Call nowWhatsapp

Bersyukur Salah Satu Amalan Quantum Effort

syukur quantum effort

Baru-baru ni di kelas Puan Marhamah Rosli saya belajar banyak perkara, salah satunya tentang bersyukur.

Bersyukur selalu saya buat bila saya dapat kejayaan.
Apabila saya berjaya capai sesuatu
Apabila saya dapat sesuatu

Tapi tahukah kita sebenarnya bersyukur dalam segenap perkara.

Amalan Bersyukur Dalam Segenap Perkara

Bila ditimpa masalah, bersyukur dulu.

Ha pelik bunyinya kan? Tapi itulah yang mencabar.

Macamana bila kita gaduh dengan seseorang, tapi Allah suruh kita bersyukur dulu?

Saya cuba buat baru-baru ni, saya bersyukur dulu, kemudian saya dapat ilham macamana cara nak perbaiki keadaan. Nah, Allah bagi terus ilham tu dalam doa.

Syukur sepanjang masa amalan quantum effort
Syukur sepanjang masa amalan quantum effort

Dalam surah Ibrahim, ayat 7 ada disebutkan begini:

“Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: “Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras”.

Surah An-Nisa ayat 147 pula Allah sebut

“Allah tidak akan menyeksamu, jika kamu bersyukur dan beriman. Dan sesungguhnya Allah Maha Mensyukuri lagi Maha Mengetahui.”

Jom kita perbaiki diri kita

Bersyukur dulu dalam apa-apa perkara sekalipun.

Bangun pagi, bersyukur dulu
Bersyukur ada rumah
Bersyukur anak-anak ada
Bersyukur anak sihat
Bersyukur masih ada ibu bapa
Bersyukur ada suami

Pendek kata masih banyak perkara kita boleh bersyukur.

Bottom Line

Di program detox Shaklee kita tidaklah fokus sepenuhnya kepada suplemen, tapi ianya program yang lebih daripada itu dan paling penting kita bantu anda adapt kepada new lifestyle.

Anda boleh rujuk kepada link berikut untuk maklumat program:

Saya berjaya turunkan 23kg dalam masa 9 bulan. Program detox Shaklee memang terbaik
Saya berjaya turunkan 23kg dalam masa 9 bulan. Program detox Shaklee memang terbaik

Anda Berminat? Sertai #JomDetoxJutawan Sekarang!

Nak tahu bagaimana saya buang 21kg dalam masa 6 bulan sahaja? Atau anda ada masalah kesihatan yang memerlukan anda ubah gaya hidup? Ayuh sertai saya di program #JomDetoxJutawan, boleh wasap saya ya.

Bagaimana Nak Sertai #JomDetoxJutawan Shaklee?

Sila hubungi 012-2195919 atau klik link di bawah

Klik untuk Sertai JomDetoxJutawan Shaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Beauty Consultant
Shaklee Gombak

28 thoughts on “Bersyukur Salah Satu Amalan Quantum Effort

  1. Alia says:

    Yes.. Keyword is bersyukur dengan segala nikmat yang Allah bagi. Kadang2 kita terlalu compared hidup kita dengan orang yg lebih dari kita… Bila mcm tu.. Mula lah kufur nikmat… Kadang2 kita pun xtau apa yang dilalui oleh orang yang konon2 lebih dari kita kan

  2. Fadzi Razak says:

    Saya faham konsep bersyukur dulu tu. Tapi nak implement sikap bersyukur bila ditimpa bala tu, macam susah sikit. Tengah sedih, risau kan. Fikiran serabut. Tapi kena belajar lah kan caranya

    • Raihanah Ahmad says:

      haa memang, saya pun awalnya sukar juga nak implement. kena ada amalkan konsep ketenangan juga. nanti saya share

  3. Yaya Natsumi says:

    Memang dah lama amalkan konsep bersyukur dalam diri. Paling penting selain bersyukur, kita kena selalu jaga hati. Selalu happy untuk orang sekeliling dan doa yang baik-baik untuk mereka 🙂

  4. Mahamahu says:

    Betul tu kunci kepada kekayaan adalah sentiasa bersyukur dengan apa yang kita dapat kerana itu semua telah ditetapkan kalau kita rajin akan dapat lebih kalau tidak macam tu jer lah yang kita dapat. Alhamdulillah moga tahun baru lebih banyak kejayaan…

  5. Nur Liyana says:

    I have been practicing these for a year now….so much so that whatever problems that came towards me all made me a stronger person and a more reliable person to my loved ones. Also, good job with the weight lose!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge