Call nowWhatsapp

Makan Buah Delima Elakkan Penyakit Nyanyuk

Khasiat delima merah resv shaklee

Buah delima mengandungi lebih daripada 100 fitokimia. Buah delima telah digunakan untuk beribu-ribu tahun sebagai ubat.

Hari ini, buah atau jus delima sedang dipelajari untuk manfaat kesihatannya yang banyak. Ia boleh membantu pencegahan kanser, sokongan imun, dan kesuburan.

Faedah Delima Untuk Kesihatan

Berikut adalah beberapa manfaat berpotensi delima.

1. Antioksidan

Polifenol. Bahan kimia ini adalah antioksidan yang kuat.

Buah delima mengandungi tahap antioksidan yang lebih tinggi daripada kebanyakan buah-buahan lain. Ia juga mempunyai tiga kali lebih banyak antioksidan berbanding wain merah dan teh hijau.

Antioksidan dalam delima boleh membantu mengeluarkan radikal bebas, melindungi sel-sel daripada kerosakan, dan mengurangkan keradangan.

2. Vitamin C

Buah delima tunggal mempunyai lebih daripada 40 peratus daripada keperluan harian anda vitamin C. Vitamin C boleh dipecahkan apabila dipasteurisasi.

Manfaat delima merah kepada kesihatan
Manfaat delima merah kepada kesihatan

3. Pencegahan kanser

Buah delima baru-baru ini didapati boleh membantu menghentikan pertumbuhan sel-sel kanser prostat. .

4. Perlindungan penyakit Alzheimer

Antioksidan dalam jus dan kepekatan daripada buah delima yang tinggi dipercayai menguasai kemajuan penyakit Alzheimer dan melindungi ingatan.

5. Pencernaan

Buah delima boleh mengurangkan keradangan dalam usus dan memperbaiki pencernaan. Ia mungkin memberi manfaat kepada orang-orang dengan penyakit Crohn, kolitis ulseratif, dan penyakit usus radang lain.

6. Anti-radang

Buah delima adalah anti-radang yang kuat kerana kepekatan antioksidannya yang tinggi. Ia boleh membantu mengurangkan keradangan di seluruh badan dan mencegah tekanan dan kerosakan oksidatif.

7. Arthritis

Flavonols dalam buah delima boleh membantu menghalang keradangan yang menyumbang kepada kerosakan osteoartritis dan tulang rawan. Jus kini sedang dikaji untuk kesannya terhadap osteoporosis, rheumatoid arthritis, dan lain-lain jenis arthritis dan keradangan sendi.

8. Penyakit jantung

Buah delima sedang berjalan sebagai jus yang paling sihat. Nampaknya melindungi jantung dan arteri.

Kajian kecil menunjukkan bahawa buah ini meningkatkan aliran darah dan memelihara arteri daripada menjadi kaku dan tebal. Ia juga boleh memperlahankan pertumbuhan plak dan penumpukan kolesterol dalam arteri.

9. Tekanan darah

Makan buah delima juga boleh membantu menurunkan tekanan darah sistolik. Kajian menyeluruh mengenai ujian terkawal rawak menyatakan bahawa ia akan memberi manfaat kepada kesihatan jantung untuk memasukkan delima setiap hari.

ResV bantu kesihatan peredaran darah
ResV bantu kesihatan peredaran darah

10. Antiviral

Antara vitamin C dan nutrien yang meningkatkan imun yang lain seperti vitamin E, buah delima boleh mencegah penyakit dan melawan jangkitan. Delima juga telah ditunjukkan sebagai antibakteria dan antiviral dalam ujian makmal. Mereka sedang dikaji untuk kesannya terhadap jangkitan umum dan virus.

11. Kaya Dengan Vitamin

Selain vitamin C dan vitamin E, delima adalah sumber folat, kalium, dan vitamin K yang baik.

12. Memori

Minum 8 auns jus delima setiap hari boleh meningkatkan pembelajaran dan ingatan, menurut satu kajian baru-baru ini.

13. Prestasi seksual dan kesuburan

Kepekatan antioksidan buah delima dan keupayaan untuk memberi tekanan oksidatif menjadikannya bantuan yang berpotensi. Tekanan oksidatif telah terbukti menyebabkan disfungsi sperma dan mengurangkan kesuburan wanita.

Buah delima juga telah ditunjukkan untuk membantu mengurangkan tekanan oksidatif pada plasenta. Tetapi para penyelidik masih belum mengetahui manfaat yang tepat yang mungkin diberikan. Minum jus delima juga boleh meningkatkan paras testosteron pada lelaki dan wanita, salah satu hormon utama di sebalik pemacu seks.

14. Daya tahan dan prestasi sukan

Buah delima mungkin penambah prestasi sukan yang baru. Buah ini dapat mengurangkan kesakitan dan meningkatkan pemulihan kekuatan. Ia juga mengurangkan kerosakan oksidatif yang disebabkan oleh senaman.

ResV bantu tingkatkan tenaga dan otot
ResV bantu tingkatkan tenaga dan otot

15. Diabetes

Delima secara tradisional digunakan sebagai ubat untuk diabetes di Timur Tengah dan India. Walaupun banyak yang masih tidak diketahui tentang kesan delima pada diabetes, ia boleh membantu mengurangkan ketahanan insulin dan menurunkan gula darah.

Sumber:

ResV Mengandungi Kepekatan Delima Merah

Mana nak dapatkan buah delima? Kena tengok musim juga kan. Ada musim baru muncul dia. Tapi itulah, harga pun mahal juga. Rm10 untuk sebiji. Jenuh la nak kena tunggu musim dia pula kan.

Dan baru-baru ini saya dapat tahu, produk baharu Shaklee iaitu ResV juga mengandungi khasiat delima merah. Yang membuatkan saya makin teruja, Shaklee menggunakan kulit buah delima!

Best kan? Biasalah kan buah-buah ni, khasiat dia paling banyak pada kulit dan biji dia. Sebab tu kalau kita makan begitu sahaja atau dijadikan jus, khasiat dia berkurang. Sebab khasiat paling banyak dia adalah pada kulit dan bijinya.

Jadi untungla Shaklee dah buatkan untuk kita siap-siap delima ni dengan mengadunnya secara saintifik bersama ramuan power lain untuk dijadikan satu produk premium iaitu ResV!

Ramuan dan kelebihan ResV Shaklee
Ramuan dan kelebihan ResV Shaklee

Bottom Line

Jadi sempena ada produk baru Vivix yang dinamakan sebagai ResV ni, apakata anda cuba juga? Kan lebih berkuasa 13x kan, memang insyaAllah lebih power.

Kalau ambil ResV sekali dengan join program #JomDetoxJutawan, lagi best dan power. Sebab dalam program Detox Shaklee, kami ajar anda perkara selain makan suplemen.

Ada beberapa artikel saya tuliskan tentang ResV, anda boleh baca di pautan berikut:

Anda Berminat? Dapatkan Vivix atau ResV Sekarang!

Nak tahu bagaimana saya buang 21kg dalam masa 6 bulan sahaja? Atau anda ada masalah kesihatan yang memerlukan anda ubah gaya hidup? Ayuh sertai saya di program #JomDetoxJutawan, boleh wasap saya ya.

Bagaimana Nak Beli ResV?

Sila hubungi 012-2195919 atau klik link di bawah

Klik untuk Beli ResV Shaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Beauty Consultant
Shaklee Gombak

10 thoughts on “Makan Buah Delima Elakkan Penyakit Nyanyuk

  1. Dik bee says:

    Alamak, serius la khasiat dia banyak pada kulit? memang idak le nak makan kulit tu gitu kan. Kalau isinya tu lain la, laju je makan. hehe.. tapi tula, mahei bebenor sebijik tu. mujur la ada ResV kannnn…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge