Shaklee Collagen Powder Untuk Sendi Anda

By | 26 May 2017
Collagen Powder Shaklee bukan sekadar kolagen, malahan membantu memberikan kelegaan kepada sendi

Shaklee Collagen Powder Untuk Sendi Anda

Rasanya daripada perkongsian artikel sebelum ini, kita sudah faham bahawa collagen bukan sahaja penting untuk kulit, bahkan sangat penting untuk pergerakan kita iaitu tulang dan sendi.

Artikel berikut adalah bagaimana collagen membantu dari sudut sendi yang sihat.

Collagen diperlukan untuk gerakan dan keanjalan

Di setiap sendi kita, ada padding dan sokongan untuk semua pergerakan dan aktiviti. Tanpa collagen, tulang kita akan bergeser antara satu sama lain. Kadang-kadang kita ada rasa macam ini betul tak? Ini adalah kerana dalam umur kita, collagen boleh rosak dan haus yang menyebabkan sakit sendi dan kekakuan.

Collagen telah terbukti boleh membahagi diri sendiri melalui diet yang secukupnya. Isunya adalah ramai di kalangan kita tidak menyediakan collagen yang cukup, perlu diingat collagen badan kita berkurangan setiap hari bermula usia 25 tahun. Itulah sebabnya anda perlukan suplemen collagen.

Kajian menunjukkan bahawa mengambil suplemen collagen boleh merawat osteoartritis yang teruk dan osteoporosis. Jadi bayangkan apa yang ia boleh lakukan untuk sakit kecil seperti sakit lutut, ligamen koyak dan sebagainya?

Kajian Klinikal Collagen Menyokong Sendi Sihat

Banyak kajian klinikal terhadap penggunaan suplemen collagen, saya tunjukkan disini sebahagiannya:

“Penggunaan selama 24 minggu dengan collagen membantu kurangkan sakit sendi 147 atlet.” Clark K.L et.all (2008)

“Terdapat peningkatan yang ketara dalam keselesaan lutut seperti yang dinilai oleh skala analog visual untuk menilai kesakitan.” Benito Ruiz et all

“Pembaikan yang ketara tisu lutut berbanding dengan kumpulan kawalan selepas 48 minggu dengan suplemen collagen” dGEMRIC Study

 

Perubahan yang besar dapat dilihat melalui dGEMRIC study ke atas pembaikan tisu lutut

Perubahan yang besar dapat dilihat melalui dGEMRIC study ke atas pembaikan tisu lutut

Shaklee Collagen Powder Terbaik Untuk Sendi dan Tulang

Tidak semua suplemen collagen dapat menyembuhkan sendi anda. Sekarang ini memang ramai sangat pengguna yang mula cakna berkenaan collagen. Ramai yang sudah mula ambil collagen, tapi awas terdapat suplemen collagen di pasaran yang tidak mempunyai type II collagen, yang paling penting untuk sendi.

Terdapat 27 jenis kolagen. sendi kita kebanyakannya diperbuat daripada type II collagen yang sangat penting, namun sendi juga mempunyai collagen type 9, 10 dan 11.

Justeru anda perlu pastikan collagen yang anda ambil mempunyai bahan yang boleh menyokong kesihatan sendi dan tulang anda.

Shaklee Collagen Powder mengandungi collagen lengkap untuk menyokong kesihatan kulit, sendi dan tulang anda. Bagaimana?

Suplemen collagen dan produk penjagaan kulit berasal daripada collagen diperbuat daripada empat sumber utama:

  • Bovine (lembu)
  • Khinzir (babi)
  • Collagen ayam
  • Collagen ikan (laut)

Perbezaan Jenis-jenis Collagen

Boleh rujuk kepada jadual di bawah:

Perbezaan jenis Collagen

Perbezaan jenis Collagen

Mungkin ada yang tertanya-tanya, bagaimana pula dengan collagen daripada sumber buah atau sayur? Jawapannya sebenarnya ia bukan collagen sebenar.

Collagen daripada sumber ikan terbukti mempunyai “bioavailability” iaitu kadar di mana ia diserap ke dalam aliran darah melalui dinding usus kita. Ini bermakna bahawa ikan (laut) collagen memasuki aliran darah dengan lebih cepat daripada lain-lain jenis collagen, jadi ia adalah sumber terbaik collagen untuk kulit, tulang dan sendi anda.

 

Shaklee memilih sisik ikan merah sebagai sumber utama Shaklee Collagen Powder Drink. Kenapa pilih sisik ikan merah? Ada sebabnya, antaranya:

Mengapa Shaklee Collagen Powder Pilihan Anda

1. Penyerapan Hebat

Shaklee Collagen Powder Drink menyediakan molekul yang kecil dan mempunyai penyerapan yang lebih tinggi (1000 dalton yang paling optimum untuk penyerapan dalam badan).

Penyerapan Shaklee Collagen Powder sebanyak 1000dalton memudah dan memaksimakan kadar penyerapan

Penyerapan Shaklee Collagen Powder sebanyak 1000 dalton memudah dan memaksimakan kadar penyerapan

2. Sumber Premium Sisik Ikan Merah

Kenapa sisik ikan merah?

  • Ikan merah adalah ikan laut dalam yang mana boleh berenang hingga 5000m ke dalam air
  • Sisik yang premium
  • Tahan tekanan
  • Sangat bersih
  • Tinggi kolagen

Shaklee menggunakan sisik ikan merah sebagai bahan utama Shaklee COllagen Powder

Shaklee menggunakan sisik ikan merah sebagai bahan utama Shaklee Collagen Powder

Setiap sachet mengandungi 4000mg collagen bagi setiap hidangan yang anda ambil.

3. Bukan Sekadar kolagen

Shaklee Collagen Powder Drink ditambah dengan 8 bahan aktif lain seperti:

7 ramuan Shaklee Collagen Powder

7 ramuan Shaklee Collagen Powder

  • Camelia Japonica Sees Extract: Biji pokok Camelia japonica ini terdiri daripada asid oleik iaitu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavon iaitu antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.
  • Pfaffia extract: Ptaffia yang turut dikenali sebagai ‘ginseng brazil’ telah dibuktikan dapat membantu formasi collagen dan asid hyaluronik apabila digabungkan dengan esktrak biji Camellia japonica. Kemampuan luar biasa ekstrak Ptaffia yang mampu mengikat amaun air yang banyak membolehkan asid hyaluronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.
  • Fish Collagen: Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, anjal dan gebu.
  • Ekstrak kekerang: Glucosamine dalam ekstrak kekerang adalah sangat penting dalam sintesis cecair sinovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan.
  • Lactobacilus acidophilus: Bakteria baik yang membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat seterusnya mampu meningkatkan collagen dalam badan.
  • Vitamin C dan Vitamin B: Vitamin B berperanan dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan collagen di dalam sel. Vitamin C pula menggalakkan penghasilan collagen dan menentang radikal bebas yang mampu merosakkan kulit.

4. Terbukti berkesan

Hampir 71% menyatakan kulit mereka lebih baik selepas pengambilan Shaklee Collagen Powder. Terdapat ujian klinikal pihak ketiga yang menyokong fakta ini.

Collagen Powder terbukti berkesan dalam tempoh 8 minggu pengambilan

Collagen Powder terbukti berkesan dalam tempoh 8 minggu pengambilan

Testimoni Shaklee Collagen Powder Untuk Sendi dan Tulang

Boleh rujuk kepada testimoni berikut untuk manfaat Shaklee Collagen Powder untuk sendi dan tulang:

Testimoni Collagen Shaklee Untuk Sakit Sendi, Lutut dan Tulang

Testimoni Collagen Shaklee Untuk Sakit Sendi, Lutut dan Tulang

 

Testimoni Collagen Shaklee Untuk Sakit Sendi, Lutut dan Tulang

Testimoni Collagen Shaklee Untuk Sakit Sendi, Lutut dan Tulang

 

Testimoni Collagen Shaklee Untuk Sakit Sendi, Lutut dan Tulang

Testimoni Collagen Shaklee Untuk Sakit Sendi, Lutut dan Tulang

Best kan? Bila kita dah faham apa fungsi collagen, tentu kita akan amalkan.

Harga Shaklee Collagen Powder

Sebelum saya tutup perbincangan hari ini, ayuh kita lihat berapa pula harga Shaklee Collagen Powder Drink ini.

Untuk 1 kotak Shaklee Collagen Powder Drink, mengandungi sebanyak 15 sachet. Harga runcit bagi sekotak adalah RM315.88.

Untuk mendapat harga lebih murah, saya cadangkan untuk anda mendaftar sebagai ahli iaitu melalui pembelian 3 kotak Shaklee Collagen Powder melayakkan anda mendapat:

  • Keahlian percuma bernilai rm80
  • Pulangan tunai sebanyak RM30

Penggunaan 3 kotak Shaklee Collagen Powder Drink adalah untuk 1.5 bulan kira-kira. Kebiasaannya dalam tempoh ini anda akan mendapatkan kesannya, atau paling lambat dalam tempoh 8 minggu sebagaimana kajian klinikal seperti graf di atas.

Penutup

Memang terbaiklah Shaklee Collagen Powder ini kan untuk masalah sendi, tulang dan lutut. Mana-mana mak-mak ayah yang ada sakit lutut itu, atau yang ada masalah osteoporosis, osteoarthritis, bolehlah gunakan Shaklee Collagen Powder. InsyaaAllah terbaik untuk kesihatan.

Sekiranya anda mencari hidup yang sihat dan berpanjangan, Shaklee telah membuktikan bahawa produk kami boleh memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga, muda pada tahap selular. Pilihan di tangan anda, saya telah pun memilih yang terbaik dan saya yakin anda juga akan memilih yang terbaik. Jadi inilah kenapa #WhyIShaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah  SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
#CoachDetoxAnda
#PakarVivix

#CoachShaklee
Shaklee Gombak

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at vitamin-cerdik.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

Penafian: Laman web ini tidak bertujuan untuk menggantikan nasihat profesional, diagnosis, atau rawatan oleh pakar perubatan berlesen. Jika anda memerlukan sebarang nasihat berkaitan perubatan, hubungi doktor anda dengan segera. Maklumat di vitamin-cerdik.com.com adalah semata-mata bersifat rujukan umum. Jangan mengabaikan nasihat perubatan atau kelewatan rawatan akibat daripada mengakses maklumat di laman web ini.

22 thoughts on “Shaklee Collagen Powder Untuk Sendi Anda

    1. Raihanah Ahmad Post author

      banyak kelebihannya insyaAllah

      Reply
  1. Okje

    Baru sedar kalogen ni pun perlu untuk sendi Anah….ingatnya untuk kulit je.
    Yelah Anah…. tang terasa lutut bergesel tu mmg ada pun. Lebih lagi bila nak naik tangga! Hihi…
    Okje recently posted…Sebelum PermusafiranMy Profile

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      kan, saya pun baru tahu. selama ni tahu gitu2 je, tak mendalami sangat

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      ya juga kak, memang sebab pelincir dah haus.

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      kalau di indonesia boleh beli di sana

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge