Mahu pudarkan stretch mark?

By | 17 May 2014

Bagi ibu-ibu memang mesti ada pengalaman berdepan dengan stretch mark. 

Pernah tak anda ditegur

“Eh kenapa dengan perut you ni”
“Akak punya stretch mark tak banyak pun, tak macam kau ni.”

Aduh, berdesing telinga tak?

Tahukah anda bagaimana stretch mark berlaku?

Biasanya stretch mark ni disebabkan oleh kulit yang meregang semasa kita mengandung, ada juga stretch mark disebabkan oleh kesan perubahan badan daripada besar kepada kecil (gemuk kepada kurus). 

Bagi ibu mengandung, stretch mark biasanya berlaku dalam trimester ke-2 dan berlaku kepada 50% ibu mengandung.

Saya pernah nukilkan berkenaan stretchmark di sini.

Daripada kedua-dua tulisan, didapati bahawa ESP boleh membantu mengurangkan kesan stretch mark dan menghilangkan parut stretch mark. Bagaimana?


ESP adalah protein, jika anda kekurangan protein sekaligus akan menyebabkan anda turut mengalami kekurangan kolagen. Kolagen bersama-sama keratin menjadikan kulit anjal dan kuat dan secara tidak langsung membantu mengurangkan kedutan (stretch mark). 


Selepas umur 25 tahun, penghasilan kolagen berkurang sebanyak 1.5% setiap tahun. Kesan pengurangannya hanya akan dialami 10 tahun selepas itu. 


Pada umur 45 hingga 50 tahun badan kita akan mengalami hampir 50% kekurangan kolagen dalam tubuh, sebab itulah semakin umur meningkat semakin kekurangan kolagen dialami.

Jadi sebab itulah bagaimana ESP boleh membantu mengurangkan atau menghilangkan parut stretch mark. 


Kalau tambah kolagen Shaklee pun memang marvellous. Tapi Collagen Shaklee hanya boleh diambil selepas bersalin. Jika semasa mengandung hanya guna sebagai masker sahaja.

Anda juga perlu tahu kandungan ESP. Ia mengandungi khasiat 9 asid amino penting untuk tubuh, selain nutrisi lain seperti gambarajah di bawah:

Antara kandungan ESP dan fungsi setiapnya

Sebab itu ESP memang sangat baik untuk masalah stretch mark anda. Ia merupakan protein untuk menyihatkan tisu dan sel tubuh.

Ada testimoni tak? Ada… cer tengok di bawah:

Testimoni Stretch mark


Haa apa tunggu lagi, sampai bila nak dengar kata-kata perlian orang kan. Lagipun cantik untuk suami kan bagus tu. 🙂 

Anda boleh hubungi saya untuk khidmat perundingan yang Ohsem, customized untuk anda sahaja.


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge