Vitamin E Penyebab Kanser?

By | 2 June 2014

Macam-macam penyakit sekarang ni, sampai kita sendiri tak tahu bagaimana boleh dapat penyakit sekian sekian. Baru-baru ini saya ada terserempak dengan kawan lama, rasanya adalah sepuluh tahun tak jumpa. Jumpa pula di HKL. Katanya baru nak discaj anaknya. Anaknya sakit leukimia, baru 2 tahun lebih.

Saya memang selalu ulang alik ke HKL, memang selalu nampak anak-anak kecil keluar masuk, premature pun ada. Atas pelbagai masalah kesihatan. Penyakit tak kenal usia sekarang ni.

Ok alang-alang sembang pasal sakit kronik ni, saya nak tunjuk artikel di bawah ni. 

Vitamin E Penyebab Kanser?


Vitamin E penyebab kanser? Betulkah?

Cuba baca dengan teliti artikel tu, katanya “boleh” bukannya “confirm” menyebabkan kanser. Kalau beli suplemen tak ikut guideline memang boleh terdedah kepada risiko itu. Apa guideline pilih suplemen vitamin E? Ini disebut sendiri oleh Dr Bruce Miller D.D.S, C.N.S. dalam artikelnya “Discover the Difference”

Cara pilih vitamin E yang selamat

1. Pilih vitamin E daripada sumber semulajadi. Pada botol suplemen anda, baca label. Suplemen vitamin E semulajadi adalah berlabel huruf d kecil (d-alfa tocoferol). Manakala sintetik berlabel huruf “l” atau “dl” yang menunjukkan ia tiruan atau sintetik.

2. Baca label lagi. Cari tulisan “mixed tocoferol”

3. Pilih vitamin E yang disertakan selenium sebagai sebahagian kandungannya.

Ha.. tu dia. Tu Dr Bruce Miller sendiri cakap. Bukan saya saja cakap pandai-pandai. Nak tahu kenapa Vita E Shaklee selamat dan sentiasa menjadi pilihan saya?

1. Vita E Shaklee adalah bersumber semulajadi.

2. Vita E Shaklee mengandungi d-alpha tocopherol concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate

3. Vita E Shaklee mengandungi selenium supaya penyerapan vitamin E ke dalam badan lancar sekali. Tanpa selenium makanlah seratus botol Vitamin E tak dapat serap jugak.

Ok dah terjawab soalan anda berkenaan keselamatan produk Vita E Shaklee.. terima kasih sebab sangat mengambil berat. 

Vita E Shaklee

Tahu tak apa fungsi Vitamin E?

1. Anti penuaan
2. Memperbaiki peredaran darah
3. Sangat baik bagi seseorang yang dalam rawatan premenstrul syndrome dan pesakit fibrocystic payudara
4. Mampu melindungi paru-paru daripada pencemaran udara
5. Memelihara pembekuan darah yang normal, penyembuhan luka, mengurangkan parut
6. Mengurangkan tekanan darah, membantu mencegah penyakit katarak
7. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot, menguatkan dinding kapilari
8. Menggalakkan kulit dan rambut sihat
9. Mencegah kanser
10. Merendahkan kadar kolestrol
11. Meningkatkan pengeluaran air mani
12. Membantu dalam perhubungan suami isteri

Ada testimoni tak? Mestilah ada… jom layannn

1. Kulit lebih flawless gitu

Kulit Lebih flawless, tiada lagi parut jerawat

2. Rawati luka akibat melecur / terbakar dengan Vita E. Alhamdulillah…

Vita E bantu rawati kulit melecur / terbakar


Jika anda ada masalah kulit, hubungilah saya, saya akan bantu anda sekeluarga lebih sihat.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge