Soalan Popular Tentang ESP

By | 14 October 2014

1. Apa itu Energizing Soy Protein atau ESP?

ESP adalah protein soya berkualiti tinggi, diperbuat daripada soya non-GMO yang dipantau oleh Identity Preservation Program (IPP) dari masa penanaman sehingga ke saat pemprosesannya.. Ia didatangkan dalam bentuk satu canister (balang) dan berbentuk serbuk. Biasanya ESP dibancuh dengan apa saja minuman kegemaran seperti vico, Horlicks, susu, jus atau buah yang dikisar bersama ESP. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau air suam untuk memelihara khasiat protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

2. Mana yang lebih bagus untuk susu ibu antara ESP dengan Alfalfa?

Memandangkan ESP mengandungi khasiat protein lengkap, protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan terpenting dalam susu ibu. Alfalfa turut mengandungi protein tetapi dalam kuantiti yang kecil berbanding ESP. Sebenarnya kedua-duanya bagus untuk ibu namun kesannya adalah berbeza. Alfalfa merupakan penggalak pengeluaran susu ibu. Ia memang digunakan oleh orang-orang dulu kala sebagai herba penggalak susu. ESP pula untuk menjadikan susu lebih berkualiti (mengandungi khasiat dan zat yang baik untuk bayi) dan lebih pekat (bayi cepat kenyang).
Jika anda ada bajet tertentu, memang nampak Alfalfa lebih murah harganya berbanding ESP. Paling penting sekali dalam bab penyusuan ibu adalah demand and supply. Jadi kalau anda boleh pastikan kekerapan penyusuan dalam 3-4 jam pun dah memadai.

3. Berapa harga satu canister ESP?

Harga runcit sebalang ESP adalah RM150. Jika jadi member Shaklee anda boleh dapat 20% harga lebih murah daripada RM150 tu. Dan lagi, jika ada promosi yang Shaklee selalu adakan setiap bulan anda boleh dapat potongan sehingga 30% setiap balang berbanding harga runcit tu. Memang untung sangat.

4. Berapa lama boleh tahan/digunakan untuk satu canister ESP?
Bergantung kepada orang dan penggunaan. Cadangan pengambilan ESP adalah 3 sudu besar maksima sehari. Kalau sebalang tu kiranya boleh tahan 2 bulan jika seorang makan.

5. Siapa yang tidak boleh mengambil ESP?

ESP tidak sesuai buat individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein.

ESP memang sesuai untuk semua seperti berikut:

a) Ibu-ibu yang sibuk – ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan cergas
b) Orang yang ingin menguruskan badan – ESP membantu memberikan rasa kenyang lebih lama, tiada lagi sarapan berat.
c) Ibu yang menyusukan anak – membantu membanyakkan dan mengekalkan permintaan susu disambing menambah kualiti susu ibu
d) Ibu hamil – membantu tumbesaran bayi dalam kandungan
e) Pesakit kencing manis – mempunyai indeks glisemik rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa
f) Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka – membantu mennghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus mulus, gebu dan berseri

Panjang list ni, ESP turut boleh diambil oleh lelaki, wanita, tua, muda, selepas pembedahan, kesuburan, ibu berpantang, pendek kata semua boleh ambil untuk sihat dan kekal sihat.

6. Apa rasa ESP sebenarnya?

ESP berperasa mild soya. Ianya wangi dan tak rasa memualkan. Saya pun jenis tak suka juga pada soya, tapi soya ESP ni saya boleh ambil. Banyak resepi yang anda boleh cuba.

14 cara nikmati ESP

Smoothies ESP Strawberry

7. Jika saya ingin order hari ini, bila saya boleh terima?

Biasanya penghantaran mengambil masa 1-3 hari bekerja bergantung kepada kawasan anda.

 

8. Adakah masih perlu ESP jika saya sudah ambil Alfalfa?

Boleh je, sebab kedua-duanya mempunyai fungsi berlainan. Alfalfa sebagai milk booster, ESP pula untuk menambah kualiti susu ibu dan mengenyangkan.

 

9. Apakah kebaikan dan kelebihan lain ESP ini?

a) Membantu pembentukan sel-sel baru
b) Terbaik untuk proses pemulihan selepas pembedahan
c) Terbaik untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut
d) Memberi rasa kenyang bagi individu yang mengurangkan berat badan

Soalan Popular tentang ESP

Kebaikan ESP

ESP Merupakan Sumber Protein Terlengkap dan Berkualiti

25% daripada tubuh manusia terbina daripada protein. Contohnya kuku, kulit dan otot-otot asalnya daripada protein. Masa belajar biologi di tingkatan 4 dan 5 dulu saya tahu ringkasan struktur dalam badan manusia seperti berikut:

SEL –> TISU –> ORGAN –> SISTEM

Asas struktur badan kita daripada SEL. Kemudian kumpulan sel ini membentuk tisu-tisu. Daripada tisu-tisu ini membentuk organ-organ berbeza. Akhir sekali organ-organ ini membentuk system. Ada system pencernaan, system pembiakan dan lain-lain. Sebab itu badan kita sangat memerlukan protein.

Sebab protein adalah makanan utama sel tubuh manusia. Sel yang sihat akan menghasilkan tubuh badan yang sihat dan cergas.

Ramai yang telah merasakan kebaikan dan bagusnya ESP selepas mengambil secara konsisten selama 3 hingga 4 minggu.

Ada yang kata kulit makin licin, kulit makin lembut, parut jerawat pudar, rambut kurang gugur, susu makin banyak, bayi makin sihat, kulit bayi gebu dan mulus dan macam-macam lagi!

Kajian 3 tahun tentang ESP

10. Bagaimana saya hendak order ESP ini?

Anda boleh hubungi saya dan saya akan uruskan pesanan anda.

 

Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam

  1. Selamat
  2. Semulajadi
  3. Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran

Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Gombak, Kuala Lumpur dan Subang Jaya (USJ). Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Cara Order ESP

Harga runci ESP RM150. Tapi jika anda nak nilai terbaik, ada caranya. Hubungi saya, saya bagitahu rahsianya.

Jika anda juga mendapatkannya, anda boleh hubungi saya:
SMS / Watsapp :0122195919

SID: 864679

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge