Promosi Shaklee Disember 2016 Collagen Powder

By | 2 December 2016

Selalu cemburu tak dengan kulit baby yang gebu? Tegang saja kan? Sama je masa kita kecil dulu, macam itulah. Tapi bila kita bertambah umur, elastisiti kulit kita semakin berkurangan dan kulit kita semakin kendur. Ini disebabkan oleh bahan dipanggil kolagen.

Apakah Kolagen

Kolagen atau collagen adalah sejenis protein yang diperlukan oleh tubuh badan untuk menyokong tisu badan kita bagi mengekalkan keremajaan dan keanjalan kulit. Semasa kita bayi, kandungan kolagen adalah sangat tinggi, sebab itulah kulit bayi lebih anjal dan cantik. Tapi apabila usia kita melewati 25 tahun dan keatas,  penghasilan collagen semakin berkurangan. Bila kurang kolagen, sokongan kepada tisu badan kita semakin berkurangan. Lama kelamaan, kita boleh nampak adanya kedutan di tepi mata, tangan dan kaki. Cuba tengok nenek datuk kita, boleh nampak adanya kedutan yang ketara pada tangan dan muka mereka kan. Itulah tandanya badan kekurangan collagen.

Tubuh secara semulajadi menghasilkan kolagen yang diperlukan, tetapi pengeluaran ini secara beransur-ansur terganggu sebagai sebahagian daripada proses penuaan semulajadi. Wanita menghasilkan kolagen kurang daripada lelaki, dan kolagen ini hilang pada kadar kira-kira 1% setahun. Ini bermakna bahawa seorang wanita secara semulajadi kehilangan hampir separuh daripada kolagen dari kulitnya pada usia 50.

Kolagen juga terjejas oleh tekanan alam sekitar seperti terdedah kepada cahaya matahari, pemakanan, kerosakan kulit, dan pendedahan kepada toksin seperti pencemaran, asap rokok dan lain-lain. Dengan menurunnya kolagen, kulit kehilangan keanjalan semulajadinya dan keanjalan, dan garis-garis halus, kedut dan kendur muncul.

Tahap kolagen juga memberi kesan kepada tulang, dan gambar ini (kanan) menunjukkan bagaimana kehilangan kolagen memberi kesan kepada bentuk muka dalam kemerosoton penuaan yang melampau.

Jadi bila kolagen berkurangan apa yang perlu kita buat? Saya suka merujuk kepada kajian klinikal berkenaan keperluan pengambilan suplemen kolagen. Betulkah pengambilan suplemen kolagen boleh membantu mencukupkan keperluan nutrisi kolagen manusia?

Benarkah Pengambilan Kolagen Tambahan Boleh Membantu?

Banyak kolagen di pasaran kan? Samada yang diminum/makan, atau kolagen yang disapu pada kulit. Soalnya benarkah ini berkesan? Kolagen adalah sejenis protein yang apabila dimakan, dipecahkan oleh sistem penghadaman menjadi asid amino yang akan digunakan semula oleh sel-sel mengikut keperluan mereka.

 

Kebaikan dan Manfaat Shaklee Collagen Powder

Berbanding kolagen lain di pasaran, kenapa Shaklee Collagen Powder sangat baik dan istimewa?

  • Merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen. Ia merupakan kolagen berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Shaklee RSS (red snapper scale atau sisik ikan merah) terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Dalam satu kajian klinikal, selepas penggunaan selama 8 minggu, hasil menunjukkan kulit menjadi lebih baik secara keseluruhan.
  • Kolagen bermolekul sangat ringan iaitu kira-kira 1,000 dalton dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
  • Mudah larut dalam minuman dan makanan kegemaran anda. Satu sachet untuk satu hidangan bagi memudahkan anda menyediakannya pada bila-bila dan dimana-mana jua.
Collagen Powder terbukti berkesan dalam tempoh 8 minggu pengambilan

Collagen Powder terbukti berkesan dalam tempoh 8 minggu pengambilan

Ramuan Hebat Shaklee Collagen Powder

Gabungan 7 bahan utama untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dalaman dan luaran iaitu:

1. Ekstrak biji benih Camelia Japonika

  • Mengandungi asid oleik yang sangat membantu sebagai emolien dan pelembap kulit
  • Mengandungi isoflavon sebagai bahan antioksidan semulajadi yang melindungi kulit dari radikal bebas.

2. Ekstrak Pfaffia

  • Menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik yang berkemampuan tinggi dalam mengikat jumlah air yang besar
  • Berperanan dalam menghidratkan tisu
  • Membuatkan kulit lembut, lembap dan licin.

3. Kolagen Ikan

  • Sumber premium kolagen
  • Kadar penyerapan lebih tinggi
  • Sumber kurang terdedah kepada pencemaran berbanding kolagen dari haiwan dan daratan

4. Ekstrak kerang-kerangan

  • Penting dalam sintesis bendalir sinovio bagi melicinkan pergerakan sendi
  • Melembapkan mata
  • Melegakan ketidakselesaan mata

5. Lactobacillus Acidophilus

  • Membantu mengimbangi mikroflora usus
  • Memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen

6. Vitamin C

  • Menggalakkan pengeluaran kolagen
  • Bahan antioksidan yang membantu melawan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit

7. Vitamin B

  • Membantu proses metabolisme lemak, protein dan karbohidrat untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan dalam pembentukan kolagen.
7 ramuan Shaklee Collagen Powder

7 ramuan Shaklee Collagen Powder

Promosi Shaklee Collagen Powder Disember 2016

Ada 2 promosi seperti biasa:

1. Beli 6 Percuma 1

Dengan setiap pembelian 6 kotak Collagen Powder, anda bakal menikmati:

  • PERCUMA 1 kotak Collagen Powder bernilai RM316
  • PERCUMA keahlian Shaklee bernilai rm80
  • PERCUMA kos penghantaran dengan pos bernilai rm10.60 (semenanjung)
  • CASH BONUS lebih daripada rm100

Tengok tu, jimat sehingga lebih RM800. Siapa ambil ni memang bertuah woi.

Alamak banyak sangat modal diperlukan, jangan risau ada pilihan lain. Yahoo!!

2. Beli 2 Dapat Diskaun 5%

Jadi jangan risau, jika belum mampu dengan pilihan pakej #1, boleh rebut pakej kedua ni dan nikmati penjimatan sehingga 5%.

3. Beli 3 Kotak

Kalau nak lagi jimat, saya cadangkan beli 3 kotak Collagen Shaklee. Apa yang anda akan dapat?

  • PERCUMA keahlian Shaklee bernilai rm80
  • PERCUMA kos penghantaran dengan pos bernilai rm10.60 (semenanjung)
  • CASH BONUS lebih daripada rm30
  • Diskaun 5% bagi 2 kotak Collagen Powder

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah  SID 864679

No tel: 0122195919

Your trusted Shaklee Independent Distributor

Coach Detox Anda

Shaklee Gombak

21 thoughts on “Promosi Shaklee Disember 2016 Collagen Powder

  1. Pha Is

    nice share.. berkenaan kajian yg dimaksudkan (Dalam satu kajian klinikal, selepas penggunaan selama 8 minggu, hasil menunjukkan kulit menjadi lebih baik secara keseluruhan.) ada link research paper tk? saya teringin nk baca..
    Pha Is recently posted…Farmasi dan Lesung BatuMy Profile

    Reply
  2. nurulain kuala mat zin

    if order january ni, masih boleh dapat ke promo tu, huhu

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge