Cara Penyediaan Mealshake

By | 12 May 2014

Sempena bulan promosi Mealshake Beli 6 Percuma 1 bulan ini, saya ingin kongsikan sedikit aturan pengambilan Mealshake untuk anak-anak ataupun orang dewasa.

Tahukah anda, jika anak-anak kurang selera makan:

1. Akan membantutkan perkembangan minda mereka. Kita tahu masa umur-umur bawah 7 tahun nilah otak mereka banyak berkembang. 

2. Lambat belajar, slow pickup dll

3. Anak-anak kurang aktif dan cergas berbanding kanak-kanak lain

4. Pembesaran terbantut iaitu kurang inci, kurang berat badan. Akan jadi isu kat doktor

5. Bila (1) dan (2) berlaku, boleh menyebabkan mereka keciciran di dalam kelas.

Bagaimana pula jika kurang selera makan di kalangan orang dewasa?

1. Mudah diserang penyakit, terutama orang tua

2. Badan terlalu kurus

3. Boleh menyebabkan ketidaksuburan, kurang zat menyebabkan sukar mendapat anak

4. Badan letih tidak bermaya.

Banyak lagi la. Sebab Allah ciptakan manusia ni perlukan kepada makanan, bila tak makan mesti akan efek manusia tu sendiri.

Tahukah anda lagi Mealshake sangat digemari semua orang?

1. Rasanya sedap, French Vanila yang berkualiti tinggi
2. Bau dan aroma yang wangi dan menyelerakan.
3. Menambahkan selera makan anak-anak
4. Kaya dengan pelbagai zat yang baik untuk badan
5. Membantu mengatasi masalah ekzema. 
6. Menyumbang peningkatan daya tahan melawan penyakit
Jom usha testimoni mealshake

Macamana cara pengambilan Mealshake?

Sukatan bagi orang dewasa (dan kanak-kanak 7 tahun ke atas) adalah 2 sudu besar Mealshake

Sukatan bagi kanak-kanak berusia 1 hingga 6 tahun pula adalah 1 sudu kecil Mealshake

Anda dah tahu kan, semua produk Shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi 100% dan mempunyai sijil halal.

Macamana cara penyediaannya?

Anda boleh bancuh Mealshake dengan semua minuman kegemaran anda seperti jus, air bercoklat dan susu. Tetapi pastikan anda tidak campurkan ia dengan


1. Air panas
2. Air berkarbonat atau bergas
3. Minuman berkafein seperti kopi atau teh

Sebab dengan di atas boleh merosakkan kandungan zat di dalam Mealshake. Contohnya sayur, pun tak boleh dimasak terlalu lama dengan sebab zat boleh termusnah dengan haba yang tinggi. 

Ni contoh resepi Mealshake

Bahan-bahan:
1 cawan susu segar atau rendah lemak
Beberapa biji strawberi
2 sudu mealshake (sukatan orang dewasa)
Ais secukupnya

Cara penyediaan:
1. Campurkan kesemua bahan ke dalam blender dan kisar
2. Hidangkan bersama ais secukupnya

Terliur dah saya masa menaip ni, rasa nak buat Mealshake sekarang juga!

Berikut adalah pelbagai testimoni Mealshake kepada kanak-kanak

1. Mealshake bantu tingkatkan selera makan anak-anak. Mana yang ada anak picky eater tu wajib cuba Mealshake tau


2. Mealshake bantu masalah asthma, HFMD dan masalah berkaitan ENT

Mealshake dengan masalah asthma

Mealshake cepatkan pemulihan daripada HFMD

Mealshake dan masalah ENT


3. Mealshake bantu tingkatkan kecerdasan anak-anak



4. Mealshake bantu rawat ekzema

Mealshake dan masalah ekzema

5. Mealshake bantu masalah anak-anak cirit birit

Mealshake dan Performance Drink bantu masalah cirit birit

Bulan ini promosi Mealshake buy 6 free 1, anda boleh rebut peluang ini mendapatkannya. Register sebagai ahli pun sangat menguntungkan. 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge