Youth Shaklee Bantu Atasi Kulit Kendur (Saggy)

By | 23 April 2018

Kita tidak perlu menghabiskan beribu-ribu ringgit pada pembedahan kosmetik untuk dapat wajah yang lebih muda. Kalau tengok sapa yang ada buat rawatan plastik surgeri tu, memang menakutkan juga.

Walaupun hasilnya memang gempak, tapi ish macam tak sanggup pulak nak harungi semua proses tu. Dah la bukan murah pun, beribu-ribu RM. Pengsan macam ni.

Satu teknik untuk naikkan muka adalah dengan teknik urutan muka. Tapi tahu tak kaedah yang paling cepat dan selamat adalah menggunakan serum Youth Skincare.

Punca Kulit Muka Kendur

Kulit adalah pantulan kesihatan tubuh. Penyebab yang paling biasa merosakkan kulit wajah adalah ‘penuaan.’ Ia berlaku kerana dua sebab yang berkaitan dengan usia:

  • Kehilangan kolagen. Kolagen yang memberikan keanjalan kulit. Seterusnya ialah kehilangan lemak muka, ketiadaan lemak muka yang menyebabkan kulit kendur.
  • Faktor umur menyebabkan kolagen (yang memberikan kulit kekuatannya) dan elastin (bahagian kulit yang kendur) semakin lemah. Masa inilah kulit mula mengendur.

Selain tu, ada beberapa faktor lain lagi yang menyebabkan kulit muka kita kendur.

1. Kurang Tidur

Tidur adalah masa untuk tubuh menyembuhkan, membaharui dan menghilangkan toksin dari badan. Dan tidur malam yang terjejas akan menjejaskan ciri-ciri wajah.

Tidak mendapat tidur yang cukup akan menyebabkan kulit menunjukkan tanda-tanda penuaan pramatang dan membuatnya perlahan untuk diperbaiki. Ia menjadikan kulit kelihatan dan merasa letih dan menyebabkan bulatan dan eye bag di bawah mata.

2. Tekanan

Apabila orang mengalami tekanan, mereka tidak makan dengan baik, mereka kurang berfungsi, dan mereka tidak mengekalkan jadual tidur yang sihat, semuanya boleh memberi kesan kepada penampilan seseorang.

Kerisauan menyebabkan kesakitan, dan sepanjang masa otot muka mematuhi pergerakan itu, menyebabkan garis dan kedutan. Oleh itu, jangan risau. Tekanan boleh memusnahkan kulit anda, kerana melepaskan hormon stres, kortisol ke dalam badan yang menurunkan kolagen.

Faktor usia disamping beberapa faktor lain menyebabkan kulit kendur dan kehilangan elastin

Faktor usia disamping beberapa faktor lain menyebabkan kulit kendur dan kehilangan elastin

3. Pendedahan Kepada Cahaya Matahari

Pendedahan matahari bertanggungjawab untuk 80 peratus penuaan kulit anda. Cahaya ultraviolet (UV) matahari memecah tisu struktur kulit (kolagen dan elastin). Apabila serat ini pecah, kulitnya mula mengendur, meregang, dan kehilangan keupayaannya untuk kembali ke tempat selepas regangan.

Ini menyebabkan kedutan pramatang dan kulit kendur pada muka dan leher, menjadikan kulit kelihatan berbuih, kering dan berkulit keras. Pendedahan UV jangka panjang juga boleh menyebabkan pigmentasi dan menyebabkan kebanyakan perubahan kulit yang kita fikirkan sebagai sebahagian normal penuaan.

Penuaan tidak dapat dielakkan tetapi pendedahan matahari sepenuhnya dalam kawalan anda. Oleh itu, jangan lupa untuk berbelanja dengan banyak pelindung matahari sebelum keluar, walaupun dalam cuaca hujan.

4. Merokok

Merokok memberi kesan kepada penampilan anda dan menyumbang kepada kedutan pramatang. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa merokok merosakkan kulit, terutama pada wanita. Terdapat lebih daripada 4000 bahan kimia dalam asap tembakau, dan banyak daripadanya mencetuskan pemusnahan kolagen dan elastin.

Nikotin didalamnya menyebabkan aliran darah menurun ke lapisan paling luar kulit anda. Dengan aliran darah yang kurang, kulit anda tidak mendapat banyak oksigen dan nutrien penting, seperti vitamin A.

Selain daripada kesan langsung yang merugikan rokok ke atas badan, perbuatan yang berterusan untuk merapikan bibir untuk menghirup asap rokok membawa kepada keriput sekitar mulut.

Oleh itu, jika anda ingin melindungi penampilan anda yang muda, maka berhenti merokok.

5. Pemakanan Tidak Sihat

Makanan diproses dengan serbuk gula dan karbohidrat mungkin kelihatan lazat tetapi ia adalah musuh kulit yang sihat. Oleh itu, makanlah lebih buah-buahan dan sayur-sayuran. Diet yang kaya dengan gula dan makanan berkanji mencipta persekitaran dalaman yang tidak mesra keremajaan dan boleh mempercepat proses penuaan.

Diet yang keterlaluan adalah satu lagi sebab untuk mengendurkan kulit wajah. Dengan kehilangan berat badan yang tiba-tiba, terdapat kehilangan keanjalan dan kolagen disebabkan oleh tekanan yang berlebihan pada badan, menjadikan kulit muka lebih terdedah kepada kerutan dan kendur.

Apa yang kita masukkan ke dalam badan kita boleh memberi kesan langsung kepada kulit kita. Sekiranya anda mempunyai diet yang tidak baik, krim anti-penuaan yang mahal atau rejim penjagaan kulit yang ketat mungkin tidak mencukupi untuk mengekalkan kedutan dan bintik-bintik.

Youth Skincare Bantu Tegangkan Muka

 

Ini paling penting, antara kelebihan Youth Skincare untuk kulit kita ialah disebabkan kandungan vitamin A, khususnya dalam Youth Serum:

1. Mengurangkan kedutan jika digunakan secara luaran.

Vitamin A secara topikal dalam bentuk retinol dan asid retinoik terbukti melawan kedutan dan banyak cadangan dari pakar kulit (dermatologi) untuk memerangi tanda-tanda penuaan. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa bahan-bahan ini dapat merangsang pengeluaran kolagen.

Jika kita amalkan setiap hari, pantang kedut nak keluar je terus terbantut.

2. Vitamin A melindungi kulit kita daripada kerosakan UV & kesan penuaan.

Kebanyakan vitamin A berasal dari makanan yang kaya dengan beta-karoten dan provitamin A carotenoids, yang merupakan antioksidan yang kuat.

Bukan hanya radikal bebas yang merosakkan kolagen (struktur sokongan kulit anda) dan menyumbang kepada garis halus dan kulit kendur, vitamin A juga mengurangkan kepekaan kulit pada matahari, memberikan perlindungan semulajadi terhadap kemerahan dan pigmentasi yang disebabkan oleh matahari.

3. Menyeimbangkan tona kulit & memberikan sinaran kulit.

Krim vitamin A dapat membantu mencerahkan dan bintik bintik coklat akibat cahaya matahari dan meningkatkan kecerahan kulit seperti susu dalam dua cara.

4. Menggalakkan pengeluaran sel kulit yang sihat.

Retina, retinol dan asid retinoik adalah penting untuk pengeluaran dan pertumbuhan sel. Vitamin A juga merangsang fibroblas, sel sel yang bertanggungjawab untuk menghasilkan tisu yang memelihara kulit dan sihat.

Testimoni Youth Skincare Naikkan Muka (face lift)

Patut la pun, sapa-sapa yang gunakan Youth Skincare akan dapat hasil muka tu dah naik bukan sikit, tapi banyak. Dan inilah yang menyumbangkan kepada keremajaan kulit atau awet muda. Yelah kan time kita muda dulu yang nampak muka kita ni naik, sebab tegang lagi segala.

Dah berumur itulah jadi kendur. Jadi kenalah pakai Youth Skincare ni cepat-cepat ha.

testimoni youth awet muda

Saya pun dapat efek muka dah naik tu, takde dah saggy face

youth shaklee facelift 1

Walaupun dah berusia, tetap boleh bantu naikkan muka (face lift)

youth shaklee facelift

Ni pun ketara face lift dia. No more saggy

Jom order Youth Skincare hari ini!

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Beauty Consultant
Shaklee Gombak

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at vitamin-cerdik.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

Penafian: Laman web ini tidak bertujuan untuk menggantikan nasihat profesional, diagnosis, atau rawatan oleh pakar perubatan berlesen. Jika anda memerlukan sebarang nasihat berkaitan perubatan, hubungi doktor anda dengan segera. Maklumat di vitamin-cerdik.com.com adalah semata-mata bersifat rujukan umum. Jangan mengabaikan nasihat perubatan atau kelewatan rawatan akibat daripada mengakses maklumat di laman web ini.

5 thoughts on “Youth Shaklee Bantu Atasi Kulit Kendur (Saggy)

    1. Raihanah Ahmad Post author

      haa kan, mestilah awet muda. nik jom pakai

      Reply
  1. Aliciabaju

    Produk anti aging ini memang bagus. I beli bagi mak I pakai. Dalam 1 bulan kulitnya sudah jadi banyak licin.

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      wah bagus kan, ramai bagi feedback macam ni

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge