Vivix Bantu Kuruskan Badan

By | 22 November 2017
Vivix Shaklee

Ada je testimoni yang sebut ambil Vivix pun dia boleh turun. Mula saya pun tak percaya, macamana Vivix yang cuma pati tumbuhan tu mampu bantu orang kuruskan badan?

Sehingga saya alami sendiri. Ceritanya begini.

Mula April 2016, saya mula dengan program Detox Shaklee. Salah satu produk dalam Set Detox adalah Vivix Shaklee. Saya cuma diberitahu Vivix ni bantu bekalkan tenaga disepanjang program detox.

Bila berjaya kuruskan badan (saya hilang sekitar 10kg), berat badan saya takla rebound. Samada maintain atau turun lagi kilogram tu, walaupun saya tak jaga makan. Sini memang pelik dah. Sebab saya ada 2 pengalaman terdahulu:

  1. Turun 25kg dengan ambil produk kuruskan badan Tri** and Kle**. Tapi bila tak jaga makan, berat badan naik berganda. Sampaila 80 kg.
  2. Kali kedua saya diet sendiri. Tak makan karbo especially nasi. Dari 85kg, dapatla turun 15kg. Jadi berat saya 60kg. Tapi bila je saya start makan nasi balik, berat badan naik sampai 85kg.

Jadi masalah besar bagi kebanyakan yang nak kurus adalah berat rebound. Mudah sangat naik semula berat badan.

Berbalik kepada Vivix Shaklee tadi, saya pelik walaupun makan banyak, berat saya tak naik. Statik atau turun lagi. Alhamdulillah happy. Tapi kita kena tahu kenapa perkara macam ini boleh berlaku.

Sebelum tu, jemput tonton video dibawah dari Dr Oz

Peranan Resveratrol Dalam Menguruskan Badan

Salah satu kelebihan utama resveratrol ialah ia dapat memperbaiki bagaimana badan anda mengendalikan apa yang anda makan, samada ia disimpan sebagai lemak atau dibakar.

Aktiviti ini dikenali sebagai sensitiviti insulin atau insulin resistance. Kebanyakan kita faham insulin resistance adalah salah satu masalah diabetes, tapi ia juga masalah bagi orang gemuk,

Ada kajian menunjukkan resveratrol membantu menguruskan badan dari segi:

1. Resveratrol bertindak sebagai adiponektik yang dihasilkan oleh sel lemak dengan meningkatkan kepekaan insulin

a. Adinoponektin dan Obesiti

Adiponektin adalah hormon protein yang mengendalikan beberapa proses metabolik, termasuk peraturan glukosa dan pengoksidaan asid lemak. Adiponectin disembur dari tisu adipose (dan juga dari plasenta kehamilan) ke dalam aliran darah dan sangat banyak di plasma darah berbanding kebanyakan hormon.

Orang yang berlebihan berat badan mempunyai paras adiponektin yang lebih rendah berbanding orang lain. individu berat badan biasa. Apabila berat badan kita normal atau kembali normal, menunjukkan peningkatan tahap adiponektin.

Secara keseluruhannya, berat badan yang hilang melalui diet, senaman, ubat-ubatan dan pembedahan akan meningkatkan tahap adiponektin dalam darah.

Tahap adiponektin yang rendah lebih tinggi dikaitkan dengan jumlah lemak visceral daripada lemak subcutoneus.

Perkembangan lemak subkutaneus adalah proses yang aktif di peringkat awal, remaja dan kehamilan. Pada usia pertengahan dan warga tua, lebih banyak pemakanan tidak menjadikannya tenaga, sebaliknya pengumpulan lemak. Ini la penyebab kegemukan.

Faktor gaya hidup seperti makan berlebihan dan tidak aktif fizikal pada usia muda dan pertengahan kelihatan meningkatkan risiko obesiti.

Disfungsi sel adiposa adalah lebih biasa dalam tisu lemak visceral daripada tisu lemak subkutaneus. Disfungsi sedemikian boleh menyebabkan ketidakseimbangan dalam pengeluaran adipokin yang membawa kepada pengeluaran terlalu banyak adipokin yang menyerang dan di bawah pengeluaran adipokin pertahanan seperti adiponektin

b. Adinopektin dan sensitiviti insulin

Insulin adalah satu-satunya hormon yang memberitahu tubuh anda sama ada menyimpan atau membakar lemak dan ia pastinya bukan sesuatu yang anda mahu secara berlebihan.

Resveratrol meningkatkan kepekaan insulin, yang boleh menangkis penyakit kencing manis (bersamaan dengan diet yang rendah dalam gula dan karbohidrat) dan membantu anda mencapai matlamat penurunan berat badan.

Kaitan adinopektin dan insulin resistance

Kaitan adinopektin dan insulin resistance

2. Menghalang sel lemak tidak matang daripada aktif dan mencegah sel lemak sediada daripada berkembang

Resveratrol dapat membantu menguruskan badan dengan cara menghalang kematangan sel lemak. Bagaimana? Tahukah anda mengapa setiap kali anda kurus, berat badan anda boleh kembali naik dengan cepat? Ini dinamakan sebagai rebound.

Hasil penemuan saintis mendapati kita terus mencipta sel lemak baru untuk menggantikan sel yang merosot.

Para saintis mendapati sel lemak orang obes mati pada kadar yang lebih cepat dan dicipta pada kadar yang sama cepat. Maknanya double berbanding orang kurus. Para saintis mengatakan penemuan kajian ini dapat memberikan sasaran baru untuk rawatan obesiti.

Maknanya jika hendak kurus, lebih elok kawal pembentukan sel baru dan ini dapat mengubati obesiti dengan lebih berkesan.

Rujuk: https://www.medicalnewstoday.com/articles/106343.php?sr

3. Resveratrol meningkatkan keupayaan otot menyerap glukosa daripada makanan.

Resveratrol dapat membantu meningkatkan keupayaan otat menyerap glukosa. Ini bermakna lebih banyak kalori masuk ke dalam otot dan sedikit masuk ke sel lemak.

Dalam satu kajian pada 2011, pengambilan suplemen mengandungi resveratrol-polifenol didapati positif untuk mempengaruhi laluan metabolisme glukosa dalam hati dan otot. Ini seterusnya meningkatkan kawalan glukosa bagi mengekang sindrom metabolik.

4. Resveratrol menghalang pengeluaran sel lemak matang dan menghalang penyimpanan lemak – sekurang-kurangnya di peringkat selular.

Dalam kajian yang dibentangkan pada persidangan Persatuan Endokrin menunjukkan bahawa resveratrol menghalang pengeluaran sel lemak matang dan menghalang penyimpanan lemak.

Kajian turut mendapati jika diberi makan diet tinggi lemak dengan resveratrol beratnya hampir sama dengan mereka yang menjalani diet bukan lemak tinggi tanpa tambahan resveratrol.

5. Resveratrol Umpama Bersenam

Satu kajian yang diterbitkan dalam FASEB Journal, menunjukkan resveratrol boleh menghalang kesan negatif gaya hidup yang tidak aktif. Kajian ini mensimulasikan keupayaan spaceflight memberi satu kumpulan resveratrol dan placebo.

Kajian mendapati kumpulan resveratrol tidak mengalami masalah insulin resistance (masalah insulin resistance menyebabkan ketidakseimbangan hormon yang dikaitkan dengan lemak perut), kehilangan ketumpatan mineral tulang.

Selain memberikan manfaat kepada angkasawan (angkasawan kan tak aktif), resveratrol boleh menghalang akibat daripada kelakuan sedentary semasa tempoh tidak aktif, sama ada dari penyakit, jadual perubahan, kecederaan atau perjalanan.

Justeru, resveratrol boleh berfungsi untuk anda berdua di dalam dan luar gym dengan menghalang penurunan dalam kesihatan metabolik (dan tisu seperti otot dan tulang) apabila tahap aktiviti anda berkurangan. Kepekatan ketahanan tulangnya juga terbaik untuk wanita berisiko untuk osteoporosis.

Shaklee dan Vivix Selamat Untuk Program Menguruskan Badan

Vivix atau resveratrol bukan satu-satunya untuk program kuruskan badan. Semasa menguruskan badan, kita perlu pastikan nutrisi kita lengkap, jadi tidak ada fungsi dalam badan kita yang akan terjejas disebabkan diet kita.

Antara produk atau nutrisi penting diambil semasa program menguruskan badan adalah:

  1. Vivix: untuk khasiat resveratrol polifenol sebagaimana ditulis di atas
  2. Omega Guard: Meningkatkan metabolisme, mengurangkan kecederaan otot dan mempercepatkan tempoh pemulihan
  3. Cinch Shake: untuk khasiat leucine dan valine (sejenis asid amino) diperlukan untuk menambah kekuatan dan daya tahan, mengurangkan kesakitan otot, menjaga otot dan membantu membakar lemak, badan tak gelebeh.
  4. Ostematrix: untuk khasiat vitamin D diperlukan untuk meningkatkan kekuatan dan daya tahan.
  5. Vitalea: multivitamin perlu untuk melengkapkan nutrisi harian.

Testimoni Vivix Bantu Kuruskan Badan

Banyak sebenarnya testimoni yang dikongsikan daripada warga pengguna Shaklee. Jom layan.

Testimoni Vivix bantu kuruskan badan

Testimoni Vivix bantu kuruskan badan

Vivix bantu kuruskan badan

Vivix bantu kuruskan badan

Berminat untuk dapatkan Vivix dari Shaklee? Ayuh hubungi saya sekarang!

Sekiranya anda mencari hidup yang sihat dan berpanjangan, Shaklee telah membuktikan bahawa produk kami boleh memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga, muda pada tahap selular. Pilihan di tangan anda, saya telah pun memilih yang terbaik dan saya yakin anda juga akan memilih yang terbaik. Jadi inilah kenapa #WhyIShaklee

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Raihanah  SID 864679
No tel: 0122195919
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Coach Detox Anda
Shaklee Gombak

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at vitamin-cerdik.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

Penafian: Laman web ini tidak bertujuan untuk menggantikan nasihat profesional, diagnosis, atau rawatan oleh pakar perubatan berlesen. Jika anda memerlukan sebarang nasihat berkaitan perubatan, hubungi doktor anda dengan segera. Maklumat di vitamin-cerdik.com.com adalah semata-mata bersifat rujukan umum. Jangan mengabaikan nasihat perubatan atau kelewatan rawatan akibat daripada mengakses maklumat di laman web ini.

21 thoughts on “Vivix Bantu Kuruskan Badan

  1. Mummydearie

    Memang betul tu Raihanah. Selalunya bila berdiet, lepas kurus aje lupa diet. Naik balik kg yang kita dok bersusah-payah turunkan. Tapi dengan Vivix ni memang kg tu tak naik balik ke? Ini memang berita bagus nih…

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      kena tahu cara pemakanan yang betul. tapi mmg takde la naik bekilo2 sampainya

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge