Klinik Berhenti Merokok Dengan Vivix Shaklee

By | 3 November 2017
Cara Untuk Berhenti Merokok Dengan Vita E Complex

Berhenti merokok pun boleh pulak dengan Shaklee. Mesti ramai kata ubat ajaib ke Vivix Shaklee ni. Ha katalah apa pun, yang penting kita kena tahu macamana tubuh kita berfungsi dan bagaimana Vivix bertindak dan membantu lengkapkan nutrisi antioksidannya.

Dari 2 kotak sehari kepada 1 kotak

Sebelum saya sebutkan macamana Vivix boleh bantu korang berhenti merokok, baik tengok testimoni customer saya ni:

Kempen berhenti merokok secara sihat dengan Vivix

Kempen berhenti merokok secara sihat dengan Vivix

Kata anak saudaranya, makciknya ni kuat sangat merokok. Beliau belanja Vivix untuk makciknya. Alhamdulillah dah kurang merokok. Dulu 2 kotak, sekarang 1 kotak sahaja.

Sebelum tu jom lihat video di bawah:

Kenapa kena berhenti merokok?

Banyak sebab kena berhenti merokok, cuma dalam ruangan terhad ni saya senaraikan perkara berkaitan kesihatan.

1. Rokok menyerang kekebalan tubuh

Menurut Surgeon General, bahan kimia yang ada pada asap rokok boleh menyebabkan keradangan dan merosakkan sel darah putih.

Sel darah putih terlibat dalam sistem imun badan.

2. Rokok merosakkan kesihatan orang sekeliling

Asap rokok boleh menempel pada baju, sofa, karpet dan benda-benda lain di sekitar kita. Ia meninggalkan sisa beracun yang memang tidak sihat untuk dihidu.

Selain tu, asap rokok juga bersifat karsinogenik, sangat bahaya jika terkena pada kanak-kanak. Pernah dengar ramai kanak-kanak diserang komplikasi peparu, hanya disebabkan ayah mereka merokok? Ya, inilah kesannya.

3. Rokok melemahkan tubuh

Rokok merampas sebahagian besar oksigen yang ada dalam sistem peredaran darah yang mengalir ke organ penting tubuh seperti hati, jantung dan peparu.

Secara automatik hal ini melemahkan sistem kardiovaskular anda. Sebab itu perokok paling ramai terkena sakit jantung, selain dihinggapi kanser peparu.

4. Rokok adalah radikal bebas

Apabila bercakap tentang radikal bebas, ianya akan meningkatkan kadar tekanan oksidan dalam tubuh kita. Apabila tekanan oksidan lebih banyak dalam badan, kita akan mudah terdedah kepada penyakit.

Bagiamana Vivix dapat membantu berhenti merokok?

  1. Vivix membantu detox nikotin dari dalam darah, organ, otak, dan sebagainya. Bila nikotin dah tiada, rasa ketagih badan kita nak nikotin pun hilang.
  2. Orang merokok merasakan satu ‘feeling’ bila dia hisap rokok. Sebab itu apabila dia berhenti menghisap rokok, otak dia rasa lain macam je dan terus memanggil-manggil untuk dia hisap rokok balik bagi mendapatkan semula ‘feeling’ tu. Vivix boleh memberikan ‘feeling’ tu, jadi bila dia minum Vivix, dia tak rasa terpanggil nak merokok.
  3. Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok. Simptom withdarawal ni teruk-teruk juga. sebab tu ramai orang yang berhenti merokok secara tiba-tiba, dia kena macam-macam penyakit. Senang cakap, badan ‘terkejut’ dengan keadaan yang dia tak biasa (takde sumber nikotin). Insya-Allah dengan Vivix boleh redakan kejutan tu.

Best kan? Dah la produk pun selamat. Dapat pula bantu kita berhenti merokok, sekaligus dapat elakkan penyakit.

Berminat untuk dapatkan Vivix? Ayuh hubungi saya sekarang dan nikmati penjimatan sehingga 25% bulan ini sahaja!

Sekiranya anda mencari hidup yang sihat dan berpanjangan, Shaklee telah membuktikan bahawa produk kami boleh memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga, muda pada tahap selular. Pilihan di tangan anda, saya telah pun memilih yang terbaik dan saya yakin anda juga akan memilih yang terbaik. Jadi inilah kenapa #WhyIShaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah  SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Coach Detox Anda
Shaklee Gombak

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at vitamin-cerdik.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

Penafian: Laman web ini tidak bertujuan untuk menggantikan nasihat profesional, diagnosis, atau rawatan oleh pakar perubatan berlesen. Jika anda memerlukan sebarang nasihat berkaitan perubatan, hubungi doktor anda dengan segera. Maklumat di vitamin-cerdik.com.com adalah semata-mata bersifat rujukan umum. Jangan mengabaikan nasihat perubatan atau kelewatan rawatan akibat daripada mengakses maklumat di laman web ini.

26 thoughts on “Klinik Berhenti Merokok Dengan Vivix Shaklee

    1. Raihanah Ahmad Post author

      haa betul. sebenarnya husband dan abg saya pun ambik vivix juga. ada berkurangla, kami masih bersabar. hihi

      Reply
  1. ema

    ALhamdulillah, dari kurang lama-lama terus berhenti dari merokok. Baik anak saudaranya demi mak saudara.

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      betul, cam pelik kan kawasan larangan bertambah, perokok pun bertambah

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      jadi rm50 pun kalau dah macam candu takut diorg beli jugak

      Reply
  2. mrhanafi

    kasihan betul la pada anak-anak..

    bapa merokok.

    anak dan isteri jadi mangsa.

    sebab itu kawan saya berpesan secara sentap..

    orang merokok kurang beriman kerana tahu rokok adalah haram tetapi masih juga nak merokok..

    tak akan fatwa merokok haram boleh disembunyikan .
    mrhanafi recently posted…Kerja Sambilan Di RumahMy Profile

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      kan, selalunya diorang sendiri kena ada keinginan nak berhenti.

      Reply
  3. Okje

    Selain dpd bantuan vivix semangat tu pun kena kental utk berhenti. Yelah bukan senang nak buang terus tabiat yg dah sebati bertahun tahun lamanya

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge