Call nowWhatsapp

Sembuh Gastrik dan Migrain Yang Ditanggung Selama 14 Tahun

Sembuh Gastrik dan Migrain Yang Ditanggung Selama 14 Tahun

GASTRIK DARI KECIL sampai MIGRAIN, Bergantung 14 Tahun dengan PAIN KILLER, Alhamdulillah SEMBUH akhirnya!

Di bawah adalah testimoni Puan Faizah yang menderita gastrik sejak kecil dan bergantung dengan pil penahan sakit selama 14 tahun.

Ikuti kisah Puan Faizah:

Pulih gastrik selepas menderit selama 14 tahun
Pulih gastrik selepas menderit selama 14 tahun

Assalamualaikum. Masa kecik-kecik dulu saya selalu kena gastrik. Sakit gastrik ni Allah je yang tahu, lesu longlai, tak boleh lambat makan angin, sakit perut silap hari bulan migrain.

Akibat tidak tahu penyelesaian tak tahu kesan, maka ubat tahan sakit jadi makanan saya setiap kali sakit. Memang lega tapi masalah yang sama berulang sampai la tahap saya jadi migrain start dari tingkatan 3. Bermula tahun 1997 sampai tahun 2011, bila sakit je saya makan pil tahan sakit setiap kali migrain dan gastrik dan akibatnya saya makan pil tahan sakit terlalu kerap macam-macam hal pulak jadi kat saya… huhuhu terus terang saya cakap pil tahan sakit tak bagus untuk badan.

Akhirnya tahun 2012 saya masuk wad di KPJ Ampang Putri sebab gastrik dan doktor buat scope, tak pasal-pasal je kan tapi alhamdulillah takde ulser. Cuma saya dinasihatkan kena makan, elakkan makanan asam, minuman berkafein dan elakkan makan-makanan yang pedas. Dan saya terpaksa buat rawatan susulan ke KPJ Ampang Puteri setiap bulan, haiyoo tak terdayo nak membayonya. Ada medical card pun lama-lama senget jugak saya, tak termampu jugak saya.

Akhirnya saya buat keputusan untuk minum ESP pada tahun 2014 bermula selepas saya bersalin, saya minum ESP masa saya berpantang. Masa saya berpantang memang saya cepat lapar dan saya sangat takut kalau kena gastrik dan migrain time tu. Mau meroyan dibuatnya, jadi saya minum ESP setiap hari.

Memang saya rasa perubahannya, saya rasa lebih kenyang, perut saya lebih selesa. Saya perasan dalam tempoh 1 bulan itu saya dah tak kena gastrik. Alhamdulillah.

Bagaimana ESP Membantu Masalah Gastrik

1. Mengurangkan keasidan perut

Sifat kacang soya sendiri adalah alkali. Berlawan dengan sifat asid perut. ESP dengan sifat alkali bercampur asid perut akan kurangkan hakisan pada dinding perut. Jadi bila anda makan ESP Shaklee, kesan gastrik akan dikurangkan dengan meneutralkannya.

ESP Soya protein membantu meneutralkan keasidan perut
ESP Soya protein membantu meneutralkan keasidan perut

2. Membina dan memulihkan dinding perut

ESP adalah sumber protein semulajadi yang membantu membina dan memperbaiki sel. ESP Shaklee membina semula sel-sel di lapisan mukosa perut yang rosak dan menipis akibat makanan berasid yang kita makan. Justeru ini mempercepatkan penyembuhan perut.

ESP Shaklee membantu membina dan memperbaiki sel dalam perut
ESP Shaklee membantu membina dan memperbaiki sel dalam perut

3. Memberikan rasa kenyang lebih lama

ESP Shaklee dengan indeks glisemik rendah memberikan rasa kenyang lebih lama kepada penggunanya. Ini sekaligus dapat mengurangkan kepedihan atau kesakitan akibat perut kosong atau lapar.

Kenyang lebih lama dengan ESP Shaklee
Kenyang lebih lama dengan ESP Shaklee

Suplemen Untuk Masalah Gastrik

Selain ESP, kami juga mencadangkan beberapa produk lain untuk diambil bersama-sama ESP sebagai membantu merawati masalah gastrik. Antaranya:

Set Gastrik Shaklee
Set Gastrik Shaklee

1. Ostematrix

Ostematrix adalah sumber kalsium yang turut di lengkapi dengan magnesium dan vitamin D. Ostematrix bersifat alkali elok di ambil untuk meredakan kesakitan saraf dibahagian perut. Ia juga memperbaiki hiperaktiviti perut dengan itu mengurangkan masalah gastrik.

2. Peppermint Ginger Plus

Mengandungi 4 ramuan herba utama seperti halia, pudina, biji adas dan cekur manis yang amat membantu dalam masalah pencernaan, ketidakhadaman, pedih ulu hati, kembung perut, angin serta membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

3. BComplex

Penghidap gastrik selalu bergantung pada ubat tahan sakit untuk redakan kesakitan. BComplex melegakan stress dan secara tidak langsung melegakan kesakitan.

ESP OFFER bulan ni sahaja
>> BUY 2 GET 5% DISCOUNT
>> BUY 6 GET 7

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua. Dapatkan suplemen Shaklee daripada saya melalui maklumat berikut.

Raihanah SID 864679

No tel: 0122195919

Your trusted Shaklee Independent Distributor

Shaklee Gombak

45 thoughts on “Sembuh Gastrik dan Migrain Yang Ditanggung Selama 14 Tahun

  1. Fityah says:

    Sakit kepala migrain adalah sukar untuk dirawati secara saintifik kerana mereka berhubung dengan sakit, yang subjektif, dan berbeza dari seorang ke orang lain.

  2. Nur Adni says:

    I tahu sebahagian daripada makanan seperti coklat dan pudina boleh bertindak balas dan menghasilkan sfinkter esophageal yang boleh mengakibatkan gastrik. Lain-lain makanan yang berminyak atau berlemak tinggi juga boleh mencetus gastrik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge