30 Tahun Diabetes Akhirnya Ibu Kembali Sihat

By | 21 November 2016
Kisah Benar Seorang Ibu Dengan 30 Tahun Diabetes Kembali Sihat

Semalam ada SID dalam grup kami kongsikan berkenaan ibunya yang kini pulih daripada penderitaan diabetes selama 30 tahun. Bila sudah lama sakit, samalah juga dengan mak saya, sampai kata “sakit dah lama, mana boleh baik”. Nampak sudah putus asa. Doktor sendiri pun kata diabetes memang takkan pulih.

Akibat diabetes, ibunya sebenarnya ada amputasi atau kaki diabetes. Luka di kaki sampai sudah berlubang sebenarnya. Antara kesan diabetes yang ibu Puan Zura alami adalah:

  • Kaki telah luka akibat diabetes
  • Protein di dalam air kencing
  • Penyakit buah pinggang kotor

Bayangkanlah kalau kita sebagai anak, apa rasa kita? Sebolehnya biarlah mak hidup sihat hingga akhir usianya. Kalau boleh hidup lama dengan kita, lagi bagus, kan?

Anak-anak Sepakat

Anak-anak sepakat hendak belikan suplemen untuk mak. Puan Zura cadangkan Shaklee, set diabetes. Biasalah sesama adik beradik ini memang ramai juga susah hendak percaya. Tapi mereka tetap sepakat dan hendak cuba berikan Shaklee untuk mak mereka.

Anak-anak sepakat belikan set Shaklee untuk diabetes

Anak-anak sepakat belikan set Shaklee untuk diabetes

Bulan-bulan bergilir-gilir belikan. Yang penting bila kita hendak pilih suplemen, pastikan:

  • Suplemen adalah selamat dengan ujian keselamatan
  • Suplemen mempunyai kajian klinikal dan jurnal yang dipercayai
  • Suplemen mempunyai landmark study yang disahkan

Bukan main beli je atau bersandarkan kepada testimoni semata-mata. Testimoni tidak melambangkan keberkesanan produk tau. Dan kalau hendak tahu, banyak suplemen mungkin ada kajian makmal, tapi banyak juga yang tiada kajian klinikal. Ada beza kajian makmal dan kajian klinikal.

Kajian makmal sekadar dibuat di dalam makmal menggunakan haiwan makmal (tikus). Walaupun mungkin ada yang lulus dalam kajian makmal, ia perlu melalui kajian klinikal (ke atas manusia). Sebab ada kes di mana suplemen lulus ujian makmal, tapi gagal dalam ujian klinikal. Ini disebabkan dalam badan manusia ada banyak enzim, hormon yang terlibat. Justeru sangat penting aspek ini.

InsyaAllah Shaklee lulus semua senarai semak di atas tu. Jadi anda boleh gunakan tanpa was-was.

Hasil Mak Diabetes Selama 30 Tahun Selepas Guna Shaklee

Hasilnya memang menakjubkan. Sebenarnya kalau 30 tahun memang ada diabetes, jangan fikir nak pulih dalam sebulan atau 3 bulan. Ia mungkin mengambil masa. Shaklee bukan ubat ajaib, bukan juga ubat. Ia adalah suplemen jadi ia akan ambil masa juga.

Yang penting berkesan. Ok jom tengok apa hasilnya.

1. Hasil pemeriksaan mendapati semuanya kembali normal

Testimoni diabetes dengan Shaklee

Testimoni diabetes dengan Shaklee

2. Luka kaki dah elok cantik

Sebenarnya sangat menakutkan bila luka diabetes ini. Sebab banyak kes bila luka tidak dapat dipulihkan dan akibatnya kena potong. Sedihkan. Tapi alhamdulillah asbab Shaklee, luka dapat dipulihkan.

Luka diabetes pulih selepas amalkan set diabetes Shaklee

Luka diabetes pulih selepas amalkan set diabetes Shaklee

3. Anak-anak teruja mak kembali sihat

Alhamdulillah hasil kepercayaan sesama adik beradik, semua pun gembira dengan hasil kesihatan mak. Kembali sihat kembali ceria. Lagi mak dapat hidup lama, lagi kita suka kan.

Adik beradik pun teruja dengan hasil kesihatan mak selepas ambil Shaklee

Adik beradik pun teruja dengan hasil kesihatan mak selepas ambil Shaklee

4. Mak teruja

Mula-mula mak sudah putus asa dengan makan suplemen. Tapi sekarang tengok hasil dan rasa sihat, dia sendiri pun teruja. Sendiri boleh makan suplemen, siap tampal jadual kat peti sejuk.

Mula-mula taknak makan, lepas tengok kesannya makan Shaklee

Mula-mula taknak makan, lepas tengok kesannya makan Shaklee

Bagi anda yang membaca teruja tak?

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah  SID 864679

No tel: 0122195919

Your trusted Shaklee Independent Distributor

Coach Detox Anda

Shaklee Gombak

30 thoughts on “30 Tahun Diabetes Akhirnya Ibu Kembali Sihat

    1. Raihanah Ahmad Post author

      ya kak zakie. kak zakie sihat ke? anak2 cemana skarang?

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      haa kak, bagi anak tiada yang lebih bermakna melainkan untuk lihat mak sihat

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      thanks atie. boleh minta sedara mara kontek saya ya

      Reply
  1. Faiz Zakaria

    jika tanda dan gejala diabetes dah berkurang, bagus la.. cuma jangan lupa cuba juga buat pemeriksaan gula dalam darah sebab penyakit diabetes ni kita boleh kawal, tapi betul-betul sembuh tu tidak. boleh jadi kalau tak terkawal, nanti paras gula naik balik..
    sebuah perkongsian yang baik.
    Faiz Zakaria recently posted…Makanan Mengurangkan StresMy Profile

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      Alhamdulillah Shaklee ada kajian klinikal, siap ada landmark study. boleh refer posting saya yang lain khusus berkenaan perkara ini

      Reply
  2. nohas

    alhamdulillah, bagusnya…setiap penyakit itu ada penawarnya…selama ni asyik percaya yg diabetes ni tak boleh sembuh, kena bergantung dgn ubat moden (metformin) & cucuk insulin je sampai mati..

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      ya betul cik, doktor yang cakap gitu. kalau cukup nutrisi insyaAllah boleh bantu rawatan penyakit

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge