Call nowWhatsapp

Semasa anak sulung saya, memang saya tidak terbuka hati langsung untuk cuba apa-apa supplemen. Lepas bersalin pun saya tak makan jamu/supplemen apa-apa, maklumlah bersalin czer dan masih naif masa tu. Sepanjang 2 tahun menyusu si sulung macam-macam telah saya cuba, i.e longan, halba dll. Sebut je apa petua saya mesti cuba. Pada saya inilah milk booster semulajadi.

Alhamdulillah susu ada, tapi dari segi kualiti dan zat susu mungkin kurang sedikit. Sebab anak sulung, jadi saya fikir milk booster ni dah ok. Tapi anak sulung saya selalu juga demam meskipun breastfeed. Mungkin bagi sesetengah orang itu normal bergantung kepada anak, namun entahlah.


Bersalin anak kedua saya mencuba set Shaklee. Alhamdulillah tempoh selepas bersalin pun sihat dan bertenaga. Susu memang meriah. Memang terbaik milk booster dan set bersalin ini. Hingga kini anak saya 2 tahun lebih, susu masih banyak meskipun di pejabat saya sudah tidak pam. Anak kedua saya ini pula jarang sakit, alhamdulillah. Kulit pun cantik, cerdik pun lebih sikit. Apa rahsia saya?


Saya menggunakan supplemen Shaklee. Bukan sahaja untuk milk booster dan set bersalin, tetapi untuk kesihatan.


Apa kaitan set yang saya gunakan ini kepada ibu?

– Umum mengetahui kesihatan ibu sangat mempengaruhi hasil perahan susu ibu. Ibu yang sihat, mood pun stabil membuatkan ibu bersemangat untuk meneruskan sesi perahan.

– Ibu yang kurang sihat pula akan mengganggu emosi ibu. Bila hal ini berlaku, hasil susu akan terganggu dan ibu akan hilang fokus dan semangat untuk meneruskan sesi perahan jika sakit itu berlarut. Contohnya kalau ibu demam panas, memang kurang semangat terus dan ini akan menjejaskan hasil susu.

– Emosi yang tertekan atau stress pula akan menghilangkan fokus si ibu. Ini akan menjejaskan penghasilan susu juga.

– Yang terakhir adalah ibu yang keletihan, atau keletihan berterusan juga boleh mengganggu penghasilan susu ibu. Bila letih, ibu malas nak pam dan bila dah skip masa pam memang akan memberi isyarat kepada otak. Lama kelamaan susu akan berkurangan.

– Pengambilan vitamin akan membantu mengisi kekosongan nutrien dan zat vitamin yang tidak dapat dipenuhi melalui pengambilan makanan harian. 

Bagi pembelian daripada saya akan disertakan tips penyusuan dan jadual pengambilan vitamin. Jangan risau saya akan guide anda sehingga berjaya. InsyaAllah

Set ibu boleh digunakan dalam semua keadaan kesihatan ibu termasuk tempoh penyusuan


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)