Semuanya Tentang Vita-E Complex Shaklee

By | 3 June 2014

Seingat saya jarang betul tulis berkenaan Vita E Complex Shaklee ni walaupun saya telah amalkan sejak 2 tahun lepas. Saya amalkan Vita E Complex ni untuk masalah luka-luka pada mulanya, dan saya continue sampai la sekarang ni. Sebab ia bukan sahaja untuk pemulihan luka, bahkan untuk kecantikan kulit.

Jom saya kenalkan anda dengan Vita E Complex.

Vita E Complex Shaklee

Macam-macam jenis dan jenama Vitamin E dalam pasaran, kadang tu memang pening nak pilih yang mana kan. Apa tu vitamin E? Ha jom baca kat 

Apa kat jom berkenalan dengan Vita E Complex ni dulu “Vitamin E

Banyak kajian telah dilakukan ke atas vitamin E. Contohnya kajian oleh Universiti Harvard ke atas lelaki dan wanita telah membuktikan vitamin E dan keputusannya seperti berikut

1. Mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41%
2. Mengurangkan risiko strok kepada 33%

Kajian juga menyatakan dos yang selamat untuk setiap individu adalah 3,200IU.

Tapi bagaimana nak memilih vitamin E yang selamat? 

Dalam posting saya terdahulu bertajuk “Vita E Penyebab Kanser?” telah saya maklumkan bagaimana memilih vitamin E yang selamat untuk anda.

Kandungan Utama

1 biji Vita E Complex adalah bersamaan dengan 400IU yang mengandungi:

1. 1kg biji gandum
2. 500ml minyak safflower
3. 8kg bayam
4. 500gm badam

Bayangkan hari-hari anda perlu makan banyak tu, mampukah? Saya tak mampu, sebab tu saya ambil Vita E Complex.

Keistimewaan Vita E Complex

Vita E Complex diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, semua memang maklum kedua-duanya memang kaya dengan vitamin E. Ia juga mengandungi ekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol serta digabung dengan 8 jenis vitamin E iaitu alpha, beta, gama, delta. Bukan nak kata kan, tapi sebab itu Vita E Complex daripada Shaklee adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran.

Vita E Complex juga mengandungi 10mg selenium semulajadi. Sebagaimana maklum, selenium berfungsi membantu tubuh kita menyerap vitamin E, di samping memelihara membran sel, sel darah merah dan tisu otot. Selenium juga membantu menyahtoksik secara semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti oksida, selain melindungi fungsi retina.

Pakar nutrisi menyarankan pengambilan Vita E dilengkapkan dengan vitamin ACE (A, C dan E) untuk menentang radikal bebas.

Testimoni berkenaan pengambilan Vita E Complex seperti berikut:

1. Untuk masalah kulit

Kulit lebih glowing dengan vita E


2. Untuk mempercepatkan pemulihan luka

Pulihkan luka dan parut dengan Vita E Complex Shaklee


Apa kombinasi yang menarik boleh digunakan bersama-sama Vita E Complex?

Owh sangat banyak, ia bergantung kepada manfaat yang anda inginkan, tapi boleh disimpulkan disini:

1. Set kulit gojes
2. Set jantung sihat
3. Set kesuburan
4. Set anti kanser

Anda pun nak cuba? Jemput hubungi saya mengikut nombor tertera di bawah ya. 🙂

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge