Cara Tingkatkan Imunisasi Badan

By | 24 August 2014

Semalam saya ada jumpa customer saya ni, seorang ibu tunggal anak 7. Beliau ceritakan beliau dan anak-anak semuanya lemah imunisasi badan, selalu kena demam, selesema dan resdung terutamanya. Beliau cuma bekerja menjual keropok di sebuah sekolah, namun alhamdulillah ada anak-anak yang telah berkahwin dan bekerja.

Perjalanan hidup beliau serba sedikit menyentuh hati saya. Apa yang saya akan bantu adalah tingkatkan kesihatan beliau dan bantu beliau raih pendapatan melalui Shaklee. InsyaAllah.

Apakah Sistem Imunisasi Badan?


Sistem imun adalah sistem daya tahan penyakit. Imun badan ini berfungsi menyerang bakteria dan virus jahat yang cuba bertapak dalam badan kita. Imun badan boleh lemah jika tubuh badan tidak dijaga dengan baik.

Faktor Melemahkan Sistem Imunisasi Badan

Cara Tingkatkan Imunisasi Badan
Antara punca toksin dalam badan melemahkan imunisasi badan


1. Pencemaran

Contohnya pencemaran air, udara, bunyi, tanah dan macam-macam lagi. Air yang kita minum terutamanya banyak pencemaran.

2. Stress

Bila stress, badan kita mudah diserang dengan macam-macam penyakit. Sebab itu datangnya pening kepala masa stress.

3. Kurang tidur

Kurang tidur membawa kepada stress, badan letih tetapi tidak dapat berehat menyebabkan badan terdedah kepada penyakit.

4. Makan makanan kurang berkhasiat

Makan makanan kurang berkhasiat dan tidak seimbang menyumbang kepada kekurangan vitamin dan nutrisi kepada badan.

5. Kurang minum air

Air sangat penting kepada tubuh sebab air membantu pengaliran darah dan oksigen yang baik kepada tubuh. Bila kurang air memang boleh menjemput penyakit.

6. Merokok

Bahan dalam rokok mengandungi pelbagai racun kepada badan. Dah tau racun, tak payahla merokok lagi.

7. Kurang bersenam

Bila kurang bersenam, kuranglah peluh keluar daripada badan kita. 

Faktor cuaca masakini yang tidak menentu disamping gaya hidup kita yang serba pantas masakini, eloklah badan kita ni mesti kuat melawan penyakit. Kalau tidak memanglah mudah selesema, demam dan batuk.

Cara Tingkatkan Kesihatan dan Imunisasi Badan


Imunisasi badan penting untuk kita jaga. Ia seumpama tentera peribadi kita menjaga badan daripada serangan ejen penyakit seperti bakteria, fungus dan virus. Tahukah anda sekarang banyak penyakit yang kita tak tahu seperti virus influenza, bakteria berdaya tahan, sisa toksin, radikal bebaspanthogens (ejen pembawa penyakit). Ini termasuk daripada negara asing seperti EBOLA, SARS dsb kesemua ini adalah yang melemah daya tahan penyakit atau sistem imunisasi badan kita tanpa disedari. Apabila paras sistem imunisasi di bawah paras optimum, kita akan mudah terdedah kepada penyakit.

Jadi, sebab itulah badan kita perlu mampu melawan dan berdaya tahan, haruslah jaga sistem imunisasi badan dengan baik. Kekalkan ia di tahap optimum supaya kita kekal sihat dna mampu melawan penyakit. Di bawah adalah antara tips yang anda boleh amalkan:

1. Bersenam

Ambillah 10 mini sehari, sebanyak 3 kali seminggu. Tambah kekerapan apabila anda rasa dah ok pada tahap itu.

2. Makan makanan berkhasiat

Kurangkan amalan processed food, amalkan makanan daripada sumber semulajadi. 

3. Makan Makanan yang boleh meningkatkan sistem imunisasi badan

Ada je makanan yang elok untuk kesihatan. 

4. Minum air bertapis

Pastika air yang anda minum itu telah ditapis dengan baik. Penapis yang baik boleh membantu anda sihat dengan cara menjadikan air itu sendiri sihat dan selamat. 

5. Amalkan pengambilan suplemen

Sekarang banyak suplemen semulajadi yang boleh membantu kita meningkatkan dan mengekalkan sistem imunisasi kita. Baca lagi Kenapa Perlu Suplemen?

Imunisasi Semulajadi Badan – Interferon

Interferon merupakan protein semulajadi yang mengaktifkan sistem imunisasi badan untuk menghalang penyakit dan meningkatkan daya tahan penyakit. Ia ditemui pada tahun 1954 oleh Dr Yashukiko Kojima, seorang doktor dan penyelidik biologi. Beliau membuat kesimpulan bahawa sistem imunisasi badan yang lemah menghasilkan interferon yang sedikit.

Cara Tingkatkan Imunisasi Badan
Nutriferon membantu meningkatkan imunisasi badan dengan menggalakkan penghasilan interferon


Bagaimana interferon bertindak

1. Apabila badan diserang oleh bakteria / virus
2. Nutriferon akan menghasilkan Interferon 
3. Interferon menghantar signal supaya sel imun untuk bertindak
4. Sel imun akan lawan bakteria / virus

Beliau membuat saringan, ujian dan pemerhatian daripada lebih 200 herba, dan akhirnya beliau menemui 4 kombinasi terbaik iaitu biji labu, bunga safflower, benih plantago dan bunga honeysuckle Jepun yang dapat meningkatkan interferon secara semulajadi tanpa memberi tekanan kepada tubuh. Jangan tak tahu, kajian klinikal ini mendapati kombinasi unik ini berkesan pada pesakit Hepatitis C kronik.

Kombinasi 4 ramuan inilah akhirnya dicipta produk iaitu Nutriferon Shaklee. Jadi kita tak payah dah pening kepala nak cari 4 bahan ni.

Cara Tingkatkan Imunisasi Badan
4 ramuan hebat dalam Nutriferon bantu tingkatkan imunisasi badan



Cara Tingkatkan Imunisasi Badan Dengan Set Immune Booster Shaklee


Selain Nutriferon, kombinasi produk di dalam set ini adalah:

1. Vita C SR Plus

Merupakan imun booster paling hebat kerana terlibat dalam penghasilan antibodi, aktiviti dan fungsi sel darah putih dan paling penting ia terlibat dalam penghasilan interferon. Keperluan kepada vitamin C akan meningkat apabila sistem imunisasi badan berada dalam keadaan tertekan.


2. Garlic

Ia merupakan antibiotik semulajadi dan juga imun booster yang bagus. Allicin merupakan sejenis bahan aktif di dalam bawang putih yang mengaktifkan penghasilan sel darah putih, meningkatkan penghasilan antibodi dan membunuh sel aktiviti secara semulajadi.

Boleh juga ambil bawang putih secara semulajadi, kalau tahan dengan baunya.

Cara Tingkatkan Imunisasi Badan
Garlic bantu tingkatkan imunisasi badan



3. Zinc Complex

Diperlukan untuk mengekalkan fungsi imun badan. Bagi individu yang kekurangan zinc, mereka akan alami luka lambat sembuh dan meningkatkan kecenderungan kepada pelbagai panthogens (ejen penyebab penyakit terutama mikroorganisma hidup seperti bakteria atau kulat).

Cara Tingkatkan Imunisasi Badan
Khasiat Zinc Complex membantu meningkatkan imunisasi badan



Secara semulajadi, vitamin c boleh didapati daripada buah-buahan citrus, manakala zinc boleh didapati daripada sayur-sayuran. Namun anda harus tahu apakah dos buah-buahan dan sayur-sayuran bagi pengambilan seharian untuk membantu anda mendapatkan khasiat yang diperlukan.

Contohnya untuk menyamai 1 tablet Vita C SR Shaklee anda perlu mengambil 7.5 biji oren berkualiti sehari. 

Testimoni


Kami sekeluarga pun memang pengamal tegar set ini terutama Nutriferon dan Vita C SR Plus. Time selesema, demam dan batuk alhamdulillah sekarang 1-2 hari dah baik. Anak-anak juga begitu, tahu-tahu dah sihat tanpa memerlukan lagi ubat doktor. Kami pastikan juga visit doktor setiap kali tidak sihat, sebab nak tahu juga sakit sebab apa kan. 

Kalau travel tu memang wajib bawalah Nutriferon dan Vita C SR. Saya sendiri mesti tambah juga dengan Vivix, sebab Vivix bantu batuk saya pulih dengan cepat. Kalau saya kena batuk memang teruk dan lama, sebab tu perlukan juga Vivix.

Lain-lain testimoni seperti berikut:

Cara Tingkatkan Imunisasi Badan
Testimoni Tingkatkan Imunisasi Badan

 

Cara Tingkatkan Imunisasi Badan
Testimoni Tingkatkan Imunisasi Badan

 

Cara Tingkatkan Imunisasi Badan
Testimoni Tingkatkan Imunisasi Badan


Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam

1. Selamat
2. Semulajadi
3. Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Mengapa saya?


Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran


Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Gombak, Kuala Lumpur dan Subang Jaya (USJ). Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran


Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Cara Order Suplemen Set Immune Booster / Tingkatkan Imunisasi Badan


Untuk mendapatkannya, anda boleh hubungi saya:

SMS / Watsapp :0122195919 
SID: 864679

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge