Call nowWhatsapp

Tag Archives: kuruskan badan

6 Cara Menghidupkan Hormon Yang Membakar Lemak

6 hormon bakar lemak

Hormon memainkan peranan besar dalam bagaimana fungsi tubuh kita dan setiap satunya bertanggungjawab untuk tugas yang sangat khusus. Ada hormon yang membuat kita merasa lapar, yang lain sebaliknya. Ada yang memberitahu otak kita bahawa kita perlu menyimpan lemak sekiranya ada, ada pula yang memberikan kita isyarat untuk mula membakarnya seperti tidak ada esok. Teknik ini […]

7 Sebab Kaedah Kira Kalori Adalah Mitos

7 Sebab Kaedah Kira Kalori Adalah Mitos

Baru-baru ni saya tertarik dengan artikel Dr Norman berkenaan kaedah kiraan kalori yang menurutnya adalah kaedah lama dan adalah mitos semata-mata. Mitos ni maksudnya ianya tidak bersandar kepada fakta dan tiada aspek kajian klinikal. Mari ikuti kupasan beliau. Ada banyak terma saintifik, tapi saya dah permudahkan. Kenapa Kaedah Kiraan Kalori Tidak Tepat? Kita selalu mendengar […]

Jom Detox Shaklee Bantu Pulihkan Masalah Hormon Wanita

Detox untuk kesihatan

Di negara kita zaman ni, ramai wanita alami masalah hormon. Banyak isu yang terlibat, antaranya: masalah dengan period: ada yang tak datang langsung, ada yang selalu datang tak berhenti, ada yang sekejap datang, sekejap tidak. masalah seperti endometriosis, cysts, dll Bila berdepan masalah sebegini, sebenarnya ia berpunca daripada masalah hormon. Hormon yang terlibat pula bukan […]

7 Jenama Mentega Pilihan Rakyat Malaysia

6 jenama butter pilihan rakyat malaysia

Semalam saya ada tulis berkenaan pentingnya makan lemak sihat untuk bakar lemak. Salah satu lemak sihat itu adalah mentega atau butter. Saya suka sangat butter. Ramai yang semakin celik sekarang ni, yang mana satu lebih elok antara mentega atau margerin. Dalam artikel ni saya tulis berkenaan kenapa mentega sepatutnya menjadi pilihan anda. Butter adalah produk […]

Makan Lemak Untuk Kuruskan Badan

makan lemak untuk buang lemak

Apabila orang memulakan diet, naluri pertama mereka biasanya nak buang lemak. Walaupun lemak boleh menyumbang kepada peningkatan berat badan, terdapat jenis lemak yang baik yang harus anda ambil dalam diet anda. Lemak adalah penting untuk banyak proses tubuh, dan badan anda sebenarnya memerlukan lemak untuk bertahan hidup. Lemak yang sihat adalah blok bangunan otak kita, […]

3 hormon yang mempengaruhi penurunan berat badan

3 hormon penyebab gemuk

Hormon adalah utusan kimia yang paling berkuasa di dalam badan dan boleh membuatkan anda gemuk atau menguruskan badan anda. Dalam artikel ini saya fokus untuk terangkan 3 hormon yang jika dibiarkan boleh menjejaskan program kuruskan badan anda. Apakah hormon? Hormon adalah bahan kimia kimia yang paling berkuasa di dalam badan, dan apabila ia berkaitan dengan […]

Cara Kuruskan Badan Lebih 15kg Bagi Yang Pernah Kurus

Cara kuruskan badan lebih 15kg

Dulu kurus, lepas tu gems bertahun-tahun, susahnya cari jalan kurus? Awak macam kes ni tak? Sebelum ni kurus je, selalu orang kuruslah sebelum kawin. Atau memang dari kecik hingga awal dewasa kurus je. Tapi lepas kahwin atau bersalin, badan bagai dipam-pam, sukar nak cari jalan kembali slim tu. Kes macam ni maknanya anda obes/overweight sementara. […]

9 Teknik Untuk Ucapkan Selamat Tinggal Obesiti!

9 teknik untuk kuruskan badan dalam masa setahun

Ya, akhirnya ayat keramat ini dapat saya ungkapkan. Selepas hampir setahun, selepas membuang 25kg daripada badan saya, saya kini memiliki berat badan ideal seperti kebanyakan orang lain. Berat Badan Berlebihan Sejak Kecil Mungkin ramai juga yang alami masalah ini, saya sejak kecil lagi memang badan berisi. Berat badan berlebihan. Sebelum umur 15 tahun, BMI masih […]

Kedai Makanan 24 Jam Punca Rakyat Malaysia Gemuk

gemuk tak kurus-kurus

Masalah berlebihan berat badan, kegemukan atau OBESITI adalah faktor risiko kesihatan yang utama di dunia sekarang. Ia berkaitan dengan pelbagai penyakit seperti sindrom metabolik, tekanan darah tinggi, paras glukosa darah tinggi, kolesterol tinggi, kanser dan strok. Di negara kita, mengikut kajian tahun 2010, 60% penduduk kita adalah mereka yang overweight dan obesiti. Selain itu negara […]

Kenapa Saya Perlu Detox?

Kenapa semua orang perlu detox?

Mungkin ramai yang pernah dengar apa itu detox kan. Tapi saya akan terangkan secara ringkas apa itu detox. Detox ni ialah proses pembuangan toksin dalam badan kita melalui organ-organ dalaman badan kita. Ia untuk badan kita lebih ringan dan mendapat manfaat kesihatan yang lain. Untuk maklumat lanjut boleh baca daripada perkongsian saya sebelum ini: Saya […]