Call nowWhatsapp

Tag Archives: kebaikan vivix shaklee

4 Faedah Kesihatan Polifenol yang Menakjubkan

Dalam dekad yang lalu, terdapat banyak minat terhadap potensi manfaat kesihatan polifenol, sejenis tanaman makanan kaya dengan antioksidan. Sehingga kini, terdapat lebih daripada 4,000 kajian mengenai faedah polifenol yang menunjukkan faedahnya untuk melindungi tubuh anda. 4 Faedah Kesihatan Polifenol yang Menakjubkan 1. Cleanse dan Detoks Kajian menunjukkan bahawa polifenol dapat meningkatkan fungsi hati yang normal. […]

Set Influenza Shaklee Bantu Pulih Cepat

Buah elderberry berkhasiat untuk masalah penyakit berjangkit

Sekarang musim influenza kan? Dan khabarnya semalam di Johor Bharu dah ada kematian akibat influenza. Influenza ada banyak jenis dan jenis yang paling bahaya adalah Influenza A (sehingga boleh menyerang otak dan peparu). Tadi ternampak seorang rakan FB share beliau beli jus elderberry, sebotol tu RM30++ kiranya. Kejap je habis, nasib baik beli 6 katanya. […]

Kajian Menyokong Vivix: Perlahankan Penuaan Pada Peringkat Selular

Vivix sebagai antipenuaan, bantu hidup lebih lama

Sel-sel secara berterusan boleh rosak disebabkan oleh pendedahan alam sekitar, dan perkara-perkara yang mengakibatkan pembentukan radikal bebas. Radikal bebas boleh merosakkan komponen sel seperti DNA dan mencetuskan tindak balas keradangan yang biasa yang menyumbang kepada penuaan sel. Vivix Bantu Perlahankan Penuaan Pada Peringkat Selular Untuk membantu menjaga sel-sel penting dan kuat, para saintis Shaklee mengembangkan […]

Manfaat Ellagic Acid Dalam Anggur Muscadine

anggur muscadine dan ellagic acid

Lama rasanya saya tak menulis tentang Vivix. Sebelum itu saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua pembaca Muslim. Hari ini hari ketiga Tasyrik bermakna hari terakhir kita boleh membuat ibadah korban. Tahun ini saya beraya di Kuala Lumpur sahaja. Jadi ibadah korban tentulah dibuat di masjid / surau. Alhamdulillah berjalan dengan lancar walaupun ada […]

Kebaikan Lobak Ungu Dalam Vivix

Salah satu ramuan hebat dalam Vivix adalah Lobak Ungu. Anda biasa tengok tak? Biasanya ada kat pasaraya besar seperti Tesco dan Cold Storage. Harga saya tak pasti. Tapi saya pernah minum jus purple carrot ni pada harga RM8.50 segelas. Jus Lobak Ungu Walaupun ramai di antara kita tidak biasa dengan lobak merah ungu, tetapi ia […]