kita semakin naik walaupun harga gula dinaikkan. Tengoklah makanan atau minuman viral, kalau yang manis-manis cepat betul viral seperti air boba dan lain-lain lagi. Saya pun memang suka benda manis, bukan manis sahaja, yang masin pun saya suka, asalkan makanan kan. Tapi alhamdulillah saya boleh tinggalkan makanan/minuman […]

6 Cara Menghidupkan Hormon Yang Membakar Lemak

6 hormon bakar lemak

Hormon memainkan peranan besar dalam bagaimana fungsi tubuh kita dan setiap satunya bertanggungjawab untuk tugas yang sangat khusus. Ada hormon yang membuat kita merasa lapar, yang lain sebaliknya. Ada yang memberitahu otak kita bahawa kita perlu menyimpan lemak sekiranya ada, ada pula yang memberikan kita isyarat untuk mula membakarnya seperti tidak ada esok. Teknik ini […]

Jom Detox Shaklee Bantu Pulihkan Masalah Hormon Wanita

Detox untuk kesihatan

Di negara kita zaman ni, ramai wanita alami masalah hormon. Banyak isu yang terlibat, antaranya: masalah dengan period: ada yang tak datang langsung, ada yang selalu datang tak berhenti, ada yang sekejap datang, sekejap tidak. masalah seperti endometriosis, cysts, dll Bila berdepan masalah sebegini, sebenarnya ia berpunca daripada masalah hormon. Hormon yang terlibat pula bukan […]

Cara Kuruskan Badan Lebih 15kg Bagi Yang Pernah Kurus

Cara kuruskan badan lebih 15kg

Dulu kurus, lepas tu gems bertahun-tahun, susahnya cari jalan kurus? Awak macam kes ni tak? Sebelum ni kurus je, selalu orang kuruslah sebelum kawin. Atau memang dari kecik hingga awal dewasa kurus je. Tapi lepas kahwin atau bersalin, badan bagai dipam-pam, sukar nak cari jalan kembali slim tu. Kes macam ni maknanya anda obes/overweight sementara. […]

KURUS DAN SIHAT SEPANJANG RAMADHAN.

Korang macam ini ke?

KURUS DAN SIHAT SEPANJANG RAMADHAN. Ramadhan tinggal tak sampai 10 hari lagi. Dah bersedia ke belum nak hadapinya. Bulan Ramadhan adalah bulan yang ditunggu-tunggu oleh kaum wanita dan gadis-gadis di luar sana. Di bulan Ramadhan yang mulia ini la ramai yang merebut peluang untuk meningkatkan ibadat dan memperbanyakkan amalan akhirat. Menunaikan ibadat berpuasa sepanjang Ramadhan […]