Cara Pilih Protein Soya Terbaik

By | 11 October 2014
Cara pilih protein soya terbaik

Kecohla baru-baru ni mengatakan soya penyebab kanser. Tidak dinafikan jika anda salah pilih minuman soya, boleh memudaratkan kesihatan anda. Bukan soya sahaja, sama je dengan makanan lain. Cuba tengok imej di bawah, semua ni disahkan sebagai penyebab kanser. Cuba bagitau saya mana yang anda tak pernah ambil?

Cara Pilih Protein Soya Terbaik

Makanan Penyebab Kanser

Samalah saya pun memang pernah juga ambil. Dan cuba untuk ambil dalam kuantiti sedikit dan cuba masukkan makanan yang sihat. Dalam artikel terdahulu saya pernah sebut berkenaan mitos tentang soya. Anda boleh baca:

  1. Kekeliruan terhadap Soya – Selamatkah ESP?
  2. Keistimewaan ESP 
  3. Mitos Soya
  4. Bagaimana memilih soya yang selamat?
  5. 7 essential pemilihan soya

Cara Pilih Protein Soya Terbaik

Soya merupakan makanan protein paling lengkap. Walaupun ia daripada tumbuh-tumbuhan, tetapi ia lengkap dengan protein haiwan juga. Ada macam-macam soya di pasaran. Tapi bagaimana pilih soya yang selamat?

Ada 7 cara pilih soya protein terbaik:

  1. Ditanam secara organik – Sebab kalau soya biasa-biasa, boleh mengurangkan nutrisi soya dan meningkatkan kandungan nitrat di dalam soya. Bagi soya Shaklee sebagai ramuan ESP, kualiti soya dipantau oleh Identity Preservation Program (IPP).
  2. Non GMO – produk GMO dicipta untuk tahan serangga, tahan lama dan segala macam tahan lagi. Tapi bagi ESP, ia menggunakan soya Non GMO dan ini diturut dipantau oleh IPP.
  3. Mengandungi semua 9 asid amino – asid amino diperlukan untuk penghasilan hormon, antibodi, dan enzim dalam badan. Kekurangan salah satu asid amino boleh melemahkan sistem imun badan sehingga 30%.
  4. Tanpa proses pemanasan – pemprosesan pemanasan akan menyebabkan asid amino termusnah dan menghasilkan bahan karsinogen. Soya ESP dipanaskan pada suhu rendah.
  5. Bahan anti tiroid / anti growth dipisahkan – Kaedah pemanasan ESP memastikan goitrogen dipisahkan daripada soya. Bahan goitrogen ini boleh menghalang penghasilan hormon tiroid.
  6. Pemprosesan Tanpa Alkohol – Alkohol haram disisi Islam. Justeru ESP dibasuh menggunakan air.
  7. Soya mesti mengandungi kalsium tambahan – bahan kalsium boleh mengurangkan keasidan soya (penyebab osteoporosis). Kalsium ditambah ke dalam ESP.

Ha.. anda nampak kan betapa telitinya proses penghasilan ESP. Sebab itu saya mesti pilih!

Cara pilih protein soya terbaik

Faktor pemilihan protein soya

Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam

  1. Selamat
  2. Semulajadi
  3. Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran

Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Gombak, Kuala Lumpur dan Subang Jaya (USJ). Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Cara Order ESP

Harga runcit sebalang ESP adalah RM150. Tapi jika anda nak nilai terbaik, ada caranya. Hubungi saya, saya bagitahu rahsianya.
Jika anda juga mendapatkannya, anda boleh hubungi saya:
SMS / Watsapp :0122195919

SID: 864679

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge