Vivix Bantu Proses Apoptosis, Cegah Necrosis

By | 9 March 2017
Resveratrol bantu proses apoptosis sel

Vivix Bantu Proses Apoptosis, Cegah Necrosis

Dalam artikel ini saya akan kongsikan maklumat berhubung proses apoptosis dengan bantuan Vivix. Sebelum itu kita ambil tahu dulu apakah apoptosis dan necrosis.

Tuhan jadikan sistem sel badan kita sangat unik. Sel juga mengalami saat-saat kematian.

Apakah Apoptosis dan Necrosis?

Secara ringkas,

Apoptosis= Kematian Sel Secara Normal
Necrosis= Kematian Sel Secara Tidak Normal

Apa maksud necrosis? Necrosis adalah kematian sel berjemaah secara abnormal. Teruknya kejadian necrosis sampaikan boleh buat filem kaitkan ‘Zombie’ yang menakutkan.

Kematian sel secara normal dan semulajadi (apoptosis) berlaku tanpa keradangan. Nak tak nak sel memang akan mengalami kematian kerana dia perlu mati. dengan sendirinya. Sel yang mati dengan cara ini sangat selamat dan tidak mengalami kesan negatif kepada tubuh badan.

Filem Necrosis ditayangkan pada tahun 2007

Filem Necrosis ditayangkan pada tahun 2009

Kematian sel secara abnormal (NECROSIS) berlaku akibat sel mati dengan cara paksaan oleh radikal bebas, gangguan luar, kebakaran, ubat, bahan kimia, dan sebagainya. Kejadian macam ini menyebabkan sel melepaskan cecair berasid sehingga jadi keradangan. Paling teruk, cecair tu boleh merosakkan sel lain jugak. Ini yang kita tak mahu terjadi kepada diri kita. Kena elakkan.

Video di bawah menggambarkan apakah apoptosis dan necrosis

HAKIKAT: Kes Necrosis semakin kronik

Necrosis berlaku kerana oksigen dan bekalan darah tidak sampai ke sel. Saraf boleh tersumbat sehingga mengakibatkan Inschemia seterusnya membawa kepada Necrosis.

Faktor Penyebab?

  • Makan makanan tinggi kolestrol
  • Pemakanan tidak seimbang
  • Kurang aktiviti kardiovaskular
  • Pencemaran mengakibatkan radikal bebas

Mahu tidak mahu, kita perlu reverse semua faktor ini kepada gaya hidup yang lebih sihat.

Perkara ni berlaku secara tak sedar, kita memang terdedah dengan oxidative stress ni semua. Sewajarnyalah terpaksa kita beri perlindungan terbaik kepada sel badan kita.

Kajian Klinikal Peranan Resveratrol Dalam Pencegahan dan Terapi Kanser

Ada kajian yang dibuat oleh University of Texas  berkenaan bagaimana resveratrol mempunyai potensi yang besar dalam pencegahan dan terapi pelbagai tumor. Resveratrol mempunyai kesan antiproliferative melalui induksi apoptosis dalam pelbagai kanser seperti leukemia, payudara, prostat, kolon, pankreas, dan kepala dan karsinoma.

Dalam kajian in vivo jelas menunjukkan bahawa resveratrol adalah selamat dan boleh digunakan untuk pencegahan dan terapi kanser. Keupayaan Resveratrol untuk radiosensitize dan chemosensitize membuka peluang yang lebih. Ini disebabkan oleh struktur resveratrol adalah mudah dan kehadiran kumpulan hidroksil boleh dikaitkan dengan aktiviti biologi menyediakan peluang tambahan untuk kajian hubungan struktur-aktiviti untuk meningkatkan biopotency dan bioavailabiliti.

Akhir sekali, resveratrol mempunyai potensi untuk merawat penyakit-penyakit lain daripada kanser dan penyakit kardiovaskular, iaitu memanjangkan jangka hayat.

Vivix Bantu Proses Apoptosis, Cegah Necrosis

Jadi, kita mesti faham apabila 1 sel mati kerana desakan luar habis kawan-kawan sel lain pun kena tempias sebab ia mengeluarkan cecair berasid. Maka berjemaah sel merosak ibarat Hidup Segan Mati Tak Mau.

Bila sel-sel mengalami kerosakan DNA tetapi gagal untuk menjalani apoptosis, sel inilah yang akan membiak menjadi sel kanser.

Sebab itu akan timbul pelbagai penyakit kronik dan kanser. Jadi adakah solusi terbaik untuk Reverse Necrosis super jahat lagi menjahatkan ini?

Diagram schematik bagaimana resveratrol membantu sel dengan proses apoptosis

Diagram schematik bagaimana resveratrol membantu sel dengan proses apoptosis

Mudah sahaja sel ni, ia cuma mahukan nutrisi atau makanan untuk sihatkan dia, meremajakan dia balik.

Banyak sangat kajian berkenaan Resveratrol untuk memperbaiki kerosakan sel apatah lagi mencegah. Dengan kebaikan resveratrol inilah Shaklee mencipta Vivix, hasil kolaborasi dengan Dr Sinclair (seorang saintis penemu resveratrol).

Resepi terbaik Vivix ialah formulasi gabungan Resveratrol dan Polifenol yang sudah dipatentkan.

4 mekanisma utama dalam Vivix ialah

  • Melindungi dan membaiki kerosakan DNA yang dialami oleh setiap sel setiap hari.
  • Mengurangkan tekanan oksidatif akibat tindak balas tekanan biologi
  • Meningkatkan pengeluaran tenaga di peringkat selular dengan meningkatkan bilangan mitokondria (pengeluaran tenaga pusat setiap sel) dalam sel-sel.
  • Mengaktifkan pengawal selia genetik dan melambatkan pembentukan produk akhir glycation maju (AGE) protein. Protein AGE berlebihan menyebabkan kerosakan selular dan sering dikaitkan dengan rintangan insulin dan diabetes.

Vivix ialah nutrisi antioksidan berkuasa yang mampu menyihatkan sel sehingga ke peringkat DNA. Apabila DNA sel yang rosak, ia biasanya akan mengesan kerosakan dan cuba untuk memperbaikinya. Jika kerosakan tidak boleh diperbaiki, sel biasanya akan menghantar diri sendiri ke fasa apoptosis.

Dengan kata lain Vivix membantu membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul. Ini akan menyebabkan sel-sel kanser yang rosak ini ‘membunuh diri’ melalui proses apoptosis.

Apabila semakin lama menggunakan Vivix, sel-sel kanser akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang. Anda boleh teruskan dengan Vivix walaupun anda sudah bebas kanser kerana khasiat Vivix sangatlah banyak.

Sekarang kita sudah faham apa beza apoptosis dan necrosis. Jadi yang mana pilihan kita? Mahu sel kita apoptosis atau necrosis? Pilihan kita menentukan.

Sekiranya anda mencari hidup yang sihat dan berpanjangan, Shaklee telah membuktikan bahawa produk kami boleh memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga, muda pada tahap selular. Pilihan di tangan anda, saya telah pun memilih yang terbaik dan saya yakin anda juga akan memilih yang terbaik.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan suplemen Shaklee bolehlah hubungi saya

Raihanah  SID 864679

No tel: 0122195919

Your trusted Shaklee Independent Distributor

Coach Detox Anda

Shaklee Gombak

20 thoughts on “Vivix Bantu Proses Apoptosis, Cegah Necrosis

    1. Raihanah Ahmad Post author

      betul kak, suplemen wajib juga skrg ni

      Reply
  1. Julia Johari

    Perkongsian yang baik mengenai kesihatan…kadang2 bila dah sakit baru nak cari info dan rawatan…skrg masa sihat lah kena berjaga2 awal dan amal suplimen kan

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      betul julia, time sihat kita kena ambil tindakan

      Reply
  2. Makchaq

    Makchaq pernah beli vivix dulu, beli offer beli 2 sorang 1 dengan kawan…. tapi x habih pun minum… bukan apa dok lupa ja.. last2 expired..
    Ruoa2nya kawan yang makchaq share beli pun sama..
    Expired jugak lupa nak minum..

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      sayangnya makchaq. mak saya pun camni juga, tpi nasib baik duk dgn mak jadi kerap remind dia.

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      memang jumpa mak, skrg ramai orang susah sakit penyakit orang kaya ni.

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      thanks husna. bacalah, cuma doakan kak anah naik master this year ye darling

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge