Call nowWhatsapp

Detox Dengan Vivix Bantu Bakar Sel Lemak, Mudahkan Kuruskan Badan

vivix kuruskan badan

Mulakan langkah baharu dan dapatkan kelebihan detoksifikasi daripada sistem penghadaman yang sihat, tampilkan kulit yang sihat berseri, tubuh yang mantap dan cantik. Diperbuat daripada adunan sinergi herba lembut dan nutrien lain, set ini membantu untuk menyokong proses detoksifikasi harian anda secara semula jadi harian.

Mengapa Perlu Detox?

Setiap hari, badan kita terdedah kepada toksin dari persekitaran, pemakanan yang tidak sihat, dan tekanan hidup. Pendedahan yang kerap dan berterusan melemahkan keupayaan semulajadi badan untuk menyingkirkan toksin. Ia menyebabkan berlakunya pengumpulan toksin yang boleh membawa kepada pelbagai penyakit. Oleh itu, amalan detox secara berkala adalah penting untuk kesihatan.

7 Manfaat Detox

  • Menurunkan berat badan. Insulin resistance atau diabetes berpotensi menyimpan lemak, menyebabkan anda berlebihan berat badan. Detox dapat mengurangkan kadar gula darah dan insulin, justeru dapat mengurangkan berat badan anda.
  • Kolon lebih sihat. Punca PERUT BUNCIT bukan hanya disebabkan oleh lemak semata-mata, tetapi ianya juga berpunca dari USUS yang sangat kotor sehingga membentuk LAPISAN yang amat TEBAL di DINDING USUS.
  • Meningkatkan Tenaga. Detox bantu tingkatkan tenaga mitokondria. Mitokondria adalah pusat tenaga sel. Bila mitokondria meningkat, seterusnya metabolisme pun meningkat.
  • Mengawal Nafsu Makan. Dengan detox, ia bantu kawal masalah makan kita. Justeru masalah yo-yo diet dapat diatasi.
  • Kulit Lebih Cantik. Detox merangsang proses pembaharuan sel. Jadi kulit pun jadi lebih cantik.
  • Menguatkan Sistem Imun. Detox membantu meningkatkan sistem imun bilamana ia mengurangkan inflamasi kepada sel badan.
  • Tidur Lebih Lena. Detox membantu memperbaiki hormon (hormon growth – HGH). Tidur pun lebih lena.

Mengapa Vivix Menjadikan Proses Detox Lebih Efektif

Alasan # 1: Membongkar ke atas mTOR.

mTOR tu apa? Dah macam nama karektor dalam komik Jepun pulak. mTOR adalah mekanisme utama yang meningkatkan sintesis protein dalam otot anda.

Kedua-dua senaman dan resveratrol menaikkan penggunaan tenaga selular pada masa yang sama menghalang mekanisme bangunan otot anda (mTOR) untuk jangka masa yang singkat, yang menyebabkan ia “kembali semula” dan membina lebih banyak otot sebaik sahaja anda makan.

Terdapat 3 kaedah yang diketahui untuk meningkatkan mTOR. Puasa, senaman, dan resveratrol (atau boleh juga kopi, coklat, teh hijau, kunyit)

Tempoh detox pun dah macam puasa juga dari segi Calorie Restriction, jadi bila kita buat ketiga-tiganya, dah macam 3 peluru pada masa yang sama. Sebab itu juga barangsiapa yang detox dan mengambil Vivix (yang mengandungi resveratrol) dan buat senaman, mereka lebih cepat turunkan berat badan berbanding mereka yang tidak.

Alasan # 2: Tingkatkan Metabolisme

Resveratrol (atau polifenol) dapat tingkatkan metabolisme. Ini disebabkan resveratrol mengurangkan masalah tidur (kebiasaannya di kalangan orang obese) dan meningkatkan tenaga. Jadi kombinasi detox dan resveratrol adalah awesome gaiss!

Vivix bantu tingkatkan metabolisme, mudah kuruskan badan

Alasan # 3: Mudahkan Proses Turunkan Berat Badan

Ini disebabkan Vivix atau resveratrol dapat memecahkan sel lemak sediada. Susah tau nak dapat masuk ke dalam sel lemak ni. Sel lemak ni umpama duit dalam bank. Kena banyak prosedur dibuat untuk dapatkannya.

Jadi bila dapat akses kepada sel lemak, memang sangat best lah supaya boleh kita nyahkan sel lemak tu. Resveratrol juga dapat menekan estrogen. Estrogen ni suka simpan lemak. Bila dapat surpressed estrogen, kuranglah lemak disimpan dan dapatlah buat otot dengan jayanya.

Kunci untuk kuruskan badan adalah buang sel lemak

Alasan # 4: Bantu Stabilkan Glukosa dan Baiki Fungsi Insulin

Insulin ni sejenis hormon. Ia akan dikeluarkan apabila kita makan terutamanya jika kita makan gula dan karbohidrat. Masalah orang obes dan orang diabetes adalah hormon insulin ni jadi tak terkawal. Sentiasa dikeluarkan.

Insulin ini suka simpan lemak. Jadi lebih banyak ia dikeluarkan, maka lebih banyaklah ia ternak lemak.

Polifenol (termasuk resveratrol) dapat memperbaiki masalah insulin resistance, seterusnya mengurangkan tekanan oksidan dan mengantikfkan laluan sejenis enzim (Akt) pada pesakit diabetes type II.

Bila insulin dapat dijinakkan, maka lebih mudah anda kuruskan badan.

Stabilkan insulin, mudahkan turunkan berat badan

Alasan # 5: Bantu Kawal Rasa Lapar

Orang berlebihan berat badan selalu ada masalah dengan craving, selalu rasa tak kenyang-kenyang walaupun baru saja makan.

Tahu tak sebab apa? Sebab hormon Ghrelin dan Leptin dah celaru. Leptin mengurangkan rasa lapar. Ghrelin dirembes terutamanya dalam lapisan perut. Ghrelin meningkatkan rasa lapar. Kedua-dua hormon bertindak balas dengan seberapa baik anda makan; Leptin biasanya juga berkolaborasi dengan jisim lemak – lebih banyak lemak yang anda miliki, semakin banyak leptin yang anda hasilkan.

Seimbangkan hormon ghrelin dan leptin, mudahkan untuk kurus

Alasan # 6: Meningkatkan Human Growth Hormon (HGH)

Sebenarnya banyak hormon terlibat dalam proses kurus ni. Salah satunya Human Growth Hormon (HGH).

Beberapa kajian kecil telah menghubungkan suntikan HGH dengan kehilangan lemak dan pertambahan otot. Tetapi resveratrol bukanlah diberi secara suntikan.

Apabila HGH meningkat, ia akan membantu meningkatkan muscle mass, tenaga meningkat, metabolisme meningkat dan bantu anda dapat tidur yang lebih sempurna.

Human Growth Hormon (HGH) turut bantu meningkatkan muscle mass dan tidur berkualiti

Alasan # 7: Bantu Proses Detox

Resveratrol dan polifenol dapat membantu proses pembersihan tubuh yang leih efektif. Ia juga meningkatkan fungsi sel untuk membuang sisa toksin dan membaikpulih sel.

Nak detox, better tambah Vivix

Bagi yang nak sertai saya di program #JomDetox, boleh wasap saya ya.

Bagaimana Nak Sertai DetoxIF Shaklee?

Sila hubungi 012-2195919 atau klik link di bawah

Klik untuk Sertai DetoxIF Shaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Beauty Consultant
Shaklee Gombak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge