Tua dan Sihat atau Tua dan Sakit

By | 13 January 2017

Sebelum saya teruskan dengan posting ini, saya ingin anda tonton video di bawah. Hadapi usia tua dengan sihat atau usia tua tapi sakit? Apa pilihan anda.

Hadapi Usia Tua Dengan Sihat

Saya teringat dulu saya tonton Nasi Lemak Kopi O dalam ruangan doktor jemputan. Yang datang adalah Dr. Malinda. Disebabkan saya kenal Dr Malinda dan tahu kepakarannya, jadi saya berminat untuk dengar. Dia pakar dalam perubatan estetik (berkaitan kecantikan).

Katanya, kita memang tidak boleh elak tua. Semua orang akan bertambah tua. Itu memang normal. Tetapi, kita boleh hadapi TUA dengan sihat dan melambatkan penuaan! Yang ini tak ramai orang yang ambil berat. Dan ramai orang yang tidak tahu macam mana.

Bagaimana hendak tua dengan sihat? Bagaimana hendak melambatkan penuaan?

Bagaimana Tua Dengan Sihat?

Apa yang anda perlukan adalah super antioksidan. Makanan yang kaya dengan antioksidan, organik dan makanan semulajadi akan membantu anda untuk lambat tua. Umur boleh menjadi semakin tua. Tahun ini saya 38 tahun, tahun depan 39. Saya tidak boleh buat tahun depan saya 20. Ini disebut sebagai umur kronologi.

Tapi secara biologi, saya boleh jadi berumur 38, tapi secara biologi saya berumur 25. Sebab:

  • Badan masih rasa bertenaga.
  • Minda masih rasa aktif.
  • Kaki masih rasa kuat.
  • Muka tak nampak kedut.
  • Dan yang paling penting, badan kita rasa masih sihat!

Kalau jumpe kawan-kawan lama, ramai yang nanti terkejut. Wahhh u nampak muda lah, u nampak lain.. wrinkles pun takde.. nampak glowing! U makan ape??

Apa agaknya rahsia dia? Jawapannya amalkan makanan yang kaya dengan antioksidan.

Kita boleh nampak, ade orang yang tua dengan banyak penyakit. Tapi ada orang yang tua dengan bebas penyakit. Sangat sihat dan masih boleh buat kerja-kerja. Kita boleh pilih untuk jaga sel-sel badan kita supaya tidak cepat rosak dan tidak cepat tua!

Saya selalu blogwalking. Saya baca cerita-cerita bloggers ini. Ramai yang tulis dalam blog mereka atau orang tersayang sedang sakit. Selalu kena jumpa doktor, selalu kena ambil ubat. Dan mereka ini kebanyakannya berumur 40an ke atas. Ada ke bloggers yang saya maksudnya sedang baca tulisan saya ni? Ya, anda. Anda perlukan super antioksidan, untuk membantu anda tua dengan sihat.

Walaupun pada saat ini anda sedang sakit, tidak mustahil anda juga mampu kembali sihat.

Dulu masalah jantung sampai jadi masalah buah pinggang. Tentu terjejas ibadah. Lepas ambil vivix, terus badan ringan, bertenaga dan penyakit pun berkurangan

Dulu masalah jantung sampai jadi masalah buah pinggang. Tentu terjejas ibadah. Lepas ambil vivix, terus badan ringan, bertenaga dan penyakit pun berkurangan

Vivix Sebagai Super antioxidant Vivix Membantu Memperbaiki DNA

Vivix sebagai pati tulen, diperbuat daripada 4 ramuan utama mampu memperbaiki sel ke tahap selular (DNA). Boleh bayangkan Vivix membaikpulih sel sehingga ke DNA. Daripada sel yang sihat, maka terbentuklah segala organ yang sihat termasuklah jantung, kulit, tulang, otak, peparu, ginjal dan lain-lain.

Satu sistem tubuh akan diperbaiki! Nanti muda itu akan terserlah dengan sendirinya. Dan muda bukan kita hendak sangat muda, tapi kita hendak sihat. Itulah misi utamanya.

Sihat supaya pada umur 40, 50, 60 kita masih mampu bergembira dengan cucu, cicit kalau ada rezeki, tengok cucu kita kahwin. Paling penting kita mampu beribadah dengan sempurna. Tak perlu tergesa-gesa solat sebab tak boleh tahan kencing, kita boleh solat berdiri, kita boleh kerjakan umrah setiap tahun. Ini semua nikmat.

Bila kita masih muda, kita sibuk dengan kerja. Bila tua, tetap tidak mampu beribadah dengan baik sebab tidak sihat. tidakkah ini merugikan? Ayuh, hadapi usia tua dengan Vivix!

Pada usia 71 tahun, Hjh Wan Zainab masih mampu mengerjakan umrah setiap tahun bersama menantu dan anak beliau

Pada usia 71 tahun, Hjh Wan Zainab masih mampu mengerjakan umrah setiap tahun bersama menantu dan anak beliau

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan suplemen Shaklee bolehlah hubungi saya

Raihanah  SID 864679

No tel: 0122195919

Your trusted Shaklee Independent Distributor

Coach Detox Anda

Shaklee Gombak

30 thoughts on “Tua dan Sihat atau Tua dan Sakit

  1. Perawat Islam

    Kalau untuk golongan yang berusia 30-an, adakah sesuai mengamalkan vivix, atau ada supplement yang lebih sesuai?

    Sepanjang saya terlibat dalam perubatan Islam selama 7 tahun ini, bukan sahaja mereka yang mengalami gangguan makhluk halus sahaja yang datang berjumpa dengan saya, tetapi mereka yang mengidap sakit kronik pun datang.

    Zaman sekarang ni, bukan orang tua sahaja yang sakit, golongan muda pun dah sakit. Yang tua bertambahlah lagi.
    Perawat Islam recently posted…[Video] Ayat Pendinding SihirMy Profile

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      salam cik. bagi yang muda pun boleh ambil vivix. cik kat mana ya? kalau ada pesakit kronik cik boleh cadangkan vivix. kalau cik sendiri ahli shaklee lagi bagus supaya cik tahu manfaat setiap produk dan boleh cadangkan pd mereka.

      dan saya memang tahu ada juga pesakit kronik pergi ke perubatan islam. saya nasihatkan apa yang saya tahu sahaja. selebihnya keputusan pesakit jua. cik boleh hubungi saya untuk shaklee. kalau nak jumpa pun boleh

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      itu tepat sekali, tunggu umur 40an memang akan ada nanti. OMG, where’s my collagen?

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      betul tu cik. bila dah sakit, kos rawatan meningkat

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      thats the isu. sekarang ni average mmg panjang umur. tapi kita nak sihatlah

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      bila dah tua, nikmat sihat tu sukar nak peroleh. tapi inilah azam saya

      Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      susah juga nak buat tu kalau depend pada makanan

      Reply
  2. delarocha

    mencegah lebih baik dari mengubati… ketika masih muda ni lah kena mula jaga kesihatan terutama sekali bab makan.

    Reply
    1. Raihanah Ahmad Post author

      nak tua dan sihat kena jaga betul2 kesihatan kita lebih2 lagi masa muda

      Reply

Leave a Reply to Hairul Hissam Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge