Call nowWhatsapp

Menarik Promosi Shaklee Sempena Disember 2019

jom shaklee promo keahlian shaklee

Hujung tahun kan ramai la yang buat sales sana-sini. Bukan di kedai-kedai sahaja, bahkan online shopping pun sama.

Termasuklah Shaklee. Kebiasaanya memang setiap bulan ada je sale yang dibuat dan fokus kepada produk tertentu. Jadi kali ini sempena hujung tahun 2019, ada yang lebih menarik Shaklee nak berikan kepada anda.

Jom kita tengok.

Promosi Shaklee Disember 2019

1. Shaklee Collagen Powder

Nak masuk tahun baru kan, haruslah kita cantik-cantik. Salah satu suplemen paling penting adalah Collagen Powder.

Bagi yang belum tahu, kolagen adalah protein yang paling banyak di dalam badan. Ia mempunyai peranan penting, termasuk menyediakan struktur pada kulit anda dan membantu pembekuan darah anda.

Kolagen adalah protein yang paling banyak di dalam badan anda, menyumbang kira-kira satu pertiga daripada komposisi proteinnya.

Ia adalah salah satu blok bangunan utama tulang, kulit, otot, tendon dan ligamen. Kolagen juga terdapat dalam banyak bahagian badan lain, termasuk saluran darah, kornea dan gigi.

Kiranya kolagen ni macam “gam” yang memegang semua perkara ini bersama-sama. Malah, perkataan kolagen itu sendiri berasal dari perkataan Yunani “kólla,” yang bermaksud gam.

Berikut adalah gambaran struktur kolagen:

Struktur collagen dalam badan
Struktur collagen dalam badan

Peranan Collagen Kepada Tubuh

Terdapat sekurang-kurangnya 16 jenis kolagen. Empat jenis utama adalah jenis I, II, III dan IV.

Berikut adalah melihat lebih dekat empat jenis utama kolagen dan peranan mereka dalam badan anda:

  • Jenis I: Jenis ini menyumbang 90% daripada kolagen badan anda dan diperbuat daripada serat padat. Ia menyediakan struktur kepada kulit, tulang, tendon, rawan fibrosa, tisu penghubung dan gigi.
  • Jenis II: Jenis ini diperbuat daripada serat yang lebih lama dibungkus dan didapati dalam rawan elastik, yang sendi kusyen.
  • Jenis III: Jenis ini menyokong struktur otot, organ dan arteri.
  • Jenis IV: Jenis ini membantu dengan penapisan dan terdapat dalam lapisan kulit anda.

Apabila kita menua (semakin berusia), badan akan kurang menghasilkan kolagen dan kualiti pun semakin menurun.

Salah satu tanda kolagen semakin berkurangan dalam tubuh kita akan kelihatan pada kulit kita yang menjadi semakin berkedut dan kurang tegang. Rawan juga semakin lemah dengan usia.

Manfaat Suplemen Kolagen

Setengah orang tidak bersetuju untuk ambil suplemen kolagen. Tapi kalau kita fikirkan semula, kolagen akan berkurangan dengan usia, jadi memang lebih baik ada ambil tambahan kolagen daripada pemakanan.

Pemakanan pun pastikan kita ambil makanan yang banyak mengandungi kolagen, tapi ambil tambahan kolagen dari suplemen juga sama pentingnya.

Dua jenis suplemen semakin popular: kolagen hidrolisis (collagen hydrolyzate) dan gelatin. Gelatin dicipta apabila kolagen dimasak.

Tidak banyak kajian terhadap suplemen kolagen, tetapi mana yang ada hasilkan suplemen seperti Shaklee menunjukkan manfaat dalam bidang berikut:

  • Jisim otot: Satu kajian pada tahun 2015 menunjukkan bahawa gabungan kolagen peptida dan senaman kekuatan meningkatkan jisim otot dan kekuatan lebih daripada plasebo.
  • Arthritis: Satu lagi kajian memberikan suplemen kepada orang yang menderita osteoarthritis. Mereka mengalami penurunan yang ketara dalam kesakitan sepanjang kajian selama 70 hari, berbanding mereka yang mengambil plasebo.
  • Keanjalan kulit: Wanita yang mengambil suplemen menunjukkan peningkatan keanjalan kulit dalam kajian 2014. Kolagen juga digunakan dalam rawatan topikal untuk memperbaiki penampilan kulit dengan meminimumkan garisan dan kedutan.
  • Sesetengah pengamal perubatan alternatif juga menganjurkan menggunakan suplemen kolagen untuk merawat leaky gut.

Rujukan:

Jadi sangat bagus sebenarnya collagen ni, saya pun baru komited setiap hari amalkan collagen sejak saya didiagnos menghidap osteoporosis pada tahun 2016. Boleh baca link berikut untuk kisah bagaimana saya reverse osteoporosis dalam masa 1 bulan dengan bantuan Shaklee Collagen Powder (alhamdulillah, Allah izinkan kembali sihat):

Sempena promosi hujung tahun 2019 ini, Shaklee Collagen Powder boleh didapati dengan pakej berikut:

  • Beli 2 pada 5% diskaun atau
  • Beli 6 percuma 1 kotak
Promosi Shaklee Collagen Powder 2019
Promosi Shaklee Collagen Powder 2019

Anda boleh rujuk kepada artikel berikut untuk pelbagai maklumat berkenaan Shaklee Collagen Powder:

2. Zinc Plus

Promosi seterusnya adalah Zinc Plus.

Zink adalah nutrien yang memainkan banyak peranan penting dalam badan anda.

Kerana badan anda tidak menghasilkan zink secara semulajadi, anda mesti mendapatkannya melalui makanan atau suplemen.

Apakah Zink?

Zink dianggap sebagai nutrien penting, yang bermaksud bahawa tubuh anda tidak boleh menghasilkan atau menyimpannya. Atas sebab ini, anda mesti mendapat bekalan berterusan melalui diet anda.

Zink diperlukan untuk pelbagai proses di dalam badan anda, termasuk:

  • Ekspresi gen
  • Reaksi enzim
  • Fungsi imun
  • Sintesis protein
  • Sintesis DNA
  • Penyembuhan luka
  • Pertumbuhan dan pembangunan

Zink secara semula jadi terdapat dalam pelbagai jenis makanan tumbuhan dan haiwan.

Makanan yang tidak semulajadi mengandungi mineral ini, seperti bijirin sarapan pagi, bar snek dan tepung penaik, sering diperkaya dengan bentuk zink sintetik.

Anda juga boleh mengambil suplemen zink atau suplemen nutrien yang menyediakan zink.

Anda boleh rujuk kepada artikel berikut untuk pelbagai maklumat berkenaan Zinc Plus:

Promosi Disember 2019 Zinc Plus Shaklee
Promosi Disember 2019 Zinc Plus Shaklee

Sempena promosi hujung tahun 2019 ini, anda dapat percuma 1 botol Zinc Plus dengan setiap pembelian 3 botol.

3. Set Kembali Ke Sekolah

Set ini kembali dengan lebih hebat. Memfokuskan kepada kanak-kanak yang kita tahu sangat aktif, pemakanan pun tak lengkap, namun mereka perlu kekal cergas, fokus belajar dan sihat.

Sebaiknya beri anak-anak suplemen berikut daripada Shaklee:

Set Kanak-kanak Kembali Ke Sekolah
Set Kanak-kanak Kembali Ke Sekolah

Ada promosi Purchase with Purchase (PWP)

Setiap pembelian set Kembali Ke Sekolah yang mengandungi:

Anda dapat peluang membeli tumbler (datang dengan 2 warna baharu iaitu hitam atau ungu) dengan harga rm32.50 sahaja (normal price RM43.75).

4. Promosi Keahlian Shaklee

Welcome Set Shaklee kini kembali! Nikmati 10% diskaun dengan setiap pembelian mana-mana pakej Welcome Set berikut.

Apakah kelebihan itu? Macam biasalah:

  • Percuma keahlian bernilai RM65
  • Percuma penghantaran ke seluruh Malaysia
  • Rebat tunai

Untuk mendapatkan promosi keahlian percuma Shaklee, anda hanya perlu membuat pembelian salah satu daripada Starter Set berikut:

Jom Shaklee promosi keahlian Shaklee
Jom Shaklee promosi keahlian Shaklee

Tempoh kempen Jom Shaklee Welcome Set ini dari 1 Disember 2019 hingga 29 Februari 2020.

Tambahan Keistimewaan Pembelian Dengan Tim Saya – MAF Empire

Bersama dengan pembelian mana-mana starter set di atas dengan mana-mana pemimpin dalam tim saya iaitu MAF Empire, anda akan mendapat manfaat berikut:

  • Percuma coaching online program #JomDetoxJutawan (tertakluk kepada syarat)
  • Berpeluang mengikuti kelas bersama doktor perubatan
8 tips membantu melambatkan penuaan
Reverse Aging Protocol membantu melambatkan penuaan

Cara Untuk Mendapatkan Promosi Keahlian Percuma Shaklee

Ramai yang takut untuk berdaftar sebagai ahli Shaklee, takut ada komitmen, dan takut kena berniaga. Sebenarnya bukan begitu! Ada banyak jenis ahli Shaklee:

  • Jadi ahli untuk makan sendiri, mendapat manfaat sendiri (dapat beli dengan harga ahli dan dapat rebat tunai)
  • Jadi ahli untuk makan sendiri pada mulanya, bila dapat kebaikan daripadanya mula buat bisnes pula.
  • Jadi ahli sekaligus untuk makan sendiri dan bisnes.

Kelebihan jadi ahli adalah anda akan dapat beli dengan harga ahli, malah menikmati 10% diskaun dengan promosi keahlian percuma Shaklee ini.

Cara Daftar Keahlian Shaklee Online

Untuk mendapatkan promosi keahlian percuma Shaklee, hanya perlu watsapp saya info berikut:

  • Nama(required)
  • Nombor Telefon(required)
  • Nombor IC(required)
  • Alamat(required)

Selepas watsapp saya info di atas, saya akan menghubungi anda untuk melengkapkan butiran lain dan selepas itu anda boleh buat belian untuk starter set dengan keahlian percuma. Mudah kan? Boleh bayar dengan menggunakan kad debit dan kredit anda sendiri.

Ketahui lebih lanjut mengenai keahlian dari Shaklee dan ketahui harga ahli produk Shaklee.

Bagaimana Nak Jadi Ahli Shaklee atau dapatkan produk promosi?

Sila hubungi 012-2195919 atau klik link di bawah

Klik untuk ketahui bagaimana memulakan bisnes Shaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Beauty Consultant
Shaklee Gombak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge