Anggur muscadine? Apa tu dan apa kaitannya dengan kesihatan kita?

By | 21 April 2014

[Info VIVIX]

Kalaulah anggur ni boleh ditanam je di belakang rumah, memang dah lama tanam. 

Kalau dapat tanam pun tak larat juga nak makan berkilo-kilo sehari untuk mendapatkan khasiat harian yang seimbang.

Jadi paling baik, pengambilan Vivix dah mampu menyelesaikan masalah ni.

Tahukah anda yang muscadine grape (saiznya BESAR) digunakan untuk menghasilkan vivix…cuba anda google..apa kualiti muscadine tu..hehe..


Ia mempunyai KROSOM yang lebih dari anggur biasa…yang mempunyai KUASA MUJARAB untuk ANTI KANSER dan ANTI OKSIDA yang cukup HEBAT…betapa HEBATNYA ALLAH mencipta SUPER anggur ini…

Boleh baca sini untuk penjelasan saintifik berkenaan benefit anggur Muscadine ni. 

Anggur muscadine ni mempunyai 6 KALI GANDA kandungan resveratrol berbanding anggur biasa…Apa pulak guna resveratrol ni ye?


Resveratrol adalah sejenis anti oksida iaitu polifenol, yang didapati pada tumbuhan, buah-buahan, bijian dan kekacang, manakala kulit anggur merah mengandungi konsentrasi yang paling tinggi. Resveratrol bertindak sebagai sistem imunisasi untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.


Kajian saintifik mendapati pengambilan RESVERATROL mampu

1. melindungi dan mengaktifkan mitokandria – Setiap sel badan mengandungi ratusan mitokandria, ia dikenali sebagai kilang menjana tenaga atau loji tenaga sel. Selain daripada menjana tenaga dan menyelaras metabolisme tubuh, mitokandria juga mengawal proses tumbesaran dan kematian sel-sel. Organ-organ kita akan terpengaruh jika mitokandria mengalami sebarang kerosakan.

2. Mengaktifkan gen anti penuaan (sirtuin 1) – Sirtuin 1 adalah gen anti penuaan yang membawa kesan terapeutik kepada penyakit-penyakit seperti gangguan metabolik, masalah neurodegeneratif, kanser serta penyakit kardiovaskular. Apabila gen Sirtuin 1 diransangkan oleh resveratrol, ia akan

a) Mengaktifkan pertumbuhan sel yang normal dan sihat; dan

b) Mematikan pertumbuhan virus, bakteria serta sel-sel abnormal seperti sel kanser

3. Melanjutkan jangka hayat – Penyelidikan oleh Dr David Sinclair dan ahli sains Itali memaklumkan bahawa Resveratrol mempunyai kesan melanjutkan jangka hayat.

4. Meningkatkan daya ketahanan – Dengan resveratrol, bilangan dan fungsi mitokandria dalam sel-sel otot ditingkatkan untuk membentuk fiber otot seperti ahli-ahli sukan. Daya ketahanan dapat ditingkatkan melalui proses ini.

Anggur muscadine lebih besar berbanding anggur biasa, khasiatnya juga lebih besar



Setiap pembelian 2 botol Vivix dalam satu resit melayakkan anda mendapat keahlian percuma, pos percuma dan rebet yang akan didebitkan ke akaun anda nanti. 

Keahlian Shaklee akan membolehkan anda membuat pembelian dengan harga ahli sepanjang hidup anda dan lain-lain kebaikan.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge