Atasi Kulit Sunburn Dengan Berkesan Dalam Tempoh 2 Minggu!

By | 30 May 2014
Perlindungan losyen SPF dapat melindungi kulit daripada bahaya sinaran matahari

Kulit sunburn merupakan salah satu masalah kulit yang berlaku kepada ramai orang. Tak kisahlah lelaki atau wanita. Dan ia boleh jadi berlaku sementara, ada orang selalu kena, ada orang lagi kadang-kadang. Bosan dah dengan situasi begitu? Bagaimana nak atasi masalah kulit sunburn ni?

Keadaan bagi seseorang yang mengalami sunburn

Pertamaanya perlu ingat masalah kulit sunburn adalah disebabkan oleh pendedahan keterlaluan atau berlebihan kulit kepada sinaran matahari. Sinaran matahari ni mengandungi UV yang boleh menyebabkan kerosakan kepada kulit terutama penuaan.

Bahaya sinaran uv

Ada yang sedar tentang bahaya ini, tetapi mereka menggunakan krim protection sinaran UV yang mengandungi perlindungan nipis sahaja menyebabkan masih tidak mampu melindungi kulit mereka. Sinaran uv matahari ini juga boleh menyebabkan kanser kulit.

Ramai yang kena kanser kulit ni daripada Afrika Selatan dan Australia sebab di kawasan-kawasan ini menerima paling banyak radiasi UV ni. Memang la negara kita tak panas sangat tapi cuba anda ingat beberapa bulan lepas di mana suhu cuaca panas pun memang tinggi juga, di samping musim kemarau.


Selain itu, sinaran UV ni boleh merosakkan DNA, kolagen dalam badan, dan fungsi elastin kulit. Justeru, menyebabkan kulit tidak bermaya, kusam dan jeragat. 


Anda boleh refer “Bahaya Kulit Sunburn” untuk bacaan lanjut.


Sebab zaman sekarang ni sukar nak duga dah. Jadi, semua kena beringat juga. Kalau memang anda tidak dapat mengelak daripada sinaran matahari secara berterusan, jom amalkan tips di bawah:


1. Amalkan pemakaian yang sesuai seperti menggunakan topi dan baju berlengan panjang. Pakaian seperti ini boleh menghalang pancaran sinaran UV kepada anggota tubuh sekaligus mengelakkan kulit sunburn. Selain itu pakaian berlengan panjang juga untuk tutup aurat juga kan. 


Penggunaan krim pelindung matahari selalunya tidak membantu atau membantu hanya untuk sementara


2. Amalkan pemakaian yang berwarna gelap sebab boleh lindungi daripada sinaran UV.


3. Amalkan pemakaian cermin mata gelap, tu dia.. pun boleh lindungi daripada sinaran UV dan cegah katarak mata.


4. Bila berada di luar, cuba berada di tempat-tempat redup. Sekurang-kurangnya anda meminimakan sinaran uv kepada anggota tubuh.


5. Sekiranya menggunakan krim pelindung matahari (sunblock), gunakan pada tahap yang bersesuaian dan sapukan setiap jam.


6. Anda juga boleh gunakan pelindung bibir, gunalah SPF15 atau lebih. 


7. Amalkan pemakanan suplemen.

Apakah suplemen yang berkesan untuk atasi kulit sunburn?

Set kulit Shaklee


Banyaknya, perlu ambil semua ke? Tak semestinya, ia bergantung kepada diri anda sendiri. Sebab ini cuma suplemen, iaitu pemakanan tambahan yang diperlukan oleh kulit anda.


Fungsi-fungsi produk ini berlainan iaitu:


1. Vita E: Bertindak sebagai ejen perlindungan sinaran UV dan sebagai antioksidan yang kuat


2. Vita C: Sebagai antioksidan yang kuat, membantu dalam penghasilan kolagen dan memberikan kulit yang lebih sihat, cantik dan gebu


3. ESP: sebagai protein berfungsi membina sel-sel badan yang sihat menghasilkan kulit yang sihat.


4. CoQ Health: sebagai pelindung UV semulajadi dan membantu peredaran darah yang sihat


5. Shaklee Collagen Powder: menjadikan kulit lebih lembap, keanjalan kulit, kurangkan pigmentasi, jeragat dan tona tidak sekata.


6. Vivix: merawat sehingga ke tahap DNA badan.


2 minggu dah elok? Jom kita tengok testimoni pulak


Tiada lagi sunburn, dia ni guna Shaklee Collagen Powder, hanya dalam tempoh kurang 2 minggu

 

Penggunaan ESP, Vita E dan Vita C hilangkan sunburn

Ambillah langkah yang pantas untuk lindungi kulit anda, anda boleh dapatkan khidmat perundingan terbaik daripada kami, ya hanya daripada kami.

Atasi Kulit Sunburn dalam tempoh 2 minggu dengan Set Kulit Shaklee


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 

PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge