Call nowWhatsapp

Category Archives: JomDetox

11 Makanan Untuk Detox Hati

Makanan untuk detox hati

Hati adalah organ paling berkuasa dalam badan kita. Ia melakukan pelbagai tugas penting, dari menghasilkan protein, kolesterol dan hempedu sehinggalah menyimpan vitamin, mineral dan juga karbohidrat. Ia juga mengendalikan toksin seperti alkohol, ubat-ubatan. Jadi menjaga hati anda dengan baik adalah penting untuk mengekalkan kesihatan. 11 Makanan Untuk Detox Hati Ada 11 makanan yang baik untuk […]

Tips Diet Jika Anda Ada Insulin Resistance

diet insulin resistance

Rintangan insulin meningkatkan risiko anda untuk mendapat prediabetes dan diabetes jenis 2. Diagnosis rintangan insulin juga merupakan tanda amaran awal. Anda mungkin dapat mengelakkan diabetes dengan pilihan gaya hidup yang sihat, termasuk senam teratur dan makan makanan seimbang. Tips Diet Jika Anda Ada Insulin Resistance Secara amnya, sebaiknya memilih makanan yang lengkap dan tidak diproses […]

6 Perkara Yang Anda Buat Tapi Masih Tak Kuruskan Badan

cara perbaiki insulin resistance

Mungkin ada antara anda yang dah buat macam-macam perkara untuk kuruskan badan, tapi masih tak berjaya! Samada turun sikit sahaja, atau tak turun langsung atau berat statik (plateu). 6 perkara berikut mungkin jadi masalah pada anda: 6 Perkara Yang Anda Buat Tapi Masih Tak Kuruskan Badan 1. Kira Kalori Saya ada tulis panjang berkenaan kira […]

Geng Jejaka Dan Detox

Jom Detox Jutawan

Bukan saja wanita suka detox ni, geng lelaki pun suka detox tau. Ada yang setia berkali-kali join #JomDetoxJutawan sampai dapat berat ideal dah. Dalam artikel kali ni adalah sedikit ringkas dimana saya nak kongsikan dengan anda gambar-gambar peserta lelaki kami. Lelaki Pun Buat Detox Ada pelbagai sebab mereka ni buat detox, antaranya: Nak kuruskan badan […]

Hempedu: Kuruskan badan dan Detox

hempedu

Adakah anda mempunyai tanda-tanda berikut? Keletihan Sembelit / cirit-birit Penghadaman / penyerapan lemak yang tidak lengkap Sakit kepala Najis berwarna putih dan / dan lemak Angin dan kembung Ketidakseimbangan hormon / penyakit tiroid Masalah detoks Masalah tidur Telinga berdesing (tinnitus) Sciatica seperti kesakitan Tahap serum albumin yang rendah Penurunan penyerapan nutrien Pertumbuhan perlahan pada kanak-kanak […]

Hati-hati Dengan 10 Nama Baru Bagi Sirap Jagung Tinggi Fruktosa

Awas Gula Tersembunyi Dalam Makanan Anda

Zaman sekarang ni, ramai yang lebih sedar tentang kesihatan dan mereka lebih berhati-hati dalam soal pemilihan makanan. Mereka lebih teliti dalam makanan apa yang patut dihindarkan, umpamanya seperti sirap jagung tinggi fruktosa (high fructose corn syrup HFCS). Tetapi apa yang ramai yang tidak sedar adalah bahawa HFCS telah diberi nama baru – sesuatu yang sebenarnya […]

Berjaya Kuruskan Badan, Sel Lemak Bebaskan Toksin

sel lemak simpan toksin

Ada satu posting Dr Hafiz tulis begini, “Sayur ni penting untuk imbangi makanan tinggi protein dan lemak dalam tu. Jika takde sayur memang bahaya. Contohnya antioksidan dalam tumbuhan, perlu sangat untuk neutralkan bahaya zat besi yang tinggi dalam daging. Zat besi banyak sangat boleh tingkatkan stres radikal badan. Sayuran juga banyak nutrien seperti magnesium, vitamin-vitamin […]

Pulih Carpal Tunnel Sydrome dan Turun 10kg Dengan Detox Shaklee

carpal tunnel syndrome

Teruja juga saya nak cerita tentang masalah Carpal Tunnel Syndrome ni. Ada salah seorang peserta #JomDetoxJutawan pun rupanya ada alami masalah ni. Cuba dengarkan perkongsiannya dalam video berikut: Apakah Carpal Tunnel Syndrome? Carpal Tunnel Syndrome dalam perubatan mengatakan ialah lorong sempit yang mana terletak dibahagian telapak pergelangan tangan. Terowong ini melindungi saraf median di bahagian […]

10 Cara Turunkan Darah Tinggi Tanpa Ubat

cara turunkan darah tinggi

Dengan membuat 10 perubahan gaya hidup, anda boleh menurunkan tekanan darah anda dan mengurangkan risiko penyakit jantung anda. 10 Cara Turunkan Darah Tinggi Tanpa Ubat Jika anda telah didiagnosis dengan tekanan darah tinggi, memang kita risaula kalau kena makan ubat. Lagipun ubat akan surpress penyakit kita, kita tetap perlu makan ubat. Gaya hidup memainkan peranan […]

Jom Detox Shaklee Bantu Pulihkan Masalah Hormon Wanita

Detox untuk kesihatan

Di negara kita zaman ni, ramai wanita alami masalah hormon. Banyak isu yang terlibat, antaranya: masalah dengan period: ada yang tak datang langsung, ada yang selalu datang tak berhenti, ada yang sekejap datang, sekejap tidak. masalah seperti endometriosis, cysts, dll Bila berdepan masalah sebegini, sebenarnya ia berpunca daripada masalah hormon. Hormon yang terlibat pula bukan […]