Call nowWhatsapp

Resipi Overnight Oat Untuk Sahur Yang Mengenyangkan

overnight oat esp shaklee

Alhamdulillah hari ni kita dah pun berpuasa masuk hari ke 4. Selamat berpuasa saya ucapkan kepada pembaca budiman. Semoga kita peroleh rahmah daripada manfaat bulan Ramadan ini.

Ok disini saya nak kongsikan salah satu resepi yang saya buat during berpuasa. Iaitu overnight oat. Check it out ya!

Resepi Overnight Oats Untuk Sahur Yang Mengenyangkan

Bahan-bahan:

1 sudu besar ‘ESP Soy Protein Isolate Powder‘ yang dibancuh dengan 25ml air (guna shaker atau blender)
1 cawan sudu besar steel cut oat
1 cawan bijirin Kamut
Setengah cawan greek yogurt
1 sudu teh chia seeds
1 sudu teh kismis
Buah anggur dan mangga segar – dipotong kecil / kiub

Cara-cara:

  • Masak steel cut oat bersama kamut. Kedua-duanya perlu dimasak terlebih dahulu. Masak hingga lembut.
  • Masukkan bahan selapis demi selapis (layer by layer)
  • Mulakan dengan memasukkan greek yogurt, oats, bijirin Kamut dan kismis
  • Masukkan ESP yang telah dibancuh (agak agak sama paras dengan bahan yang dah dimasukkan tadi)
  • Lepas tu masukkan pula kacang dan almond, diikuti dengan buah anggur dan mangga
  • Taburkan chia seeds
  • Tutup bekas dan simpan didalam peti ais selama semalaman

Overnight Oats Bertambah Enak Dengan ESP Shaklee

Sebelum ni saya fikir oat hanya dimakan begitu sahaja, susah nak konsisten. Makan sekali, lepas tu taknak ulang dah.

Tapikan, yang overnight oats guna ESP Shaklee ni…ehh sedap laa pula. Sekali hadap, habis sebekas tu tau! Hmm mungkin kah rasa lemak lemak soya ESP tu yang menjadikan overnight oats ni bertambah enak? Entah lah…tapi yang pasti, saya nak buat lagi overnight oats ni!

Berpuasa dengan ESP Shaklee pun rasa nyaman je. Sebabnya ia jadikan kita kenyang lebih lama disamping beri kita tenaga untuk tugas seharian. Tahu je la kan bukan sikit kerja kita dirumah, walaupun ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ni.

Jadi sambil-sambil berpuasa, kita pun dapat tenaga sedar-sedar habis puasa nanti susut pula berat badan kan.

Keistimewaan ESP Shaklee
Keistimewaan ESP Shaklee

Bottom Line

ESP memang menjadi kegemaran saya dah. Kalau sekali anda cuba, insyaAllah anda pun pasti suka.

Ada beberapa artikel saya tuliskan tentang ESP Shaklee, anda boleh baca di pautan berikut:

Anda Berminat? Dapatkan ESP Shakee Sekarang!

Nak tahu bagaimana saya buang 21kg dalam masa 6 bulan sahaja? Atau anda ada masalah kesihatan yang memerlukan anda ubah gaya hidup? Ayuh sertai saya di program #JomDetoxJutawan, boleh wasap saya ya.

Bagaimana Nak Beli ESP Shakee?

Sila hubungi 012-2195919 atau klik link di bawah

Klik untuk Beli ESP Shake Shaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Beauty Consultant
Shaklee Gombak

9 thoughts on “Resipi Overnight Oat Untuk Sahur Yang Mengenyangkan

  1. Aliza Sara says:

    Wah nmpk sedap semua. Senang pun nmpk senang je. Boleh la try buat nnti. Hehe. Cuma kena cari alternative untuk perisa ikut tekak sendiri. Tq kongsi! Tk sabar nk try

  2. adianiez AIDA says:

    aida memang bersahur dgn segelas quaker oat, sis.
    tapi tak pernah buat overnight oat ni. bahan selalunya xde.
    pernah merasa sekali tau, member buat. time tu kami hiking bukit.
    ya Allah. sedap lemak manis. mangga & stroberi dia buat.
    but still, aida prefer quaker oat biasa je. jaga diet. tak le terlebih manis 🙂 ha ha ha ha…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge